Sven is nu 15 weken,hij heeft een tijd gehad van laatste fles om 23 uur en dan slapen tot 6 uur. Sinds ruim twee weken komt hij elke keer tussen 04.30 en 05.00 uur. Zijn laatste fles krijgt hij om 23 uur. Hij krijgt nu 4x 210 met 7 schepjes en bij de laatste fles krijgt hij nutrix. Hij wordt niet wakker omdat hij honger heeft,zijn eerste fles krijgt hij om 7 uur. Speen geven helpt niet altijd,bij ons in bed nemen helpt wel dan is hij meteen stil. Ik laat hem altijd wel even huilen omdat ik hem niet er meteen uit wil halen,maar wie weet een oplossing zodat hij toch weer tot 6 uur of later gaat slapen?Op de dag slaapt hij erg weinig,na zijn fles van 17 uur valt hij in slaap. Wakker houden lukt niet en om 23 uur maak ik hem wakker,meestal is hij dan een uur wakker voor hij in slaap valt,maar soms valt hij meteen weer in slaap.Hij drinkt ook alle flessen goed leeg. Pff lang verhaal maar hoop dat iemand wat advies kan geven.
Ik denk dat 4 flessen wat weinig is, als ik Isa even als vergelijkingsmateriaal neem hé Isa drinkt nu 5 flessen van 180cc + 6 schepjes (200cc) ik zou dus proberen tussen 17.00 en 23.00 nog een voeding te geven en hem wakker te houden. Misschien is hij 's nachts gewoon niet echt moe meer?
Het lijkt wel of je zoontje zijn nacht heeft verzet naar vroeg in de avond.. Ik sluit me aan bij mamalieske, hier kreeg Bram met 15 weken ook nog 5 voedingen van 180+6. M
Hij krijgt sinds een kleine week pas 4 flessen,juist om te proberen of hij met een vollere fles langer zou slapen.Nutrix krijgt hij ook sinds ruim een week,maar het ligt niet aan de flessen,hij krijgt genoeg en schreeuwt niet van de honger,hij wil gewoon graag bij ons zijn.Als hij bij ons ligt is hij stil en vrolijk.zal ik toch moeten doorzetten en hem laten huilen en eruit halen om bv half 7? Iemand daar ervaring mee? Bedankt vast voor de reacties.
Werkt het ook niet om hem eventjes bij je te houden en dan weer in bed te leggen? Hier is hij soms wel wakker, nachtmerrie ofzo, dan houd ik hem lekker tegen me aan, liedje zingen en dan meestal binnen een kwartier leg ik hem weer in bedje en gaat hij weer slapen. Een enkele keer niet, dan ga ik met hem zitten, na een tijdje valt hij lekker tegen me aan in slaap en dan leg ik hem terug. Ik ben persoonlijk geen voorstander van laten huilen, een kindje kan je nabijheid ook gewoon nodig hebben. Daarbij zijn wij hier veel langer wakker als we hem laten huilen .
ik moet zeggen dat ik 4 flessen per dag wel weinig vindt terwijl ie "pas" 3 mnd is.... je zou kunnen proberen om toch weer even "terug" te gaan naar 5 flessen per dag want tja ik vindt het niet echt veel moet ik zeggen... je zou ook kunnen kijken wat ie snachts doet als je enkel maar ff bij em zit en em ff aanraakt....bij de jongste was het voldoende om even te laten merken dat er "iemand" was en ze sliep zo weer door.... tis gewoon even het een en ander proberen meid.... succes
ik denk dat die 4 flessen niet zo een probleem zijn, als ik onze boef zijn zin geef dan zou hij nu al op 4 flessen uitkomen . maar misschien wat al eerder gezegd is even naar hem toe gaan ff een knuffel geven zodat hij weet dat je er bent en dan proberen weer verder te slapen. veel succes joyce
Vanaf vandaag geven we Sven toch weer 5 flessen. Zo is hij om 19.00 uur weer wakker en proberen we om hem zeker een uur wakker te houden. Als hij dan om 23.00 uur weer minimaal een uur wakker is hopen we dat hij toch wat langer slaapt. We moeten het maar proberen,vanochtend was hij weer voor 5 uur wakker en dan ook echt wakker en vrolijk,wel lief natuurlijk maar ja wij hebben ook slaap nodig.Bedankt weer voor de reacties.
Naast melkhonger hebben babies ook mamahonger. Blijkbaar heeft hij die honger vooral 's nachts. wat anderen al zeggen, even lichamelijk contact, aanraken of naast je leggen tot hij weer slaapt. Soms slapen ze ook beter als ze overdag meer lichamelijk contact hebben. Al eens een draagdoek geprobeerd?