Zn zus en broer gingen hem al voor; beide slechte drinkers. Mn jongste is nu 6 mnd en krijgt wat fruit (nog niet veel want hij eet er gwoon niet veel van) en avondeten ook weinig; vindt het nog niet zo geweldig dus echt meetellen kan ik dat nog niet. Maar nu loop ik er toch een beetje tegenaan dat hij van de 4 flessen die hij krijgt (waarvan 1 een papfles is) ze allemaal 150 ml zijn, dat lijkt me voor een 6mnd-kindje niet echt veel. Ik kan wel meer maken maar dan houdt hij standaard over. Sterker nog; zelfs de 150 ml-fles gaat vaak in 2 delen. Ben zelf ook iemand die vaak in delen eet; kleine beetjes over de hele dag verdeeld zeg maar. Dus dat kan hij van mij hebben. Hij oogt levendig, vrolijk, prima dus, maar toch dacht ik eens even vragen hier of mensen dit misschien herkennen bij hun eigen kindje. Denken jullie dat hij te weinig drinkt ? Ik maak me nog niet echt zorgen maar het viel me de laatste paar dagen wel op dat hij ook wat minder natte luiers heeft...
Hai mel, is het mischien een idee om ipv 4 grote flessen 5 kleinere te geven? Het drinkgedrag van mijn kindjes verschilde onderling best wel. Toen ik weer ging werken kregen ze bv uit de fles als ik er niet was. Oudste dochter was een "gemiddelde" drinker, jongste dochter een "moeilijke" drinker en mijn zoon...haha die klokte een emmer naar binnen! Dus wie weet werken de grote flessen (nog) niet? Je doet het prima met de bijvoeding trouwens. Veel eerder dan 6 maanden beginnen met bijvoeding is niet echt verstandig omdat het maag-darmstelsel van een babietje daar nog niet op berekend is.Dus lekker op zijn tempo, toch? Ik snap je vraagtekens wel trouwens, ook al is het nr 3, dat eerste jaar is altijd weer een verhaal op zich )
Bedankt voor je reactie ! Vanmorgen had hij wel een dikke plasluier en ook poepluier. We kijken het maar weer aan vandaag