Beste Ilja, onze dochter is nu 14 1/2 week oud. Ze weegt 6300 gr en drinkt per dag ongeveer 940 ml Omneo ivm darmkrampjes en eczeem. Ze mag tot 6 maanden geen bijvoeding krijgen. Ze krijgt 5 flessen (7.00-11.00-15.00-18.30-22.30). Voor de fles van 22.30 moeten we haar steeds wakker maken, en ik merk nu dat ze die fles steeds moeilijker weg krijgt, soms laat ze van de 200 cc wel 140 cc over omdat ze zo diep slaapt. Dus ik vraag me eigenlijk af, of we haar nog wel steeds wakker moeten maken voor die fles? Of zou ze het ook zonder moeten kunnen? En hoe pakken we dat dan het beste aan? Zomaar opeens overdag grotere flessen geven en die laatste ineens weglaten? Of eerst `s avonds een kleiner flesje gaan geven? En bij 4 flessen, wat zijn dan goede tijden? Bedankt! Juniper
Ik zou heel langzaam die laatste fles gaan afbouwen. Blijven aanbieden, maar je niet te druk maken over het resten. Misschien kan je de laatste fles ook wat gaan vervroegen. Wat goede tijden zijn....kijk goed naar je kind. De één geeft namelijk rond 19.00 eem laatste fles en een ander om half 9. Beide prima als kindlief tevreden is toch. Persoonlijk vind ik 3 maanden nog erg jong om al over te gaan op 4 flessen. Maar als jullie poppedijntje het uiteindelijk zelf aangeeft dat ze er aan toe is dan moet je gewoon wat gaan experimenteren. Ga je uiteindelijk over op 4 flessen kan je de voedingen wat op gaan hogen. Ilja