Van 5 naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cin11, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Op de verpakking staat dat zodra je kindje meer dan 6 kg weegt hij van 5 naar 4 flessen van 180 moet. Weet iemand waarom dat is? Ik heb echt het gevoel dat hij daar nu te weinig aan heeft. Hij slaapt sinds 1 week door van 20 tot 7 uur, dus sindsdien krijgt hij nog maar 4 flessen, maar daarvoor maakte ik hem altijd nog wakker om half elf. Bij de laatste fles geef ik wel rijstebloem.

Weet iemand waarom dat is. Ik dacht altijd hoe zwaarder iemand is hoe meer voeding je nodig hebt. Gaat immers ook bij volwassenen op...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin hebben ze natuurlijk veel voeding nodig om te groeien. Hoe ouders ze worden, hoe minder voeding er naar de groei hoeft. En dus eindigen ze meestal rond de 800-1000cc flesvoeding tegen het half jaar.
    Na de 1e verjaardag gaan ze vaak ook minder vaste voeding eten, ook omdat de groei langzaam minder wordt.

Die schema's op de verpakking zijn maar richtlijnen. Het hangt ook erg van je kindje af hoe hij/zij de flesjes drinkt. C was een zware baby, en zou dus al vroeg over mogen naar 5 flessen. Maar hij had gewoon behoefte aan 6-7 kleinere flessen.

Dus gewoon naar je kindje kijken, en een beetje die max van 1000cc in je hoofd houden.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wat op de verpakkingen staat zijn richtlijnen. Elke kindje is weer anders en dus moet je gewoon kijken wat je kindje zelf wil/nodig heeft. Volgens de verpakking zou ons zoontje 5 a 6 flessen van 120/4 nodig hebben, maar hij drinkt zelden alles op, dus kom ik nog vaak op 7 flessen en soms zelfs meer.

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ons kindje mag eventueel ook naar 4 flessen nu van het cb en ik denk dat dit ook wel een goed plan is, omdat de 5 flessen toch niet allemaal meer worden leeggedronken.
    Het verschilt natuurlijk per kindje. Als jij denkt dat je kindje niet genoeg heeft aan die 4 flessen, dan kan je denk ik ook wel weer gewoon terug naar 5 flessen hoor.
    Zorg alleen dat je de max. hoeveelheid per dag niet overschrijdt.

Nu even een vraagje van mij;
    Van degenen die 4 flessen op een dag geven, wil ik graag weten welke tijden jullie aanhouden?
    Welke tijden zijn handig? Ons kindje gaat meestal 's avonds rond 19:30u naar bed en kreeg dan om 23:30u de laatste fles'.
    Al zouden we die van 23:30u weglaten, denk ik niet dat het voldoende is voor de gehele nacht vanaf 19:00u/19:30u.

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo
    wij hebben ook zo van de een op de andere dag die laatste fles weggelaten en die fles van 19.30 rijstebloem aan toegevoegd. Hij is niet een keer wakker geworden omdat hij honger had. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een te lang stuk zou zijn. Hij was toen 3 maand.

Ik zou zeggen gewoon proberen en word hij wakker dan zou ik de fles weer terug plaatsen!

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Overdag verschillen de tijden, maar de laatste fles krijgt ze rond half7, en daarmee red ze het tot ongeveer 8uur de volgende dag(soms word ze eerder wakker, soms ook later). Ik geef dan een fles van 210+7 en gebruik geen rijstebloem ofzo.

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hier ook voor het eersthet klokje rond geslapen. ook hier gingen de flessen niet meer leeg en Quinten ging steeds meer uitslapen s morgens.

nu zitten we op :

7:30
    11:30
    15:30
    19:30

en dan moest ik hem ook nog wakker maken om half acht vanmorgen.Ik vond het blijkbaar toch wel heel spannend want ik ben vanaacht vanaf 3 uur elk uur wakker geweest hahaah :)
    Ik zou het gewoon cold turkey proberen als je denkt dat je kindje er aan toe is.

8. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Ik zit hier met hetzelfde. Joep is nu ruim 5 maanden en krijgt nog steeds 5 voedingen. De laatste keer op het Cb (8 januari) woog hij 6130 gram.
    Maar hij drinkt de 5 flessen nog vrijwel altijd achter elkaar helemaal leeg. Ik durf de laatste dus ook nog niet weg te laten.
    Ik geef op dit moment ook nog geen groente of fruithapje. Misschien als hij die wel krijgt, dat het dan ook makkelijker wordt om een fles weg te laten.

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Als hij niet wakker word 's avonds om half 11 zal die ook wel geen honger hebben toch? ;) Waarom het precies is weet ik niet. Ik heb me er niet zo heel strikt aan gehouden hoor. Mijn dochter heeft nog heel lang op 6 flessen gezeten van 150 ipv 5 van 180. Gewoon omdat ze genoeg had aan een fles van 150. Dus zo moet je het toch een beetje op je eigen gevoel doen.
    Maar als het goed gaat met 4 flessen (hij word s avonds of snachts niet wakker) dan zal die wel genoeg hebben toch?

Hier krijgt ze nu 4 flessen van 180 en dit is ons schema:

6.30 fles 180
    10.00 bambix pap (180 cc melk)
    13.30 fles 150 cc en een boterham
    17.00 groente
    19.00 fles 180 met rijstebloem

Tussendoor krijgt ze fruit en een rijstewafel. Bij het groentehapje ook wat sap.

10. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hij laat vanzelf merken wanneer die genoeg heeft aan 4 flessen. Als die de flessen bijvoorbeeld niet meer leegdrinkt.

11. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik geef nog steeds 5 flessen, 4 lukt gewoonweg nog niet. Mag ik die 5 flessen blijven geven tot 6 maanden, dan ga ik groente en fruit proberen en zal ik denk ik makkelijker een fles kunnen laten vervallen. Of moet ik de 5e fles persé al voor de 6 maanden laten vervallen?
    Wanneer gingen jullie over op drie flessen?

12. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
  13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mayaa,
    Ik zou gewoon geven waar je kleine om vraagt hoor! Wil hij graag 5 voedingen dan gewoon geven. Wel de max per dag in de gaten houden natuurlijk. Maar zelf eet/drink je toch ook wel meer dan 4x op een dag? Nou vind dus dat de kleintjes ook gewoon mogen drinken wanneer ze willen. Snap je? Wij zitten overigens pas sinds een paar weken op 3x per dag een flesje melk.

14. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje zat begin 5 maanden ook nog op 5 flessen en dan een klein potje groente en fruit. ik ben toen 6 maanden potjes gaan geven, toen viel de laatste fles af en met opvolgmelk nog één. kan snel gaan, dus ik zou me er nog geen zorgen over maken.

groetjes, Miranda

15. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Dat dacht ik dus ook. We zien wel hoe het loopt. ;)

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij moeten van het CB nog wel nr1 voeding blijven gebruiken zolang we meer dan 700-800cc aan voeding gaven. Dat is namelijk de max voor nr2 voeding.

Deel Deze Pagina