Mijn zoontje spuugde al aardig, maar sinds een weekje is het echt belachelijk! Hij drinkt per dag 5 flessen van 165cc. Drinkt ie met een Dodie fles met dodie 3 standen speen, op stand 3 en hij spuugt als een gek nu! (die fles en speen heeft ie al vanaf dat ie in week 2 in het ziekenhuis lag) en ik heb geprobeerd op stand 2 en 1, maar hij drinkt de fles dan nog steeds in 25-30 min leeg en spuugt dan hetzelfde, dus daar ligt het niet aan. MAAR hij laat dus een boer (flinke vaak) na het drinken en soms meerdere, maar na een paar seconden komt me er toch een grote golf aan voeding uit! Ik zit er dan helemaal onder en hij zelf ook. Dan houd ik hem rechtop en houd hem stil, maar toch komt er dan vaak nog een paar keer een flinke golf uit, of het loopt zo zijn mondje uit, alsof je een kannetje leeg laat stromen.... met als gevolg dat ik hem dus niet neer kan leggen voor zijn luier of in zijn bed (gevolg: na 5 min weer spugen; hele bed en hijzelf onder! En hij kom na 2 a 3 uur alweer omdat ie barst vd honger, logisch ook als je zowat de helft van je fles er weer uit gooit!) Anyway...ik word er nogal gek van...kep al nutriton geprobeerd, maar dan spuugt ie nog EN kan hij niet poepen....erg zielig, want dan heeft ie enorm buikpijn ook en harde ontlasting. Dus nutriton is niet DE manier bij hem. CB zei; probeer maar de Omneo want daar zit geen johannesbroodpitmeel in. Dat wil ik nu wel gaan proberen, want het word steeds gekken met dat gespuug van hem. Maar hoe? Ik geef nu Friso 1 standaard. Hoe moet ik het mengen? Hij krijgt dus 150cc water + 5 schepjes voeding. Hoe moet ik dat met de omneo doen? Kan ik dat gewoon met de 3 standen speen van dodie geven? Op stand 3 dan neem ik aan of moet dat met een andere speen?? Kan hij van de omneo ook verstopt raken??
Vervelend zeg dat je je zoontje zoveel spuugt! Mijn zoontje gebruikt ook Omneo, maar niet voor het spugen maar voor zijn moeizame ontlasting. Je kan de Omneo mengen met de standaad. Je kan bijvoorbeeld 3 schepjes Omneo en 2 schepjes standaard in de fles doen. Ook kan je ervoor kiezen om volledig op Omneo over te gaan. Ik heb 3 weken de Omneo gemengd met de standaard maar hier zag ik geen verbetering in. Sinds een week gebruik ben ik volledig over op de Omneo op aanraden van de HA. Je kan het proberen met de 3-standen speen. Mijn ervaring is wel dat het heel moeilijk door de spenen gaat. Mijn zoontje dronk altijd uit Avent speen 1, maar ik heb zo ongeveer al alle merken geprobeerd sinds ik Omneo gebruik. Uit een 3-standen speen (ongeacht het merk) kan mijn zoontje niet drinken. Stand 1 van de 3-standen speen gaat al te snel. Ik vrees dat dit gewoon uitproberen is. Ik denk dat hij van Omneo niet verstopt kan raken aangezien deze voeding ook bedoelt is voor moeizame en harde ontlasting.
Wij zijn in 1 keer overgestapt op friso comfort. Of nee, volgens mij hebben we eerst half om half gedaan en toen dat goed ging, direct op volledig. Echt binnen een dag geloof ik. Dat ging gelukkig goed. De nood was hier nogal hoog vanwege het spugen dus ik wilde niet te lang gaan afbouwen. Hoe lang heb je nutriton geprobeerd? Dat poepen was hier ook zo, maar dat heeft 2 a 3 dagen geduurd en toen was dat over. Dat is dus een kwestie van wennen. Oh en in het begin heeft ie met deze voeding ook nog gespuugd en dat is nu ook veel minder. We moesten over naar de KMA voeding, vandaar dat we nutriton wel moesten gebruiken. Het blijkt overigens geen KMA te zijn dus nu gaan we over naar de standaard voeding met nutriton. Dan kunnen we straks wat makkelijker de nutriton gaan afbouwen.
Ik geef hem de Avent fles maar dan met speen 3. Werkt eigenlijk nog niet optimaal omdat die toch iets te snel gaat naar mijn zin, maar andere opties werken helemaal niet voor mijn zoontje.
Maar de voeding is dus niet te dik voor een 3 standen speen? Dat bedoel ik meer.... We hebben nutriton al een tijdje geprobeerd, mijn dochter had het ook, kon van nutriton ook niets meer, moest zelfs aan de lactulose toendertijd, dus nooit meer hier.
