Met hypo allergene voeding wrdt geadviseerd om te wachten met fruit/groente, geld dit ook voor de nutrix?
Mijn mesije krijgt dan wel geen FV maar Bv maar ik zat een tijdje terug ook nog steeds op 5 voedingen. Had de laatste voeding al wel heel snel teruggebracht van 23 naar 22 uur maar weglaten durfde ik steeds maar niet, veels te bang dat ze dan weer snachts zou komen. Zo'n week of 2 geleden (ze was toen 5 mnd) heb ik het gewoon opeens gedaan. Niet meer wakker gemaakt voor de laatste voeding. Ik had zoiets van zie vanzelf wel hoe laat ze komt en zal misschien even zwaar worden maar het zal echt wel lukken. Maar het werd helemaal niet zwaar want ze slaapt sindsdien gewoon door van 19 tot 7 uur. Dus als je je kindje al een tijdje ervoor wakker moet maken zou ik zeggen gewoon een keer laten liggen en uitproberen tot hoe lang ze het volhoudt. Als ze er niet genoeg aan heeft melden ze zich echt wel
Ja. Nutrix is ook bijvoeding. Als je h.a. geeft vanwege een verhoogd risico op allergieën, is het verstandig de eerst 6 maanden uitsluitend melk te geven en dus ook geen andere dingen als Nutrix en dergelijke.
Rick slaat de 5e fles over sinds hij een fruithapje krijgt. Dat deed ie eigenlijk vanzelf, hij sliep dan rond 7 nog en wordt dan om 21.00 uur ongeveer wakker voor zijn volgende fles. Volgens mij is het niet nodig om alle flessen op te hogen, vanaf 4 maanden hebben kindjes weer minder melk nodig. Ik geef Rick nu 3x 180+6 schepjes en 1x ('s avonds) 210+6,5 schepje en 3 lepels nutrix. (6,5 schepje doe ik zodat het ietsjes dunner is)