Dag dames, Ons zoontje (zondag 4 maand) drinkt nog 5 flessen per dag van 150+5. Nu is het de laatste dagen zo dat hij eerder een fles wil en vandaag op de opvang wezen ze me er ook op dat hij hongerig leek en of ik niet beter naar 4 flessen van 180+6 kan gaan. Maar hoe doe je dat? Wij maken hem savonds nog wakker tussen 22 en 23 uur voor z'n 5e fles en dan slaapt ie tot een uur of 7. Word snachts wel meerdere keren wakker voor zijn speen.. Hij drinkt alle flessen schoon leeg, ook z'n laatste. Gaat de fles er vanzelf af als we met groente en fruit beginnen? Of kan ik proberen overdag alles 180+6 te geven en dan kijken of die snachts wakker word voor voeding? En zo ja terug naar 5x 150+5? Hij is trouwens 6 kilo
Gewoon het schema van 5x150 aanhouden maar dan 5x180 aanbieden. Wel even oppassen dat je die 180 opbouwt (dus eerst even 160 aanbieden etc). Dan laat hij er vanzelf langer tussen, of valt de laatste fles eraf. Alle flessen leegdrinken was voor mij wel een teken dat mijn zoontje meer nodig had
Je zou idd 4 x 180 kunnen geven! En dus niet meer wakker maken om 23:00, misschien slaapt hij gewoon lekker door! Hier ging dat gelijk goed
Ik zou gewoon 5x 180+6 aan gaan bieden. Mijn zoontje had dat op die leeftijd ook echt nog wel nodig, woog wel een kilootje meer. Maar ik zou 1 ding per keer doen. Niet en ophogen en een fles laten vallen. Ik zou de fles van 23.00 laten vallen als hij er minder van gaat drinken. En als je het eens uit wilt proberen, dan doen op een avond/ nacht als je de volgende dag vrij bent. Maakt het ook niet zoveel uit als je ritme voor een dag in de war is geschopt.
Mijn zoontje van 5 maanden krijgt nu een maand 5x180+6 dus 195 cc Hij laat overdag 3,5 uur er tussen zitten, soms 4 uur, Fles minder was hier pas toen Ze naar nr 2 gingen en ook nog eens vaste voeding kregen dus pas tegen een maand of 6/7
Ik zou ook zeggen 5 x 180. Als hij bij de laatste fles haast niks meer drinkt kun je die laten vallen, dat moment komt vanzelf. Hier met 5 maanden.
Ik zou ook gaan ophogen naar 180, in ieder geval de flessen waar hij behoefte lijkt te hebben aan meer dan 150. Van 5x150 naar 4x180 lijkt me niet logisch, want dat laatste is minder melk, terwijl hij juist honger lijkt te hebben. Als je dan overdag wat grotere flessen aanbied zou je hem eind van de avond kunnen laten slapen en kijken hoe de nacht gaat. Mijn dochter is ook eerst naar 5x180 gegaan rond 4 maand en een maandje later liet ze er zelf 1 vallen, dat maandje was blijkbaar een periode van veel groei en ontwikkeling en had ze gewoon wat meer nodig.
Sorry late reactie, maar bedankt voor reageren! Heb de flessen vandaag opgehoogd naar 180. Ineens naar 210 vond ik nog wat veel daar wil ik langzaam naartoe. Hij krijgt sinds gisteren ook rijstebloem, heeft geen meerwaarde qua voedingsstoffen maar hij was er wel langer mee verzadigd gisternacht. Ben benieuwd wanneer hij de laatste fles nu laat vallen. Hij dronk hem gister lekker leeg
Langzaam ophogen en 210 proberen te vermijden Je kunt starten met groentehap maar dat zal tm 6 maanden geen fles vervangen! Rond 5 maanden als alle groentehapjes goed gaan kun je fruit er bij doen en daarna evt aardappelen bij groente.