Van Nutrilon standaard naar H.A

Discussion in 'Flesvoeding' started by Iris89, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden,

Op advies van het c.b zijn wij gisteren overgestapt van standaard naar hypo-allergeen.

Alleen merk ik dat ze meer huilt vandaag dan anders, meer windjes laat en ze heeft al een paar keer opeens zomaar gespuugt. (Vannochtend tijdens het wassen, opeens zomaar in de box en opeens toen ze bij me op bed lag en nog eens tijdens het verschonen van een luier)

Zou dit door de nieuwe voeding kunnen komen denken jullie??

Iemand anders zei dat ik de oude voeding moet mengen met de nieuwe voeding. Ze krijgt momenteel 100cc, dus 90 water en 3 schepjes. Dus dan zou ik bijv. 2 schepjes oud moeten doen met 1 schepje nieuw. Maar klopt dit wel?? Het c.b heeft hier niets over gezegd namelijk! :(

Wat me ook op valt, is dat ze vaker komt dan anders.. Normaliter komt ze zo tussen de 3 en 4 uur, heel soms om de 2/2.5 uur.

Ze heeft vandaag haar flesje gehad om 17:00 uur. Toen was het 2 uur geleden dat ze had gedronken. Nu net om 17:05 liep ze weer te brullen en merk ik duidelijk dat ze loopt te happen en te zoeken. Alleen drinkt ze haar flesje niet helemaal op.. Ze liet 45cc staan, met moeite heeft ze toen toch nog 35cc opgedronken. Kan ze dan toch wel zo'n honger hebben??

Sorry hoor voor alle vragen, maar het is natuurlijk zo nieuw allemaal en word hier eigenlijk een beetje onzeker van eerlijk gezegd.. :)

Nou heel veel liefs!! xxx

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he ,

waarom moet je om?is er verdenking van een allergie of is het tussen neus en lippen door gezegd?

DAt ze er last van heeft ja dat kan zeker en dat ze vaker komt ook. De eiwitten in hypo zijn kleiner geknipt als in standaard dus haar darmen hebben het sneller verwerkt.
    en omdat het toch een andere samenstelling is kan ze er best last van hebben.
    Je mag voeding van hetzelfde merk altijd mengen.. veel mama's doen het om de overgang makkelijker te maken en dat mag je dus prima doen.. zou dan ook erst 2 scheppen oud doen en 1 schep nieuw..

Maar als ze het goed deed op standaard zou ik zelf haar niet om gooien.. maar goed dat weet ik dus niet waarom ze het advies gaven.

het cb zegt vaak iets en legt het dan verder niet uit.. volg vooral je eigen gevoel he.. JIJ bent haar mama en als jij volgt wat je eerste gevoel is komt het vaak goed..

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meis,

Ja nouja.. Ikzelf heb een vorm van astma gehad en eczeem gehad. Dit jaar heb ik hooikoorts gehad en mijn moeder heeft allergieen en bronchitis.

Ze had in haar eerste week rare kleine pukkeltjes op haar rompje en rode vlekken, om alles helemaal uit te sluiten dat het een evt. allergie kan zijn moesten we dan dus maar H.A gaan gebruiken.. :(

Ik vraag me wel af.. Als dit pak op is en ik merk niks geks aan haar ofzo, kan ik dan gewoon weer over op de normale nutrilon of loop ik dan teveel te klooien met de voeding?

Ohh ja dat is zo inderdaad van die eiwitten, helemaal niet bij stil gestaan.. Merk wel aan haar dat ze 's nachts minder vaak komt als overdag. Maar vond het al zo gek dat ze opeens om de 2 uur kwam..

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sorry, voor het late antwoord..

Ik zou als ze gewend is aan de ha en het gaat goed dan zou ik niet gelijk weer overstappen naar standaard, maar pas bij zo'n 6 maanden een paar weken nadat je bijvoeding geitroduceerd heb.
    Zodat ze eerst kan wennen aan dce bijvoeding met haar maag en darmen voordat ze ook naar andere voeding gaat,

Mocht ze echt niet genoeg hebben aan de hypo kan je overleggen met je huisarts of je er 2 of 3 schappjes johannesbroodpitmeel in kan doen..

Na 4 maanden kan je rijstebloem doen om te zorgen voor de vulling. Beide zijn geen allergie gevoelige producten..

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dat ze zoveel lijkt te willen drinken, kan ook komen doordat ze krampjes heeft. Zeker weten dat de verandering van de voeding hier mee te maken heeft/kan hebben, maar ze is sowieso in de leeftijd dat ze nog veel krampjes heeft.
    Baby's hebben dan veel zuigbehoefte, en dit wordt vaak verward met honger (hebben wij ons ook 'schuldig' aan gemaakt)
    Heb je op de momenten dat ze honger lijkt te hebben al geprobeerd haar een speen te geven? Of je pink? Grote kans dat dit heel goed helpt. Ik zou het even op die manier proberen, anders heb je grote kans dat je d'r overvoedt (in die zin dat ze alleen maar meer spuugt) Ook omdat je zegt dat ze redelijk wat voeding teruggeeft.

Zelfde merken voeding mag je trouwens in 1 keer op overstappen, maar wat jij nu doet kan en mag natuurlijk ook. Het is maar net wat je zelf makkelijker/fijner vind :)

Share This Page