Wij zijn bezig met alle spulletjes in huis te halen voor als de kleine geboren word, zo ook flesjes en de voeding, maar nu zie ik zoveel in de winkels dat ik niet weet wat ik moet aanschaffen. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik vind die Difraxflessen en Aventflessen fijn. We hebben wel zo'n etos eigen merk ding gehad, maar die zoog helemaal vacuüm, dus die hebben we hoogstens 3 x gebruikt. De eerste tijd heb ik BV gegeven, daarna ben ik overgegaan op Nutrilon. Heb toen nog eens een uitstapje gemaakt naar Kruidvat eigen merk, dat viel helemaal niet goed bij haar, dus weer terug naar Nutrilon gegaan. Toen ze een half jaar was zijn we over gestapt op Bonbebe (stukken goedkoper dan Nutrilon) en dat geven we nog steeds. Geen ervaring met Friso of Similac. Als je bijv. Kruidvat eigen merk wilt gebruiken, houdt er dan wel rekening mee dat het regelmatig is uitverkocht en dat is niet echt handig. Een magnetronsterilisator heb ik trouwens nooit gebruikt, ik vind een pan met water de eerste maanden net zo goed werken, daarna kun je alles gewoon in de afwasmachine doen of met de hand afwassen.
We hebben aventflessen gebruikt.. Eerst de kleintje met nr1 speen.. Later grotere flessen en andere soorten spenen. In ons ziekenhuis gebruikten ze nutrilon, dus dat zijn we blijven gebruiken toen we thuis kwamen.. Verder is een flessenborstel handig en een flessenrekjes (uit laten druipen flessen), en zou je een magnetronsterilizator kunnen halen. Die dingen zijn allemaal duur te koop onder merknamen (zoals avent). Maar qua prijs/kwaliteit verhouding is de hema (ofzo) ook goed.
Dus qua voeding is het het beste om met Nutrilon te beginnen? Het is zeker niet handig om daar teveel van in te slaan omdat je niet weet hoe het kind erop reageert,of valt dat wel mee?
Friso en nutrilon zijn de 2 grootste merken voor melkpoeder. De een zweert bij friso, de ander bij nutrilon. En een derde vind kruidvat eigen merk ook prima Ik zou niet meer dan 1 pak halen van een merk. Je gebruikt toch niet zoveel in het begin, en je kunt zo nieuwe bij de supermarkt halen. Ik zou ook met een gewone standaard beginnen. Mochten er klachten blijven (zoals spugen of krampjes) kun je altijd nog over naar een specifiek soort..
nutrilon is wel erg duur, ik gebruik zelf friso maar we zijn begonenen met kruidvat. maar daar deed onze dochter het niet goed op, ze wou het niet drinken. toch zijn er veel babys die het er wel goed op doen. bij de volgende beginnen we gewoon weer met kruidvat. je merkt het toch wel in je portemenee
wij hebben difrax flessen en friso voeding (gewoon normaal). ik heb een magnetron sterelisator van de prenatal. en van die melkpoeder bakjes zijn ook erg handig. liefs doris
ik heb gewoon similac voeding de goedkopste , mij vk zei allemaal zijn even goed ,de dure betaal je meer voor de naam en het bevalt erg goed ,ook bij me dochter heb ik gebruikt super goed spul
Ik zou voor een merk voeding kiezen die makkelijk in je buurt te verkrijgen is. Je kan wel voor kruidvat kiezen, maar als je 10 km moet rijden voor de dichtstbijzijnde kruidvat ben je evengoed duur uit. Friso en Nutrilon zijn de 2 bekendsten, maar er is nog meer (AH heeft sinds kort ook een eigen merk zag ik). Alle voeding staat onder strenge controle dus het is allemaal goed. Wij geven Friso. Ik ben begonnen met BV, in het ziekenhuis heeft ze een paar keer wat Friso gekregen en toen we thuis waren hebben we eerst zo'n kleine verpakking gehaald. Meer om iets in huis te hebben voor het geval dat. We zijn al die tijd Friso blijven geven. Avent flessen, ik vind ze erg fijn door de brede vulopening. En mn dochtertje drinkt er goed uit. Volgens mij is er geen goed of slecht. Ik zou trouwens van flessen ook nog niet teveel aanschaffen. Niet elk kind drinkt goed uit elke fles...
Wij hadden een startersset van Avent. Daar zit alles in, was erg handig en gelukkig dronk Louise er goed uit. Ook een magnetronsterilisator vond ik een grote aanrader... persoonlijk vind ik dat veel makkelijker dan met een pannetje. Qua voeding zou ik eerst kijken of je kindje een verhoogde kans op allergieen heeft, als dit zo is zou ik een hypo allergene voeding nemen. Het merk maakt niet veel uit. Alle merken moeten aan zoveel eisen voldoen dat je inderdaad meer betaald voor bijv. Nutrilon dan een huismerk alleen maar vanwege de naam. Kijk inderdaad even wat bij jullie in de buurt goed te verkrijgen is. Ik zou niet teveel halen want als je kindje er niet goed op reageert is het zonde om weg te gooien (geopende pakken blijven max 4 weken houdbaar).
Hier begonnen met Kruidvat, maar Joey bleek koemelkallergie te hebben waardoor we overmoesten op Nutramigen van de kinderarts. Hier geen problemen met verkrijgbaarheid van de Kruidvat melk, maar dat komt ook omdat ik er werk.
Bedankt voor alle antwoorden! Ik zal eens kijken welk merk het nou gaat worden, zal idd maar 1 pak aanschaffen, dat is het beste denk ik. En idd, het is zo weer bijgekocht! Nogmaals, BEDANKT!
Bedankt voor alle antwoorden! Ik zal eens kijken welk merk het nou gaat worden, zal idd maar 1 pak aanschaffen, dat is het beste denk ik. En idd, het is zo weer bijgekocht! Nogmaals, BEDANKT!
Ik had eerst Nutrilon, maar die vond ik een beetje stinken. Daar zit een klein beetje vis in hoorde ik later en dat verklaarde voor mij de lucht die ik steedsrook Op zich dus wel gezond lijkt me, maar vanwege de lucht was ik al overgestapt. Nu geven we Friso 1 en die vind Kim net zo lekker en deze ruikt niet. Ik ben het eens met de anderen: koop een merk wat bij de winkels bij jou in de buurt te halen is (of bij de supermarkt waar je altijd boodschappen doet).
wij hebben flessen van avent, en 1 van de etos, maar dan met een avent speen. Qua voeding: we zijn na de bv (dat ging niet zo goed) begonnen met nutrilon hypoallergeen, omdat ze dat in het zh als bijvoeding gaven. Daar ging ie net als van de bv hevig van spugen (het kwam uit z'n neus gespoten) Toen overgestapt op nutrilon omneo, tegen spugen en krampen. Maar daar kreeg ie het zuur van. Nu Friso comfort en dat gaat perfect... Zo zie je maar, dat je het echt moet uitproberen qua merk. Zelf zou ik wel sneller kiezen voor een van de grote merken, niet dat die andere slecht zijn hoor.