Allereerst; ons mannetje is morgen 8 weken oud. Sinds een week krijg ik meneer niet meer goed in slaap wanneerhij bij mij lag. (dit deed hij voorheen; waarna ik hem slapend over tilde naar de bank/kinderwagen om verder te slapen) Nu probeer ik hem allereerst om hem overdag ook in zijn bedje te laten slapen voor meer rust en regelmaat in de hoop dat ik hem dan later weer ook beneden kan laten slapen... Nu komt mijn vraag; hij krijgt nog steeds zo'n 7 voedingen. Dat betekend dus dat ik hem na 7 voedingen zo'n driekwartier tot een uur wakker mee maak voor hij weer moe is en gaat slapen. Hij slaapt van voeding tot voeding wat heel prettig is want als hij eerder komt heb ik een probleem want wakker = eten. Maar wat als hij dan zometeen naar 6 of 5 voedingen gaat? De wakkere tijden van baby's zijn tot 5 maanden zo'n anderhalf uur dus dan moet hij toch meer slapen als hij maar 6 of 5x wakker is om naar de volgende voeding te slapen? Of snap ik het niet helemaal? Ik vind hem 7 x zien al zo weinig, haha. Of is het de bedoeling dat een baby niet van voeding tot voeding slaapt maar eerder wakker wordt? Bedankt!
De mijne heeft nooit van voeding tot voeding geslapen. Zelfs niet op dag 1. Om maar te zeggen, de theorie is 1 ding, maar je kindje kiest zelf de praktijk
Bedankt voor je antwoord Shakes. Ja, dat kan idd ook nog. Maar dan is jouw kindje het zeker ook niet gewent dat wakker zijn meteen voeden betekend? Of kreeg jouw kindje meer voedingen maar minder? Of was jouw kindje gewoon wakker zonder honger te hebben. Hoe heb je dit opgelost?
Ze sliep heel weinig (nu op 17 maand nog steeds), en werd dus gewoon wakker na een uurtje slaap en wou dan geëntertaind worden. Dat had ook te maken met gezondheidsproblemen (KMA en reflux), maar het weinig slaap nodig hebben zit ook gewoon in haar. Ik heb nooit de regel gehanteerd van wakker worden is drinken. Drinken kwam er bij hongersignalen. En daarna viel ze dan in slaap. Eventjes
Een baby hoeft niet perse te eten direct als hij wakker wordt. Ga lekker met hem wandelen, boodschapje doen, spelen, knuffelen, badderen, loop ergens naar toe en geef daar dan de voeding, bijv. opa en oma.. Zo rek je nog wat tijd. Hij slaapt nu nog veel, maar hoe ouder ze worden, hoe meer wakker, dus dan gaat de regel wakker = eten al niet meer op.
mijn zoontje sliep ook altijd van voeding tot voeding! en was met 8 weken denk ik max een uur wakker, vaak nog korter denk ik... niks geks aan dus, behalve dat het stil is in huis... mijn zoontje sliep wel vanaf het begin in zijn eigen bedje (ledikant of wieg) en nooit in de box of wandelwagen, dan kon hij niet goed slapen en was ik steeds zachtjes aan het doen omdat hij beneden sliep. tenzij we erop uit gingen met de wandelwagen natuurlijk. na een tijdje zul je merken dat je zoontje langer op kan blijven en zo ga je dus naar minder voedingen en meer tussen tijd wakker is...
Mijn kleine man wil ook meestal meteen eten als hij wakker is. Wat wij doen is eerst voeden, verschonen en vervolgens even spelen (alleen overdag, s nachts meteen weer terug naar bed). Als hij mee onder de douche gaat of in bad dan spelen we wat korter. Spelen is hier overigens vooral samen zitten en knuffelen, maar ook op z'n buikje leggen en even in de box leggen om 'alleen te spelen'. Ik denk dat hij nu gemiddeld een half uur tot een uur na de voeding wakker is. Als ik merk dat hij erg moe is of na een drukke ochtend of middag kort ik de speeltijd wel wat in.
Mijn zoontje is 2,5 maand (bijna 12w) en heeft nog nooit van voeding tot voeding geslapen. Als ik merk dat hij moe is leg ik hem wel weg maar vaak doet hij den hazenslaapje of ligt gewoon te doezelen en het gebeurd ook dat hjj weigert te slapen. Ik denk dat hij overdag max. 2 uurtjes slaapt en ik maak me daar totaal niet druk over. Hij slaapt sinds 6 weken door en krijgt sindsdien 5 voedingen per dag nou hij is gewoon vrolijk en blij.
