Hallo, Een vraagje, onze dochter is nu 6 weken. Ik geef haar flesvoeding. En zo nu en dan, spuugt ze projectiel (zo noem je dat toch, lijkt op tekenfilm spugen zeg ik altijd)? Dan komt er een hele golf uit. Volgens mij de hele voeding. Dit doet ze dus niet iedere keer. De laatste keer was ruim een week geleden, en nu gister dus weer een keer. En daarvoor was het ruim 2 weken geleden. Weet jij misschien waar dat aan kan liggen? Of hoe ik het kan proberen te voorkomen. Ik vind het een afschuwelijk gezicht. Als ik dat dan zie schiet ik helemaal vol. Haar gezichtje straalt dan ook echte schrik uit. Met mijn zoontje heb ik dit namelijk nooit meegemaakt. Hoor graag een reactie van je. Alvast bedankt! Groetjes Yvonne.
Hoi, Projectiel braken is spugen met enorme kracht en dan spugen ze vaak wel een halve meter ver. Meestal gebeurt dit regelmatig. Bij jou is het nu drie keer voorgekomen. Drinkt ze niet te snel haar lesjes leeg?, kan ze tijdens en na de voeding goed boeren, drinkt ze in alle rust, misschien tijdens het flessen nog iets rechterop houden en na de voeding ook wat langer rechtop, krijgt ze niet teveel lucht binnen tijdens het flessen......zomaar wat vraagjes. Als ze nu toch vaker met kracht een halve fles er uit gooit zou ik het even bij de arts van het cb of huisarts neerleggen. Ilja
Hai Dank je wel. Je tips helpen wel. Het is nu nog maar één keer voorgekomen. Bedankt in ieder geval voor je reactie. Erg fijn dat we bij jullie terecht kunnen met onze vragen. Groetjes Yvonne.