Hoi, Sinds een week of twee krijgt mijn dochter volledige flesvoeding. We zaten op 5 voedingen van 180+6, maar moesten haar meestal wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Die dronk ze afwisselend wel of niet volledig op en soms was ze binnen een 20 minuten klaar en soms deed ze er 45 minuten over. Wisselend dus. Nu ben ik op advies van cb sinds twee dagen gestopt met haar wakker te maken. Ze slaapt wel door (zonder voeding), maar ik moet er nu tig keer uit op een nacht voor haar tutje. (Dit moest ik eerst ook een aantal keer in de vroege ochtend.)Btw als ze zelf kwam voor de fles van 23.00 uur sliep ze wel door tot 's ochtends en hoefde ik er niet uit. Zit dus een beetje in dubio over wat te doen: - Dit doorzetten en er vaak uitgaan. - Haar wakker blijven maken voor de fles. - Wachten tot ze zelf komt (ik nu dus een tutje terugdoe) en haar bij de eerste keer wakker worden toch voeding aanbieden. Wat zouden jullie doen? Haar schema is trouwens elke 4 uur een fles: 07.00 - 11.00 - 15.00 en 18.30 uur (gisteren hadden we de laatste fles later geprobeerd maar ging ze daarna niet goed slapen terwijl ze 'normaal' 's avonds tevreden en vrolijk in slaap valt) Zou bijvoorbeeld een papfles verschil maken? zit ik over te twijfelen want wil haar eigenlijk tot 6 maanden op flesvoeding laten zitten ivm hypoallergene voeding die ze krijgt en nutriton tegen spugen. Gisteren had ze ook niet gepoept en veel krampjes, windjes, boertjes en toch ook weer spugen. Ben bang dit te verergeren door voeding aan te passen. Hoor graag jullie ervaringen. Dankjewel alvast.
18.30 is wel erg vroeg voor een laatste fles vind ik! Ons schema is 07.30/11.30/16.00/20.00 of 20.30 en dan is de laatste een papfles... Heren slapen hier prima!!!
Weet ik, maar ze zit nu eenmaal in een ritme dat ze na de vierde voeding de 'nacht ingaat' en dus niet na vier uur weer wakker wordt voor een fles. Rekken heeft niet zoveel zin, daar wordt zij niet vrolijker van en ze gaat er ook niet beter door slapen.
Hier is het schema 7.00 11.00/11.30 16.00 20.00, soms wordt ze 's nachts wakker en als ze echt honger heeft, geef ik een kleine fles (90 cc) en slaapt ze weer verder..
misschien helpt het beter als je overdag er 4/2 a 5uur tussen laat. dat je de avond iets later uitkomt met de laatste fles. ik begin s'morgens tegen uur of 7,30 12.30 17.15 21.30. ongeveer dit schema. en bied flessen van 210/7 aan. succes