van 5 naar 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door novanne, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Hallo,

Wanneer zijn jullie overgegaan op 4 flessen en hoe hebben jullie dit gedaan? De laatste voeding gewoon laten vervallen of overdag meer tijd tussen de voedingen laten? . Zie het nog niet gebeuren dat mijn meisje binnenkort al 11,12 uur achter elkaar gaat slapen zonder voeding.

Ik heb nu het volgende schema:
    6.30/07.30: 1e fles
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

5x 200 cc waarvan ze totaal zo'n 900 cc opdrinkt.
    Ze weegt nu 6200 gram

Wanneer "moeten" ze eigenlijk echt over zijn op 4 flessen?

alvast bedankt

groetjes
    Anne

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Moeten maakt gek!
    Als jouw kindje aan 4 flessen toe is merk je dat vanzelf.
    Lola dronk de laatste fles met moeite en 's morgens was ze niet wakker te krijgen, toen ben ik op 4 flessen over gegaan.
    Volgens het CB was ik te vroeg (3+mnd) maar omdat Lola toen al aan de 7 kilo zat was het geen probleem.
    De arts daar vertelde mij 4 flessen bij 4 maanden.
    Maar kijk naar je kindje!

Groetjes, Mirelle.

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Anne: mijn zoontje heeft hetzelfde schema als jouw dochtertje.
    En zie mn banner hoe oud hij is ;)
    Dus niet druk om maken joh, ze regelen het zelf wel denk ik.

4. novanne

novanne Niet meer actief

oke,
    maar vindt het zo moeilijk om te zien hoe een kindje het zelf aangeeft.

Van 7 naar 6 flessen heb ik zelf moeten invoeren en dat was wennen voor Sara. Van 6 naar 5 heb ik gedaan toen ze begon door te slapen.
    De fles van 23.00 drinkt ze al een tijd slecht, soms maar 100cc. Ze is echt supermoe en ik moet haar al weken lang dan uit een diepe slaap halen, maar ze slaapt 's nachts hooguit door tot een uur of 6 a 7, ook als ze de fles van 23.00 toch wel helemaal leeg drinkt. Dat lijkt niets uit te maken.

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ja, dan is het inderdaad lastig. Want Lars drinkt de fles van 23:00 nog helemaal leeg, en mijn logica was, dat wanneer hij die fles niet meer leegdrinkt dat hij die ook niet meer nodig heeft, maar dat gaat dus niet helemaal op zoals ik jou verhaal lees.
    Ik zou als ik jou was gewoon nog even doorgaan met 5 flessen, en over een tijdje weer eens proberen om de late fles weg te laten, lukt het dan nog niet: dan nog even zo doorgaan.
    Zo doe ik het in ieder geval wel, alleen is het nog steeds geen succes dus zit hij nog op 5 flessen :)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zolang ze nog drinkt zou ik haar die vijfde fles nog geven... ze is nog best jong.

Bij Bram is het eigenlijk per ongeluk gegaan.
    Hij had een keer lang uitgeslapen en toen was zijn 4e fles pas om een uur of 21.00 aan de beurt. Toen heb ik het uitgeprobeerd om hem te laten liggen en toen sliep hij door tot 8.00.

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Isa is ongeveer even oud als Sara en zij drinkt ook nog 5 flessen, lijkt me dus wel normaal.
    De ene keer drinkt ze alle flessen leeg de andere keer laat ze van een aantal flessen wat staan, prima hoor.
    Ik denk dat Isa over een tijdje wel zelf aan gaat geven wat ze wel en niet nodig heeft.
    Zo ging het ook met het door slapen, ineens gebeurde dat.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft het altijd zelf aangegeven. Ik heb haar ook nooit wakker gemaakt voor een fles. En dan regelen ze het prima zelf.

9. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    daar was ik dus ook net mee bezig..grappig
    ik heb inderdaad hetzelfde schema en de laatste fles gaat er helemaal in.
    we moeten haar wel wakker maken voor die fles, dat is weer wat tegenstrijdig.
    De eerste fles in de ochtend daar heeft ze vaak moeite mee.

