Ja, das zeker zo! Het scheelt dat Dafne niet meteen honger heeft als ze wakker wordt. Zij krijgt de eerste fles pas om 8 uur. Ik heb geprobeerd de laatste fles nog vroeger, maar toen werd ze telkens eerder wakker. Ik dacht: dan maar 21.30, prima tijd op zich.
Hier ook niet hoor... nog nooit klokje rond geslapen. Krijgt altijd haar eerste flesje om 6 uur. Sinds ze haar fruit goed eet zit ik op 3 flesjes 180+6 en 1flesje 150+5. Ik probeer wat brood en wat avondeten maar dat mag Nog geen naam hebben. Maar het klokje rond slapen? Nee dat is Nog nooit gelukt!
Dan neem ik aan dat jullie kindjes wat makkelijker langere tijd tussen de flesjes laten? Maar hier ging hij met bijvoeding wel heel snel naar minder flessen hoor. Met 6maanden dronk hij nog maar 3x 180/6, meer kreeg ik er niet meer in. Met 9 maanden naar 2 flesjes gegaan en inmiddels krijgt hij alleen 's morgens vroeg nog een fles, omdat hij nog steeds rond 5.00/5.30 wakker wordt, na die fles slaapt hij nog weer verder. Hij is dan ook echt nog niet uitgeslapen, vandaar nog een fles melk 's morgens vroeg.
Tot 6 maanden dronk ze overdag stipt iedere 3 uur overdag een fles. En ineens was het over. Ze had niet meer genoeg aan 150+5 en ik gaf haar 180+6 en ineens kregen we dus een totaal ander ritme.
Tot aan een paar weken geleden had ze 5 flessen en overdag zat er 2x maar 3 uur tussen. Ze ging toen steeds slechter drinken, dus toen ben ik het gewoon gaan proberen, de eerste fles niet meteen bij wakker worden. Scheelt mij ook een hoop gesjees, haha. En dat gaat gelukkig prima. Nu 7.30/8.00-12-16.30/17-21.30. Ze laat van sommige flessen soms nog wat staan, maar drinkt ze steeds meer leeg. Is gewoon niet zo'n grote drinker. Onder andere daarom nog niet begonnen met groente enzo. @olifantje: 5 uur is ook wel vroeg! Fijn dat ie daarna nog verder slaapt.
Mijn zoontje ging pas met 6 maand over op 4 flessen... Als je kindje aangeeft 5 flessen te willen dan heeft die dag gewoon nodig. Als je dan al minder wilt geven zou ik elke fles een schepje minder doen ipv een fles minder. Mijn zoontje zit trouwens op de +1 qua lengte en bijna +2 qua gewicht, is allemaal prima volgens het cb hier..
ik zat later te denken ze mogen een liter vocht per 24 uur. mar 180+6 is geen 200cc vocht het blijft 180 water. het maakt ook niet uit eigenlijk mijn zoontje komt nu weer 4 uur snachts dus 4 flessen is onmogelijk dus ik blijf voorlopig nog op 5 denk ik. mischien tegen de tijd met bijvoeding dat hij er langer tussen laat er 1 vervalt of kleiner word.
Die liter is ook nergens op gebaseerd. In de richtlijn van ncj (waar cb zich ook aan moet houden) staat zelfs aangegeven dat er geen enkel bewijs voor is gevonden. Niet dat je dan maar 2 liter water in je kindje moet gooien, maar wel goed om je te bedenken dat veel van 'wat gezegd wordt' grote onzin is. Mijn zoontje heeft het tegenovergestelde (gewicht -0,5 en lengte +1) en het cb zegt dat hij meer moet gaan drinken. Hij mag van mij al zoveel drinken als hij wil (meestal 7x 120+4 of 150+5) en ik ga hem echt niet dwangvoederen. Dat is pas je kind verpesten. Als ik jou was zou ik lekker het aantal flessen aanhouden wat goed werkt voor jullie en als je je ook zorgen maakt om zijn gewicht 30+1 van ieder flesje achterhouden en na 15-30 minuten nog eens aanbieden als hij het anders niet red tot de volgende voeding. Misschien laat hij dan wat staan omdat zijn eten dan wat meer gezakt is.
Hier op het cb word 4 flessen pas aangeraden met 6 maanden, Mij is verteld, dat die kleintjes nog niet echt reserves kunnen opbouwen, en dat er maximaal 9 uur tussen mag zitten tussen de laatste fles en eerste. mij zoontje van 4 maanden zit op 5x 150,
Ik geef flesvoeding op verzoek, maar zelf heeft ie er een soort van ritme van gemaakt. Hij is nu bijna 4 maanden, gecorrigeerd eigenlijk 2,5 maand (6 wkn te vroeg geboren). Nu krijgt hij 3 flessen van 150 en 1 fles van 180, de laatste fles. De tijden zijn ongeveer zo: 08:00-12:00-16:00-21:00 Kan soms een keer een uur eerder of later zijn, maar ik geef hem dus pas voeding als ie zichzelf daarvoor meld. Verder is hij super tevreden, dus hij zal ook wel niet te weinig krijgen. Als ik namelijk vaker in een fles 180 doe dan laat ie gewoon veel staan. Die laatste fles drinkt hij wel leeg.
mooi schema bij mij nu : tussen 4 en 6 snachts dan rond 9:00 13:00 15:00 21:00 dus helemaal niet slecht vind ik. ik denk dat die nachtfles mischien vanzelf wel gaat opschuiven naar later. en dan vervalt er ook 1.mijn zoontje drinkt ook niet alle flessen van 180 op . nu heeft hij ookweer 70 laten staan.de ene x gaat het wel op de andere x niet.
Dat laten staan is heel herkenbaar. Soms ben ik zelfs bang dat mijn dochter te weinig drinkt, maar op een warme dag als gister (hele dag buiten bij Castlefest) drinkt ze ook best veel water (gister zelfs 60cc!). Dat vindt ze lekker na eten (fruit/groentes). En ja, dan gaat er minder melk in. Zolang ze goed groeit (niet teveel of te weinig), ga ik dit niet veranderen
Mijne van 5 maanden drinkt nogsteeds 6/7 flessen van 120. Eerst gaf ik ook slote melk (150/180) maar daar kreeg hij last van; buikpijn, veel spugen (is ook niet zo gek) Voor mij misschien lastiger maar voor hem beter. Wanneer ik met de hapjes begin komt het wel goed.