wanneer meer voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by paars, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    hallo

ik geef mijn zoontje nu 90/3 voeding om de 4 uur.
    hij is 4 weken oud..
    Meestal drinkt ie zn fles helemaal leeg en heb ik het idee dat ie dus wel wat meer kan. heel soms laat ie wat staan..
    Hoeveel zou ik er nu in principe bij kunnen doen?

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik vond dat ook heel moeilijk om te bepalen. Ze gaan uit van ongeveer 150ml per kilo lichaamsgewicht aan vocht per 24 uur. Daar kan je een beetje vanuit gaan (klopt lang niet voor ieder kindje ben ik inmiddels achter)

Je kan er denk ik gewoon 30 cc + 1 schepje bij doen en kijken wat ie aankan...

Succes!

3. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Je maakt gewoon een groter flesje en kijkt idd wat hij op kan...

4. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Is dat niet te weinig?
    Demi drinkt nu al 100cc om de 4uur. En we bouwen op tot 120 (iedere dag 10cc meer)

5. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Dat dacht ik dus eerst ook.. heb het goed nagevraagd op het cb en ons ventje heeft gewoon niet meer nodig.. hij is hartstikke tevreden en hij vraagt wel meer als hij honger krijgt.
    tot aan 2 en halve week dronk hij nog maar 60 cc. tot hij om meer vroeg.
    En zolang hij nog niet om meer vraagt is dit genoeg zeiden ze op het cb en hij groeit als kool!

Maar ik zou nu toch wel willen om meer te doen maar vind 30 cc in een keer zoveel.
    als je er 10 cc water meer bij doet hoe doe je dat dan met de schepjes voeding? gewoon op 3 laten of een half schepje meer ofzo?

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Of het kind genoeg krijgt, is meer afhankelijk van het gewicht dan van de leeftijd volgens mij.

Trouwens, 90/3 = 100 cc voeding.......

Gaan klooien met 1/3 schepje zou ik niet doen. Als je het idee hebt dat je kindje meer op kan, kun je volgens mij het beste 30/1 toevoegen en dan kijken hoeveel hij ervan op kan. Uiteindelijk zal hij alles wel opdrinken.
    Je kunt ook nog een grotere hoeveelheid voeding maken voor de hele dag en daar van nemen wat je nodig hebt. Maar dat hebben wij nooit gedaan. Dat ene schepje maakt ook niet zoveel uit, dachten wij.

7. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    hij weegt iets meer dan 4300.. dus volgens het boekje zou die al wat meer kunnen krijgen..
    maar ik vind dat het natuurlijk ook per kind verschilt.. je hebt erg hongerige kindjes die meer dan het gemiddelde drinken.. nou en die van ons zit er onder.. kheb wel zoiets van.. als hij goed groeit dan is het voor hem genoeg!

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    4,3 x 150 = 645, met 6 voedingen van 90/3 zit je daar net onder, maar toch niet zo heel veel? Je zou ook kunnen proberen niet alle flesjes op te hogen, maar beginnen met bijvoorbeeld de laatste en de eerste fles?

Dat lijkt mij een goede instelling! Ons meisje heeft heel lang op 5 flessen van 150/5 gezeten. En ze bleef gewoon lekker doorgroeien, terwijl ze voor haar leeftijd en gewicht allang meer had "moeten" hebben.

Belangrijkste is dat jullie je er goed bij voelen. Als een kind genoeg heeft, kun je het niet dwingen meer te drinken.

Share This Page