Andere voeding of bijvoeden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Blond88, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Hallo,

Misschien weet 1 van jullie dit.
    Onze dochter is nu 4 maanden en 1 week oud. Krijgt vanaf het begin HA voeding ivm allergieën van haar papa. Nu zijn we pas gestart met een pap fles van de nacht omdat 4x 180cc niet meer voldoende was voor haar.
    Maar nu lijkt ze hier ook niet meer tevreden mee te zijn. Nu heb ik ooit eens ergens gehoord dat HA voeding minder voedzaam is...?
    Wat is wijsheid, beginnen met groentehapje of eerst haar voeding veranderen naar bijvoorbeeld standaard voeding? Wil eigenlijk (nog) geen flessen gaan geven van 210cc

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

#2 Mimime, 4 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2014
    Waarom nog geen 210? Hier krijgt ze ook 4 flessen, waarvan 2 210/7 en 2 180/6 omdat ze anders niet genoeg heeft!
    Hiervoor kreeg ze 3x150/5 en 2x180/6 dus ik vind het bij mijn meisje niet gek dat ze grotere flessen nodig heeft!

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ha voeding is lichter verteerbaar. Ik kreeg het advies om er een schep extra in te doen (sullige huisarts). Niet doen dus! Scheve verhouding.....
    Of je bijvoeding wil/gaat geven is jouw beslissing. Ga je het doen voor de lol omdat jij het leuk vind zou ik het afraden. Doe je het bewust voor een hongerig kind (na 4 maanden) kan je het overwegen.

4. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Ik vind 210cc nog zo'n grote hoeveelheid..

het bijvoeden ga ik niet voor de lol doen. Ze geeft echt aan dat ze meer wil. Denk dat ik rustig wat ga beginnen.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Vond ik ook hoor blond, maar ze doet het er beter mee en lijkt er geen last van te hebben, dus doe ik het maar wel!
    Kun je het niet eens proberen met grotere fles? Als het niet gaat merk je dat snel genoeg!

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als alternatief op grotere flessen kun je proberen HA en standaard voeding te mengen. Eerst een dag beginnen met één schep HA te vervangen door standaard en dan kijken hoe ze het daar op doet. Als dat niks uitmaakt, volgende dag twee schepjes HA vervangen door standaard, enzovoort. In elk geval niet van de een op de andere dag overstappen op volledige standaard voeding, de darmpjes kunnen hier last van krijgen.

Stel dat overstappen op volledig standaard nog niets uitmaakt dan kan het ook een teken zijn dat ze toch wel aan bijvoeden toe is.

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Bedankt voor jullie ideeën. Ook al is het onze tweede, je blijft soms wat puzzelen met die kleintjes ;)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik denk dat ze van 1 lepel groente (want daar begin je mee) niet meer verzadigd raakt ;) Dus wil je haar meer geven omdat ze honger heeft dan is bijvoeding niet te optie, een fles ophogen daarentegen juist wel.

Deel Deze Pagina