help! dochter gaat doorslapen, hoe nu met voeding??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Elines, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ons dochtertje is nu 4 weekjes oud en woog afgelopen maandag 3225gr. Ze krijgt nu 6 flessen (friso ha) p/d van 90+3 met 1/2 a 1 schepje nutriton omdat ze zo gulzig drinkt zonder. Ze doet daarmee 20-25min over een fles, soms iets korter als ze echt trek heeft. Ons voedingsschema was: 3.00, 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00. Hier is ze tevreden mee. De nachtvoeding laat ik haar zelf komen omdat ze meestal uit zichzelf op het juiste tijdstip wakker werd. Alleen nu is het zo dat ze de afgelopen twee nachten steeds later komt. Gister nacht tegen 4 uur. Afgelopen nacht werd ik om half 5 van haar wakker met het gevolg dat mn hele schema door de war is. Ze heeft ook 140 gedronken omdat ze zo'n honger had na zo lang zonder eten (de avond voeding had ze al om half elf gehad omdat ze erge honger had). Ik denk dat ze begint met doorslapen maar ik zoek nu weer een ritme. Overdag moet ik haar ook steeds vaker wakker maken.
    Ik vind het zelf erg vroeg voor 5 flessen per dag omdat ze nog zo klein en jong is. Kun je mij helpen??

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    ze woog trouwens 3325gr. Was nog niet wakker vanmorgen ;)

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Qua gewicht mag ze inderdaad 6 flessen van 100 ml per 24 uur. Het kan wel zijn dat ze al toe is aan wat meer voeding per keer en dan gaat er vaak ook vanzelf wat meer tijd tussen de voedingen zitten. Je kunt kijken hoe het gaat als je een flesje heeft van 120 ml water met 4 schepjes voeding en dan evt. 5 voedingen per 24 uur. Gaat het niet kun je gewoon 6 x 100 ml aanhouden en af en toe kleine hoeveelheid extra.
    Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een goed drinktempo.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina