hoi hoi, een vraagje: hoeveel drinkt jullie kindje in totaal op een dag? mijn kindje is nu 4 maanden en zo ongeveer 7 kilo schat ik zo in..moet volgende week weer wegen. de laatste weken drinkt hij al zijn flessen niet meer leeg, laat per fles soms wel 60 cc staan, soms drinkt hij hem wel op = 200 cc. nu sinds vorige week vrijdag kan hij met 4 flessen rond, maar dan moet hij die flessen wel zo goed als opdrinken...wat hij dus de laatste 2 dagen weer niet doet....laat weer 60 cc staan, vanmiddags zelfs 90 cc...om vervolgens andere fles weer op te drinken....gisteren heb ik hem dus om 22:30 u weer wakker gemaakt, toen heeft hij weer 180 gedronken. Uiteindelijk heeft hij dus gister 800 cc op.... vorige week vrijdag zat hij op 760 cc van t weekend zo rond de 790 & 830.... zojuist kreeg hij om 20:00 u een fles (om 19:30 u weigerde hij gewoon nog de fles...slapen ho maar...en om 20:00 u drinkt hij hem gulzig leeg) en is naar bed gegaan met totaal 730 ml op...ik maak hem ook niet meer wakker 's ochtends bij het wakker worden (07:15) heeft hij ook niet direct honger. 08:00 u begint hij te jammeren van de honger(als ik wel om 07:15 u de fles geef, drinkt hij hooguit 80cc...dus vandaar dat ik wacht tot hij echt hongerig is...) al met al vind ik gewoon dat hij niet zoveel drinkt....de 800 ml redt hij bij lange na niet, daar moet ik echt mijn best voor doen en hem zelfs soms dan nog om 22:30 u voor wakker maken. zal hij het gaan redden op 730 ml? is dat normaal voor een kindje van die leeftijd en dat gewicht? hoeveel drinken jullie kindjes?
Hoi, Finn drinkt sinds een week of 2 4 flessen van 180+6, deze gaan altijd helemaal op, hooguit de laatste (met rijstebloem ) laat hij soms 30 staan... Maar Finn krijgt ook groente en fruit.... Dus hij krijgt 720 + het vocht uit groente en fruit
Hier ook een ventje van 7 kilo, hij drinkt tussen de 700 en 800 op een dag. Kennelijk is dat genoeg want hij klaagt niet, slaapt goed en ziet er tevreden uit. Een fles drinken ziet hij vaak meer als spelen, dat is soms wel frustrerend (en tijdrovend ). Als jouw mannetje verder blij en tevreden is zou ik me niet druk maken. ik weet het, het is soms moeilijk maar blijkbaar is het gewoon geen grote eter .
Hier dronk Kyra met 4 maanden ook 4 flessen van 180+6. Als jouw kindje tevreden is, lekker zo doen hoe je het nu doet toch
C. dronk met 4 maanden 4 flessen van 180cc op een dag. Nou ja de laatste fles 210. Dus dat komt neer op 750cc per dag..
Niet elk kind heeft evenveel nodig. Het belangrijkste is dat je kind blijft groeien, goede plasluiers maakt, en vrolijk en alert is. Gewoon de fles geven als hij er om vraagt en laten drinken tot hij niet meer wil. Dan drinkt hij wat hij nodig heeft en dan zit je doorgaans gewoon goed.
bij ons is 730 ml totale flesvoeding, dus niet alleen het water... hij drinkt dan dus nog minder vanochtend was hij 06:45 wakker, 07:15 hongerig en fles van 140 gedronken...
Kan hij in het 19 weken sprongetje zitten? Als ik dat zo lees is het echt sprongetjes gedrag.... (kan beginnen bij 14 weken) Anouschka dronk rond die tijd ook minder dan normaal, na een paar weken was het weer goed. Anouschka kreeg toen 5 flessen van 165 en dronk ze ook lang niet allemaal leeg....