Fiene wil de laatste dagen amper meer drinken. Op dit moment is het bij ons in huis 25 graden en ze heeft vandaag nog maar zo'n 350cc op (ze is 7,5 kg, drinkt normaal zo'n 800 cc op een dag in 4 of 5 flessen). Probeer haar nu iedere 2 uur wat te geven, ze drinkt dan ongeveer 100 cc (ook als ik er gewoon de 4 uur tussen laat), maar i.v.m. slapen lukt dat ook niet altijd. Ook fruithap wilde ze niet. Ben bang dat ze in haar 19-weken sprong zit, we hebben dit 'gedoe' met 3 maanden ook gehad (maar toen dronk ze nog wel genoeg, het minimale). Ze heeft vandaag nog maar één echte plasluier gehad, derest waren allemaal mini-plasjes. Normaal gesproken heeft ze 5x op een dag een volle plasluier... Hebben jullie tips?
Denk niet dat het heel erg is. Ons jochie drinkt vandaag ook bijna niet (bijna 28 graden in huis) Heb hem wel steeds wat aangeboden tussen de flessen door, maar dat wil ie niet. En ja ik kan hem ook niet dwingen natuurlijk. Hij plast wel, maar net als jou kindje ook maar mini plasjes. Verder is hij wel alert en vrolijk, dus maak me geen zorgen.
Mijn meisje had het gister ook en het begon eigenlijk eergister al...ook heel vervelend doen bij elke fles die ze kreeg...wegduwen druk doen enz.. fruithapje vindt ze heerlijk maar de afgelopen 2 dagen wil ze er niets van weten...hangering, aanhankelijk..met het gevolg dat ze ineens vandaag 4 uur s nachts wakker was en honger had (normaal slaapt ze altijd door) en ze heeft ineens een nieuw geluidje wat ze meteen uren aan het produceren is hahah.. dus denk ook de 19 weken sprong? probeer wat water tussendoor te geven (evt wat diksap)..maar niet dwingen als ze geen trek heeft...ik snap je wel...want je maakt je meteen zorgen van ohhh ze krijgt te weinig binnen..maar ze komt vanzelf wel weer als ze honger heeft..
Ik moet Anna altijd afleiden tijdens het drinken (als ze in een sprongetje zit). Ik geef haar dan meestal een speeltje in de hand of hou het zelf vast zodat ze er een beetje mee kan spelen. Dat is de enigste manier, en vooral niet te veel pushen.
Wil ze ook geen ander drinken?diksap ofzo? Vervelend he als ze niks willen eten en drinken. Die sprongetjes blijven lastig. Maar als ze honger of dorst heeft meld ze zich vast wel weer,en als het langer duurt naar de huisarts gaan.missschien zit er dan wel iets anders achter
Bedankt voor jullie reactie! Had van de week Vitras even gebeld, aangezien ze twee dagen achter elkaar maar 400cc binnenkreeg. Ze wil ook geen diksap, roosvicee of water en een fruithap gaat er ook niet in. Moet goed in de gaten houden of ze niet uitdroogt, maar afgelopen dagen ging het al iets beter (zaten we weer op de 600 cc). Ze is wel alert, maar erg huilerig, wil er graag bij. Denk dat het inderdaad een sprongetje is. Ze leert ineens ontzettend veel (vandaag draaide ze ineens op haar buik!), voetjes vasthouden, speelgoed aanpakken... Erg leuk om te zien, dat wel!
Als Devin slecht dronk, gaven we hem vaak nog stiekum een fles als hij sliep. Dan dronk ie m wél leeg..
Dank je wel voor de tip! Ik zal het eens proberen! Vanmorgen Fiene inderdaad nog slaperig de fles gegeven (toen ze nét wakker was) en toen ging ie bijna leeg... Vaak als ik haar wakker maak, valt ze zo weer in slaap, maar het is te proberen!