Van 5 naar 4 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Alberta24, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    ik zit met een dillemma.... mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik wil overgaan van 5 flessen 180 ml naar 4 flessen 210 ml. Ik heb al Nutrix in huis gehaald voor de laatste voeding. ik neem aan dat dit niet in alle 4 de flessen gaat of wel? en nu lees ik dat het verstandiger is om met het fruithapje pas vanaf 6 maanden te gaan beginnen... en bij ons in de familie zit best veel allergieen, dus voorlopig laat ik het fruithapje dan maar even staan... maar kan ik dan wel overgaan op 4 flessen? of kijgt mijn manneke dan te weinig voedingsstoffen binnen? of moet ik dan wel in alle 4 de flessen nutrix doen? ik hoop dat iemand mij kan helpen! alvast bedankt!

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nee hoor je kan gewoon over gaan op 4 flessen ipv 5. In de flesvoeding zit alles wat je kindje nodig heeft. Het fruit/groentehapje heeft ie ook nog niet nodig. Je kan evt in de laatste fles rijstebloem doen, maar zou het niet in allemaal doen. Je kindje komt nix te kort met zijn 4 flessen van 210cc hoor!

3. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik heb altijd begrepen dat nutrix/rijstebloem ook bijvoeding is. Als je geen fruit/groente wil gaan geven voorlopig om allergieën te voorkomen, dan kun je denk ik beter ook geen nutrix door de fles gaan doen.
    Ik zou het gewoon proberen die 4 flessen.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven krijgt 4 flessen van 210/7 laatste fles idd met nutrix, dit is voor een voller gevoel, zodat ze goed door kunnen slapen.
    Tijden zijn 6.30-10.30-14.30-18.30.
    Volgens mij kun je rustig met nutrix beginnen, (langzaam opbouwen 1-2-3 schepjes) en gewoon met de hapjes wachten tot je baby 6 mnd is.

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik zit met hetzelfde ja. Wil ook graag naar 4 flessen want ik moet haar echt wakker maken en 's morgens ook! Ze is over 2 dagen 4 maanden. Ga het toch maar proberen denk ik.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  7. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    mijn zoontje reageerde er goed op! had wel het idee dat hij moest wennen aan de langere tijd tussen de flessen, maar dat is normaal toch? zit nu alleen met het probleempje met de soort voeding, vandaar dat ik toch maar weer terug ga naar 5 flessen, omdat de HA-voeding minder vult naar mijn idee.... ga nu toch tot 6 maanden 5 flessen geven en vanaf 6 maanden 4 flessen en fruit- en groentjehapjes erbij..

Deel Deze Pagina