Welke fles doen jullie dan de pap mee?
    ik deed gisteren voor het eerst pap en heb dat met de fles van 19.00 uur gedaan...

10. novanne

novanne Niet meer actief

Vind het ook nog geen probleem hoor om nog vijf flessen te geven. Vind haar zelf nu ook nog iets te jong daarvoor en ze is ook niet de allerzwaarste baby die er is.
    Maar met het oog op de "toekomst" ben ik toch benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.

Sara niet wakker maken voor de fles van 23.00 is geen optie, d.w.z. dan wordt weer midden in de nacht wakker en daar hebben wij ook weinig zin meer in, haha. Althans dit was twee weken geleden het geval.

Heeft nutrix bij jullie dan wat uigehaald?

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Geen idee. Op die leeftijd kwam er bij mij alleen maar melk in.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Daar is hier een topic over.. De meningen zijn verdeeld.. :D http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=68780

Ik mocht Jelle bij 4 mnd 4 flessen geven, maar dat is milukt... Hij sliep dan om 23.00 wel door, maar kwam dan om 3.00. Dus toch nog 5 flessen. Dit heeft een week of 3 geduurd en toen ben ik er fruit en groente hapjes bij gaan geven. Nu drinkt hij 4 flessen en om 9.30 een half potje fruit en om 17.30 een half potje groente. Nu gaat het gelukkig weer goed.. :D

13. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Mijn dochtertje zit sinds 1 week op 4 voedingen.
    We moesten haar ook altijd wakker maken om 23.00 uur en dan dronk ze niet veel.
    Nu krijgt ze om 20.30 uur de laatste fles en gaat daarna na bed en ik moet haar dan altijd wakker maken om 08.30 uur.
    Ze krijgt alleen maar melk en ze weegt 6700 gram.

14. Wen

Wen Actief lid

vraagje: moet je de 4 flessen dan niet ophogen? Fabio krijgt nu 5 x 180/6...Moet ik dan naar 4 x 210/7? Ik hoor graag jullie ervaringen?
    En nutrix, moet je dat gewoon aan je flesje van 180 toevoegen? naast de 6 schepjes?

bedankt.

15. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Hoi Wen,

Het is wel verstandig de flessen te verhogen naar 210.
    Je hoeft tot de 6 maanden nog geen bijvoeding te geven, maar als jij je daarbij prettiger voelt dan kun je wat nutrix geven.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kreeg juist het advies van het CB om dat niet te doen. Volgens hen zou hij het moeten redden met 4x180/6, gezien zijn leeftijd en gewicht...

Ik heb het Jelle proberen uit te leggen, maar hij snapte er niks van... :confused: :)

Maar ja, wat zou jij doen als je ineens 1/5 minder mocht gaan eten? Juist... Heel hard gillen om meer!.. :)
    Nutrix kan gewoon bij de 180/6. Begin wel met maar 1 eetlepel om te kijken hoe ze reageert. Dit kun je dan langzaam opvoeren naar de hoeveelheid die op het pak staat. Jelle had de eerste keren wat last van zijn buik, maar hij drinkt nu zo een hele fles leeg. Ik geef hem 's avonds wel een fles van 210/7 omdat hij dan de klok rond slaapt, en andders word hij om 5.00 wakker van de honger... Dat is dan voor mama niet zo fijn.. :D

17. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Sorry. Misschien een beetje domme vraag maar ik ben ook nog niet zo lang mama maar wat is Nutrix? Dat voegen jullie toe aan de fles, maar waarom?

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij vier flessen zonder bijvoeding kreeg Jarissa 4 x 210 + 7. Meestal zonder Nutrix.

@Lucky: Nutrix (of rijstebloem) is een graantoevoeging die je baby in principe vanaf 4 maanden mag hebben. Het verzadigt wat meer. Meestal geef je dit als toevoeging in de laatste fles (dat wordt dan een papfles) zodat je baby langer kan doorslapen op deze fles. Kan soms helpen om de nacht zonder voeding door te komen.

19. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    @Pendrag: Bedankt! Weer wat geleerd. Wat een schatje trouwens, jou baby!

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dank je wel lucky. Het is echt een geweldige meid!

Deel Deze Pagina