Jeetje... het is weer zo ver. Altijd word ons manneke een uur voor zijn fles wakker. En dan niet normaal wakker... nee, meteen krijsen! Soms is het op onze schoot te sussen (met speentje) Maar soms... zo als nét!? Niet te sussen en zo hard! Dus zijn fles maar gemaakt (krijgt hij normaal om 16.30 uur) Ons ventje zit sinds gisteren op 6 x 140 cc (friso standaard met friso extra en Nutriton tegen het spugen) En hij krijgt Infacol tegen buikkrampjes. Nu vraag ik me af (het is namelijk onze eerste) gaat dat bij jullie ook zo? Wakker worden en meteen krijsen? En doordat hij een uur voor zijn fles wakker is is hij dus alweer bijna in slaap als de fles leeg is Er is echt maar 1 moment op de dag dat ons ventje tevreden is en lekker even speelt (ook even in de box) en dat is meestal voor 13 uur of tussen 15 uur en 16.30 Beetje warrig verhaal maar weet anders niet hoe ik het uit moet leggen...
nee. en als hij honger had, gaf ik hem gewoon een fles, ik lette niet op de klok. hij regelde het zelf keurig, zat met 12 weken op 5 flessen geloof ik.
Ik gaf ook gewoon een fles als ze wakker werden. Waarom wil je het perse rekken? Hij mag nog wat inhalen, dus alelen maar fijn dat ie wil drinken!
Dank je voor je reactie Momo... Qua voedingen gaat het hier nét even wat anders helaas... Ons ventje is namelijk geboren met een gewicht van 1710 gram (37 weken) en krijgt daarom nog 6 flessen. Terug naar 7 flessen zie ik niet zitten want hij is zowiezo gewend aan 135 cc per fles (drinkt hij leeg!) met 7 flessen zitten we dus bijna aan de liter. 7 Flessen met wat minder dat lukt ook niet want dan is ons manneke weer niet tevreden. 5 flessen lukt hem ook nog niet... want nu met 140 cc rest hij steeds een beetje (de dikke drap die overblijft) A.s. donderdag komt de verpleegkundige van het cb hier en donderdag middag ga ik hem wegen. Maar ik had al een vermoeden dat het dus ook zónder al dat huilen moet kunnen. Ik vind het gewoon moeilijk dat ons ventje nou nooit eens een langere periode tevreden kan zijn. Ik word dat namelijk ook niet echt vrolijk van... Ach... misschien wel zo'n sprong waar hij nog steeds in hangt?
Het is lastig hoor, je kunt proberen te kijken hoe het gaat als je op verzoek voedt. Dus gewoon elke keer als ie wakker wordt een flesje aanbieden, hij zal niet altijd alles opdrinken. Maar dat krijsen bij wakker worden: heb je het gevoel dat ie ergens last van heeft? Alsmaar willen drinken en continu ontevreden/ onrustig zijn kan ook duiden op verborgen reflux. 9/10 prematuurtjes hebben daar last van.
Ons ventje heeft inderdaad Reflux en we gebruiken daar Nexium voor. Nu hij groeit word de dosis in verhouding kleiner natuurlijk. Hij begon met 3 weken met 5 ml en nu nog steeds 5 ml. Maar hij spuugd niet echt veel en als hij spuugd is hij 9 van de 10 x niet meer in paniek (alleen als het ook via zijn neusje er uit komt, wat zeer begrijpelijk is)
Misschien is hij helemaal niet toe aan het afbouwen? Hier hebben ze tot 14 maanden nexium gehad. Elke keer als we gingen afbouwen had ik precioes hetzelfde wat jij beschrijft. pas na 7 maanden konden we stoppen met ophogen van nexium en sindsdien dus langzaam gaan afbouwen tot 14 maanden. Spugen wil overigens niks zeggen. (ik roep maar wat, ik weet dat het hier echt drama was als de dosering van nexium niet meer klopte). Wat we hier nog meer hebben gedaan om meer rust in te bouwen: - overgestapt van standaard voeding naar Omneo; - vervolgens vonden mijn 2 kinderen Omneo ook niet goed, en zijn we overgestapt op Friso Comfort. - Mijn zoontje hield op met huilen toen we een dr. brow fles hebben aangeschaft; - bedjes heel schuin gezet (ong 20-25cm);
liam werd standaard een uur voor zijn fles wakker. begon dan heel hard te huilen en dit was puur omdat hij honger had. rekken wou niet en hij kreeg dan gewoon zijn fles wanneer hij dat wou. vaak sliep hij daarna wel eens wat langer en dan zat hij weer op het normale ritme. heb me er nooit druk om gemaakt komt wel weer op zijn pootjes terecht. liam zat met 3 maanden op flessen van 4x 210 en niet veel later de nacht fles 240. naarmate hij ouder werd was hij steeds meer wakker en nu nog steeds eet, slaapt en speelt hij wanneer hij het aangeeft. en ondanks dat is zijn eigen schema bijna elke dag hetzelfde. oja hij heeft dus ook een reflux en zit aan de zantac medicijnen.
