Overstappen van HA naar normale voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nic2910, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Mijn zoontje van 3 maanden krijgt sinds hij 7 weken is HA voeding (daarvoor bv). Nu vroeg ik aan het CB of we over konden stappen naar normale voeding of dat hij altijd HA moest krijgen, maar kreeg er geen duidelijk antwoord op ("Als hij 3 maanden is kun je overstappen, maar hoeft niet. Kijk maar wat je zelf prettig vindt...").

Nu weet ik dus niet of ik het wel of niet moet doen:confused:... Heeft het voor- of nadelen om naar normale voeding over te gaan?

(We zijn met HA gestart op advies van CB vanwege hooikoorts bij ml, moeder, schoonmoeder en vroeger eczeem bij mij en mijn oma, maar er is niemand met kma bijv)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hooikoorts is een allergie en het maakt niet uit wat voor allergie er in de familie zit, maar een allergie geeft meer kans op kea.

H.A. is ter voorkoming van kea.

De meningen over ha voeding zijn wel verdeelt. Sommigen vinden dat het wel echt beter is, anderen geven aan dat het wel mee valt.
    Ik heb beide kinderen ha voeding gegeven. Bij de jongste heb ik dat gedaan tot hij andere dingen ging eten waar ook koemelk in zaten. Dus dat was pas na 6 maanden.

Omdat de kans verkleint wordt heeft dit het natuurlijk als grote voordeel om op ha te blijven. Maar niemand kan zo vooraf met zekerheid zeggen of je kindje wel of niet allergisch gaat reageren op koemelk.

Deel Deze Pagina