Ik gebruikte bij de Omneo altijd een gewone avent speen. De 2 en later de 3. Ik had niet het idee dat Omneo (de 1 dan) dikker was dan de gewone voeding, ik zag pas verschil toen we overgingen op de 2 (opvolgmelk) De Omneo word pas dikker in de maag, zeg maar. Ik ken de Dodie speen helemaal niet, maar als de voeding die je nu hebt ook gewoon dun is, (dus geen siroop achtig iets) denk ik dat je het gewoon moet proberen. Anders heb je kans dat hij er te hard voor moet werken met een avent speen en helemaal niet kan/wil drinken. Ik kreeg trouwens van het Cb toendertijd het advies om de voeding half om half te mengen voor 2 weken en dan helemaal over te stappen. Omdat Jelle snel last had van zijn darmen wilde ik ook geen risico nemen. Dus in jouw geval zou ik dan 3 omneo/2 gewoon doen, dit even een paar dagen aankijken en dan volledig over te gaan. (ik heb ook niet de volle 2 weken gewacht, want ik zag duidelijk verbetering qua ontlasting en spugen)
hier heb ik 3 wken omneo gebruitk met avent fles en speen 2. maar omneo had geen resultaat hier. hij bleef spugen. ik moet zeggen. nu gaat t een stuk beter. gewoon even afwachten. gaat vanzelf wel weer over. sterkte ermee
Ik verwacht niet dat de voeding te dik is voor de 3-standen speen, aangezien het er bij mijn zoontje al uitloopt met stand 1. Ik zou het gewoon even proberen. @Bluesky Bij mij is de voeding wel degelijk dikker (helaas). Ik merk het al met roeren. Als ik de voeding bij het water doe, blijft de Omneo er opliggen en de Standaard vermengt bijna gelijk met het water. Ik moet echt goed en stevig roeren om de Omneo gemengd te krijgen terwijl ik dat nooit had bij de Standaard. In de Omneo zitten ook een soort van vlokjes/sliertjes die bij mij voor de gaatjes van de speen blijven "hangen". Maar zo zie je maar dat iedereen z'n ervaring weer anders is
Hier krijgt ze omneo voor de krampjes. Gaat nu wel beter. Heb wel lang gezocht naar de juiste speen omdat de speen verstopte met de Omneo. Heb nu een Aventfles en dan speen maat 2. Ik maak de voeding aan met de helft heet water en als het dan opgelost is dan de andere helft koud water er bij. Dus flink heet aanmaken, goed doorroeren. Dan nog eens heel goed schudden. Zo voorkom ik dat de speen verstopt. Als de speen nl te vaak verstopt, stopt ons meisje met drinken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of als nutriton niet werkt, omneo dat wel zal doen... Wij gebruiken met succes omneo (nutriton hielp ook, maar ik wilde van het gedoe af dat je meerdere dingen moet mengen en heb toen omneo met succes geprobeerd) tegen het spugen. Overigens ook omdat Mischa zonder omneo volledig verstopt raakt en veel krampen krijgt, ik zou dus verwachten dat omneo wat dat betreft goed zal zijn voor je kindje. Wat ik dus wel apart vind... Nutriton is veel dikker dan omneo, en je kunt het bovendien zo dik maken als je zelf wilt door er meer of minder schepjes van door de voeding te doen. Dus als nutriton niet helpt tegen het spugen vraag ik me af of omneo dat wel zal doen... In principe is omneo voor licht spugen (hierin zit zetmeel en het is lichter verteerbaar dan gewone voeding) en A.R. tegen hevig spugen (hierin zit johannesbroodpitmeel en minder vet, is dus ook lichter verteerbaar). Als ik jou was zou ik in elk geval overgaan op volledig omneo en het niet mengen. (misschien alleen om hem te laten wennen) Hier hebben we dat vorige week ook geprobeerd (omdat de omneo hier dus wel dik is en lastig drinkt, wij gebruiken de S-fles van difrax met speentje S) en toen raakte Mischa en weer flink verstopt, en hij begon heviger te spugen. En hoewel jij de ervaring hebt dat het niet uit maakt, heb ik hier toch echt wel de ervaring dat als hij langer doet over het drinken, het er beter in blijft zitten... Waar ik trouwens ook aan moest denken, de kinderarts in het ziekenhuis heeft eens tegen mij gezegd dat kindjes het boogspugen (is dat reflux?) na een aantal weken (ik dacht een week of 6?) kunnen gaan ontwikkelen. Zou het misschien kunnen dat je kindje gewoon reflux oid heeft en dat nu pas echt ontwikkelt..? Is maar een idee, misschien is het onzin, ik ben absoluut geen expert! Succes ermee in elk geval, het is een lastig probleem waarvan ik blij ben dat het bij ons is opgelost!