Ik heb 22-03 pas weer een afspraak bij de kinderarts. Toen Lars begon met de medicatie woog hij zo'n 2200 gram, nu ruim 3400 dus misschien moet de dosering ook wel iets omhoog. Ik zal eens op de Friso site kijken naar de verschillende voedingen. De Friso extra gebruiken we nu 2 weken en ik kan niet zeggen dat het helpt
Ik heb ook nexium, en dezelfde kinderarts. Ik heb een telefonisch consult aangevraagd toendertijd en ze heeft me toen gezegd 2x daags 5ml nexium te geven. Dus misschien kun je proberen om het telefonisch af te handelen. Toen Justin het nog maar 1x per dag kreeg was hij ook zo onrustig.... Succes! Ik weet hoe je je voelt en inderdaad word je daar zelf ook niet vrolijk van!
Ojee... en ik durf al bijna niet te bellen Ik heb namelijk mijn beklag gedaan over haar assistente die altijd de telefoon opneemt... Ik heb dr S gezegd dat haar assistente altijd erg onvriendelijk doet, me niet uit laat praten én me als "nieuwe" moeder erg onzeker laat voelen. Ik huil ook altijd als ik haar aan de telefoon heb. Gewoon om het feit dat ze haar antwoord al klaar heeft zónder dat ik daadwerkelijk heb gezegd wat ik wil. Dus dr S. zou het terug koppelen Dussss.... vol goede moed ga ik morgen bellen... Mijn vriend zei ook al de dosis te verdubbelen. Maar ik wil natuurlijk eerst even overleg. *stiekum heb ik dus al weer zin om morgen die tang aan de telefoon te hebben* whahaha! Nu zit ik al hele gesprekken voor te bereiden in mijn hoofd....
@Adi.... jij komt toch ook uit V? Dan ken je waarschijnlijk wel de assistente van de kinderarts hier in het ziekenhuis?
hahaha ik weet precies welke je bedoeld!!! Ik heb verschillende ka gehad in V omdat justin daar een paar dagen in het ziekenhuis heeft gelegen toen hij 3 maanden was, maar die zijn allemaal hartstikke aardig..... maar die 2 assistentes......... Veel succes morgen en laat je niet afschepen! Het gaat om jou kind!
Ohhh ik tref altijd dezelfde aan de telefoon en de balie... Maar... ons manneke is heerlijk in dromeland! Zou nu eigenlijk zijn fles moeten krijgen maar wel laten hem nog meer eens eventje liggen. Geen pijl op te trekken...
Ik zou ook proberen hoe het gaat als je de voeding meer op verzoek geeft. Als ze ouder worden gaan ze toch meer schuiven met hun ritme. Ik houd zelf alleen in de gaten hoeveel flessen ze op een dag drinkt, als ze na de 4e fles al gaat slapen voor de nacht ( Dus om 18.00 uur drinken bv en om 19.00 knock out in slaap ) dan maak ik haar wakker voor de 5e fles. Op andere dagen heeft ze op eigen verzoek om 19.00 de 5e fles al binnen.
Bedoel je die oude(re)? ja die ken ik wel inderdaad. Niks van aantrekken joh, ik deed altijd heel dramatisch als ik een tel.afspraak wilde, anders krijg je die inderdaad niet. Dosering nexium wordt bepaald op basis van het gewicht. Ik ging altijd gewoon naar de apotheek en overlegde met de apotheker over de dosering. Die weet dat heel precies. Het is niet de meest juiste weg, maar de ka heeft uitgelegd dat we de dosering mochten ophogen totdat ze aan bijvoeding gingen, en pas daarna gaan afbouwen.