Mijn dochtertje is iets meer dan 1 week oud. Ik bied haar 90cc per keer aan, maar ze drinkt het maar heel af en toe leeg. Soms drinkt ze maar 40 cc. Ze zit ook nog niet aan het aantal cc wat ze mag/moet drinken op een dag, maar ik weet echt niet hoe ik het naar binnen moet krijgen. Ze meld zich wel als ze honger heeft, maar valt vaak tijdens de fles in slaap en is moeilijk wakker te krijgen. We moeten er overdag 3 uur tussen laten en 's nachts max 5 uur. Haar wakker maken heeft meestal helemaal geen zin, want dan drinkt ze ook slecht. Als ze minder drinkt komt ze soms ook al 2 uur later en dan geven we haar ook voeding. Ze was bij de geboorte 4300 gram en zat 2 dagen geleden nog niet op het geboortegewicht, maar ze kwam wel aan. Morgen komt de wijkverpleegkundige, dus die wil ik ook om advies vragen, maar misschien dat jij/jullie ook advies hebben.
Hallo, Het is prima zoals jullie het nu doen! Ze is pas een week oud en moet haar ritme nog zoeken. Wanneer ze wakker wordt kun je haar een flesje geven. Er komt dan vanzelf regelmaat in. Groetjes, Petra
En als ze 3 uur na een voeding nog ligt te slapen moeten we haar dan wakker maken? Dat deden we wel, maar dan drinkt ze slecht. Nu heeft ze om 11.30 uur een fles gehad en ligt nu nog te slapen.
Hoi, Heb je ook nog met de wijkverpleegkundige kunnen overleggen?Misschien kun je heel even kijken hoe het gaat wanneer je voedt op verzoek. Je kunt even in de gaten houden of ze wel vrolijk/alert blijft, max. 6 uur uur tussen 2 voedingen (voorlopig). Groetjes Angelique
De wijkverpleegkundige is net geweest en ik moet haar gaan voeden op verzoek overdag max 4 uur er tussen en 's nachts max 6 uur ertussen. Ze was wel voldoende aangekomen gelukkig. Volgende week ga ik haar weer wegen.