Bedankt iedereen voor jullie reacties! @ Shakes/Arian: hij wordt al smakkend en helaas meestal huilend wakker van de honger. Je hoort zijn buik knorren. Ik kan niet snel genoeg het flesje klaarmaken anders zet hij het op het krijsen. Dus uitstellen van eten vind ik dus niet een optie op dit moment. Stel hij wordt rustig wakker omdat hij uitgeslapen is maar geen honger heeft dan rekken we wel. Maar dat is nog maar 1 keer voorgekomen. @ Poohbear: ik ken jou van een andere topic Zo doen wij het dus precies hetzelfde! Afgelopen week heeft hij weinig geslapen dus ik denk dat hij dat nu inhaalt. Hij wordt al slaperig van de fles overdag en meestal een kwartier of half uur na de voeding - voeding/verschonen duurt gemiddeld 20/30 minuten - is hij alweer moe. Kan een baby teveel slapen? @ Nicole: super dank je! Hier heb ik wat aan. Ik moet dus gewoon geduldig wachten op het moment dat hij wat langer wakker kan blijven. Soms is het net alsof hij alleen eet en slaapt. En dat vond ik hiervoor niet erg maar nu dat hij boven ligt in zijn wieg is het wel heel "kaal" zo zonder hem. Een luxe probleem waarschijnlijk. @ Anousje: die van mij kan geen hazenslaapjes doen. Het is of slapen of wakker blijven en oververmoeid raken. Ik moet hem dus echt laten slapen. En ik merk nu dus dat dit in een rustig donkerder kamertje moet gebeuren. Niet in het licht zoals ze zeggen....Maar heerlijk dat jouw ventje al doorslaapt 's nachts! Ook heerlijk.
graag gedaan, teveel slapen kan denk ik niet hoor, tenminste. naar mijn idee geven ze zelf aan wat ze willen... en hier was dat dus veel slapen. wij hebben dus ook vaak genoeg gehad dat we ergens naar toe gingen en dan de kleine zn ogen niet open gehad heeft. en moe is moe ik ga hem niet wakker maken omdat iemand met hem wilt knuffelen ofzo. hier sliep hij dan ook wel eens met een verjaardag ofzo door in de maxi cosie. ik had het gevoel ook vaak hoor, zat ik alleen beneden, niks op de televisie, huis en was is ook wel een keer klaar... dag duurde soms best lang... maarja hij had het nodig. en nu is dat nog steeds, hij is bijna 1.5 jaar en slaapt overdag nog minstens 2 uur en s avonds om 7 uur is hij weer moe. wakker houden betekend hier een mopper kind, en als ik zelf moe ben ik wil ik ook slapen, dus kan me voorstellen dat dat voor hem ook geld! en idd een luxe probleem hoor, als ik hier soms lees hoe weinig kindjes slapen, en veel last van kraampjes/allergieen enzo hebben mogen wij niet klagen toch? al moet ik er wel bij zeggen dat het hier altijd als ik eten ging koken huilen was, of dat om half 5 of om 6 uur was... als hij de pannen hoorde rammelen was het mopperen wipstoel werd toen heel veel gebruikt haha
Thuis met een baby en verveeld zijn omdat ie voortdurend slaapt... Oh oh, wat ben ik jaloers! Dat heb ik nooit gekend.
haha en wat was ik in die tijd jaloers op mensen waar de baby wat vaker en langer wakker van was.... tis ook nooit goed he
Haha, nou niet verveeld maar het is wel ongezellig. Ik heb hem 6 weken slapend bovenop me gehad. Hij wilde nergens anders slapen. Ik moest hem zelfs slapend meenemen naar de wc als ik moest En vorige week was hij huilerig en kon niet meer in slaap komen. Hij gaat dan hypperen en jengelen. En wilde 's avonds niet meer slapen. Toen hij dit weekend zijn flessen niet meer opdronk van vermoeidheid door het wakker zijn en ineens 's nachts ook niet meer kunnen slapen hebben we besloten hem in zijn bedje te doen. Dit is dus sinds gisteren zo...ik moet er gewoon even aan wennen weer dat hij zoveel slaapt en dat hij niet meer bij mij slaapt. Maar zoals ik schreef het is een luxe probleem, dat volgende week of zelfs mogen weer heel anders kan zijn dus ik geniet er dan ook maar van.