Normaal geen probleem, 1 liter per dag. Maar nu met amandelontsteking wil hij natuurlijk niet slikken. Weinig drinken en eten. Wat is het minimum aan vocht wat een kindje van een jaar binnen moet krijgen? Hij heeft nl ook diarree en gisteren gebraakt. Gelukkig nog plasluiers.
Is 1 liter de norm zegmaar? Dat haalt mijn zoontje echt niet.. Ik zou me niet al te druk maken bij voldoende plasluiers. Wel blijven aanbieden.
nee hoor is niet de norm, maar dat is wat hij normaal drinkt. nu haalt hij ongeveer 500 per dag met moeite.
Vandaag pas 300 ml op in totaal. Misschien een gekke vraag maar plasluiers moeten die echt helemaal vol zijn? Hij had net wel wat plas in zijn luier maar kan niet zeggen dat het heel veel was. Verschoond om 15uur, en daarvoor was om 11uur, voor zijn slaapje.
Ik lees even mee, want mijn zoon drinkt sowieso heel weinig... Dus ook als hij niet ziek is. Ik vind zijn luiers ook altijd zo leeg (er zit wel een plas in, maar zoals jij ook zegt niet heel veel).
Als hij nog iets plast, is het nog geen grote ramp. Bij 24 uur kurkdroge luiers moet je echt aan de bel trekken, was het antwoord van mijn ha afgelopen week. Ik heb de ha gebeld toen ze twaalf uur geen plasluiers had en ook zolang niets had gedronken en gegeten en zware diarree en spugen.. Maar ik werd naar huis gestuurd, dwing haar maar om te drinken en ze is nog lang niet uitgedroogd..
jeetje dat vind ik wel cru hoor. Gelukkig wel een fijne huisarts hier. Gister geprobeerd om er vocht in te dwingen, maar dat werkt toch echt niet. De tijd kwam weer naar boven voor zijn neocate, waren de flessen ook echt een strijd. Ik vond trouwens de volgende hantering tegen uitdroging: minimale vochtinname 50 ml per kilo. Nou gister na een hele dag aanbieden en proberen 500 ml erin gekregen. Hij is bijna 11 kilo, dus dat klopt ongeveer. Natuurlijk wel de andere symptomen in de gaten houden. QUOTE=sandraske;11847071]Als hij nog iets plast, is het nog geen grote ramp. Bij 24 uur kurkdroge luiers moet je echt aan de bel trekken, was het antwoord van mijn ha afgelopen week. Ik heb de ha gebeld toen ze twaalf uur geen plasluiers had en ook zolang niets had gedronken en gegeten en zware diarree en spugen.. Maar ik werd naar huis gestuurd, dwing haar maar om te drinken en ze is nog lang niet uitgedroogd..[/QUOTE]