Van 5 naar 4 flessen lukt niet!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door suussuus, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suussuus

suussuus Lid

20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 6 maanden oud. Hij is erg groot: ong. 73 cm en 10 kg. (schatting). Dit is dus erg bovengemiddeld. Daarbij is hij constant in beweging. Hij ontspant zelden, alleen als hij slaapt.

Nu moet ik met melk nr. 2 naar 4 flessen toe. Dit is 4 keer gelukt, maar sinds een aantal weken zijn we weer 'terug bij af'. Hij wordt tussen 23.00 en 1.00u wakker voor zijn laatste fles en wil deze dan ook echt hebben.

Ik geeft nu 5 x 180 ml (+ 6 schepjes). Daarbij krijgt hij in de ochtend 200 gram fruithapje en in de avond 200 gram groente (soms met rijst/macaroni). Ook geven we in de ochtend en in de avond een papfles.

Is het mogelijk dat we naar 4 x 210 ml (+7 schepjes) mogen gaan, dan zit je wel boven de 800 ml. Ik wil hem ook niet overvoeden maar hij heeft echt honger!!

Wat is je advies?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je zoontje kan inderdaad ook flink eten! Het is inderdaad niet de bedoeling dat je over de 800 ml per dag heen gaat. Je zou het zo kunnen doen, dat je in elke fles overdag 1 schepje minder doet, maar wel 180-200 ml water. De 4 schepjes die je dan hebt 'gespaard' kan je in die laatste fles doen. Of je doet in 1 fles overdag 1 schepje minder (wel dezelfde hoeveelheid water) en maakt als laatste 4e fles 210/7. Extra water toevoegen aan de fles mag altijd. Ook 's nachts mag je hem rustig wat lauwwarm water geven. Maar ik zou je wel adviseren om niet over die 800 ml flesvoeding per dag te gaan.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina