Hoi Kwebbeltje, Sem is bijna 5 maanden en krijgt nog steeds 4 flessen van 200cc en 1 van 160cc. Ik zou graag naar 4 flessen willen, maar sem wil het liefst meer dan 5x 200cc. Hij drinkt nu al bijna 2 weken al zijn flessen leeg en heeft nog honger! zo ziet zijn dagmenu eruit: 06:00 fles 200cc 10:00 fles 200cc 14:00 fles 200cc 17:45 half potje groente en fles 160cc (probeer steeds minder de fles) 22:00 fles 200cc met 2 eetlepels nutrix zou ik iets ander kunnen doen waardoor hij wat meer verzadigd is, ik heb het idee dat die fles van 17:45 niet minder gaat worden zo! vanaf volgende week wil ik een half potje fruit aan hem geven, zo rond 9:45, daarna nog zijn fles. Heb jij tips of advies, moet zelf het cb bellen hoor hierover, maar die vinden meestal wel dat het goed is zo!
Hoi, Op zich niets mis mee, maar wat je zou kunnen proberen is om na het fruit en groente hapje niet direct de fles te geven. Probeer hier tijd in te rekken. Het mooiste zou zijn dat je in de ochtend de eerste fles ook wat later kunt geven en de laatste fles langzaam wat naar voren gaan brengen. Je zou dan straks bijvoorbeeld 4 x 210 cc kunnen aanbieden. Ilja
he ja dat is een goeie tip zeg, ik ga het in ieder geval proberen. Had het op de consultatiebureau gevraagt maar ik kreeg zo halfgaar antwoord waar ik niks mee kon en zoiets van gewoon uitproberen...........ja natuurlijk. Het zou fijn zijn dat sem iets later de fles kan krijgen, alleen nu komt hij zelf nog voor 6 uur (er zit een wekker in dat kind) En de laatste fles lekker naar voren, maar dat lukt denk ik wel snel!