Van 5 naar 4 flessen, krijgt ze nu te weinig?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Spring, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Onze dame van 3 maanden en 6,5 kilo kreeg 5 keer een fles van 180/6. Voor de fles van 23.00 uur maakten wij haar steeds wakker. De laatste 3 avonden hebben wij dit niet gedaan en onze kleine meid sliep van 8 tot 6 ongeveer. Ze komt dan op 4 keer een fles van 180/6. Overdag zit er dan wel eens meer dan 4 uur tussen. Ze is geen baby die gaat huilen als ze honger heeft en dat is soms lastig.. Nu was ze dus gewend om 5 x 180/6 te krijgen, maar lijkt t ook te redden met 4 x 180/6. Ik vraag me alleen af of ze nu niet te weinig krijgt.. Ik denk dat ze ook 210/7 zou drinken, maar persoonlijk vind ik dat wel een érg grote fles!
    Ik blijf het allemaal zo ontzettend lastig vinden, omdat onze meid niet om voeding vraagt, maar wel braaf drinkt wat ze krijgt....
    Hebben jullie tips of ideeën hierover?
    Bedankt!

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier ook in overgang van 5 naar 4, merk dat siem het net niet redt 4 maar 5 ook te veel... Het cb zei kijk maar wat hij drinkt... Ze hebben vanaf 6 kg wel wat bij te zetten dus kunnen idd lekker doorslapen...

Hier biedt ik 5 flessen aan 7/11/15/18/21
    Die 5e fles gaat niet op dus geef ik nu steeds maar 90 cc de rest 165-200 wordt opgedronken.

Je babay geeft zelf wel aan en zodra ze toch honger heeft mss half flesje...

210/7 niet in alle flesjes, ze raden aan op 30 schepjes max te zitten per dag...

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Het probleem is dat ik het idee heb dat mijn baby het zelf niet zo goed aanbiedt.. Na 10 uur slapen 's nachts huilt ze niet, maar sabbelt ze wat op haar handjes..
    Ik hoop dat ze goed groeit op 4 x 180/6.. Daar gaat t mij een beetje om. Ze kreeg 5 x 180/6, maar ze heeft die fles van 23.00 uur volgens mij niet nodig..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je baby zou 975 aan vocht moeten hebben, als ik t uitreken. 4x200 is 800cc melk, dat zou in principe te weinig zijn. Wakker maken voor de fles, en zeker zo laat, zou ik helemaal niet doen! Je haalt ze dan uit een slaapritme waardoor je kans heb dat ze misschien wakker wordt of het slaapritme verstoord wordt.

Ik zou t lekker zo laten als ze goed groeit, plasluiers heeft en helder en alert is.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Cb heeft me gezegd dat je vanaf 6 kg niet zozewr naar de regel gewicht x 150 ml moet kijken. Je mag max 1000 ml met 30 scheppen geven.
    Zolang ze alert is, vrolijk gewoon goed drinkt prima!

Siem heeft een 5e fles nog nodig maar das meestal maar 90 cc en die geven we op 21:00 vlak voordat hij in slaap valt, dan gaat zijn nachg in, 2300 wakker maken helpt niet

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    De liter regel is echt achterhaald, dat zegt mijn arts op het cb. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig. De 30 schepjes...wat slecht is, is als je de verhoudingen niet goed aanhoudt. Maar het kan echt geen kwaad als je iets over de 30 schepjes uitkomt, mits je de juiste hoeveelheid water erbij gooit.
    Mijn dochter is 15 weken, en krijgt 3 flessen van 210/7 en 2 van 180/6. Over de liter dus, maar ze heeft het nodig...ze weegt 7,3 kilo bij 67 cm. Prima dus!

Het is helemaal niet goed om ze voor 4 maanden al 4 flessen te geven. Die laatste hebben ze nog nodig, ook al zijn ze alert, het is niet goed voor de hersenontwikkeling

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hoi Spring,

Mijn mannetje van ca. 6,5 kilo zit ook sinds een paar dagen op 4 flessen. Hij kwam zomaar ineens niet meer voor z'n nachtfles 😃
    Zijn 180/6 dronk hij leeg dus toen heb ik in overleg met het cb 210/7 aangeboden. Dit gaat de ene keer wel op en de andere keer niet. Hoef ik me volgens het cb geen zorgen over te maken, zolang hij tevreden is en genoeg volle luiers heeft.
    Hij krijgt flesvoeding op verzoek en ik hoef het volgens het cb niet nog een fles naar binnen te forceren. Dan drinkt hij toch maar een paar slokjes en wil dan niet meer...

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

mijn kindje dronk met 3 maanden 4 flessen 180+6 dit ivm met dat hij weinig sliep.hij is altijd heeeel lang wakker na de fles. daarom meer tijd tussen de flessen. 4 a 5 uurtjes. soms valt hij een half uur voor de fles in slaap. en vind het zielig om hem dan weer wakker te maken. dus ik geef hem naar zijn behoefte,

mijn kindje is nu 4 maandjes en het schema is als volgt:

8:30 wakker aankleden fles.
    10:30 1 fruithapje (danoontje grote )
    12:30 fles 180+6
    16:30 fles
    18:30 half potje groente
    20:30 laatste fles 180+6 met 3 schepjes rijstebloem vanille ( rb naturel gaat hij van spugen en van vanille smaak niet heel gek want je zou zeggen dat het enige vershil de smaak is )
    en rond 22:30 gaat hij pas naar bed pfff eerder wil hij niet,

en nu met het warme weer geef ik af en te een klein laagje water. of theelepeltje diksap met water.

dit is ons schema.

p.s ben wel wat eerder begonnen met bijvoeding.
    3 mnd. was een tip van cb omdat ik een baby had die heel veel huilde en overdag niet sliep. dus zijn we toen gaan proberen met bijvoeding en sindsdien huilt onze uk helemaal niet meer.en is hij harstikke vrolijk.
    ze zeggen dat het niet mag vanwege de darmpjes die er niet klaar voor zijn. maar ik heb echt heel voorzichtig gedaan en alleen maar gekeken naar hoe mijn kindje het erop deed en wat voor hem goed was. ik kijk dus ook niet met alles strikt naar de regeltjes.maar meer naar mijn kindje. alle babys zijn vershillend.

ik denk dat je moet doen wat jij denk wat goed is.
    als je baby gewoon alert en vrolijk is en goed groeit kan het best op 4 flessen.;)

succes:)

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook een tijdje geen fles meer gehad om 23 uur maar ze werd snachts ineens onrustig, groeide bijna niet meer en toen ben ik weer een fles gaan geven om 23 uur en toen sliep ze weer veel beter! Ga hem nu weer afbouwen want ze gaat langzaamaan fruit eten en ik ga de voeding overdag weer wat meer ophogen.. Vaak dronk ze haar flessen van 180/6 ook helemaal niet op, maar nu kan ze alweer veel meer aan! Ze zit nu op 3 x 165 en 2x 200 waarvan de laatste 165 niet opgaat... Gewoon een keertje extra wegen en als je merkt dat ze 's nachts weer onrustiger wordt dan geef je weer een extra flesje..

Deel Deze Pagina