Hoi Meiden, Wellicht al eerder topics over geweest maar ik kan ze zo 123 niet vinden.. Hoe snel sliep jou ukkie door en bleef dit doen? Ik ben namelijk gezegend met een doorslaper sinds 2 weken (zoontje is 1 maand oud nu) Sliep vanmorgen zelf tot 8u (ik schrok wakker en moest hem wekken voor eten,laatste fles 23.30 gehad) Krijgt nu 6 flesjes over de dag verdeeld. Blijft dit zo als je kleintje vroeg al doorslaapt of moeten we nu maar extra genieten en gaat hij straks s'nachts weer spoken? Hoop zo dat hij dit blijft doen! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier sliep ze met 3 maanden een uur of 5/6 achter elkaar, dus dat was lekker. Vanaf 4 maanden ging dat weer over helaas en werd ze 3-4x per nacht wakker en dat deed ze tot vorige week nog steeds. Dus er valt geen peil op te trekken bij die kleintjes. Kunnen maanden doorslapen en dan weer vaak wakker worden. Of helemaal niet doorslapen. Hier heeft ze nu 4 nachten doorgeslapen zonder wakker te worden ! Heerlijk na 9 maanden. Ze heeft geslapen van 19.30-06.30, helemaal fantastisch!
Hier beide kindjes binnen 3 maanden. De oudste met 2,5 maand en de jongste met 6 weken. Daarna nog wel een aantal keren dat ze hulp nodig hadden in de nacht met een speentje, maar ip sliepen ze van toen door. Vooral genieten van de keren dat hij doorslaapt!!
Doe ik ook hoor haha!! Mijn mannetje is vanaf zn geboorte namelijk al gaan schuiven met eten richting doorslapen..Hij is denk ik in de 1e week 2x om 3u gekomen en heeft vanaf toen langzaam aan zn fles verschoven naar 4-4.30-5-5.30-6-6.30 juist omdat hij dat zo heeft gedaan vroeg ik me af of het blijvend is..
hier nog totaal geen ritme, ik volg L. gewoon met de fles maar zorg wel dat er min. 3 uur tussen zit, ik kom dus soms ook niet uit met mijn aantal flessen (zit nu op 6). 's Nachts heeft hij meestal 1x dat hij een blok van 5 uur slaapt, daar ben ik al heel blij mee! Ik zou dus echt wel genieten als hij zo goed slaapt
oudste met week of 6 en heeft weer een periode rond zijn anderhalf gehad dat hij enorm ging spoken en nu kom hij nog wel eens snachts. jongste is 16 mnd, tja soms hebben we mazzel dat hij doorslaapt, maar meestal niet.
@Heppiedepeppie Ja kan goed begrijpen dat je "blij" bent met 5u slaap aaneengesloten..Als ik dat vergelijk mag ik echt niet mopperen (doe ik ook absoluut niet hoor!) Maar ik hoor iedereen zeggen; o wat slaapt jou kleine al snel door dat ik ook nieuwsgierig was naar wat "normaal" is. Want ik had me ook voorbereid op gebroken nachten etc. maar dit is heerlijk vol te houden voor mama en papa.. Hoop dat jou uk ook snel de "nacht" door gaat halen!
@Brenda Komt hij dan nu voor eten of is hij dan gewoon wakker en gaat jengelen? Geen idee hoe dat "werkt" bij een kindje van die leeftijd haha.. Dit is mijn 1e vandaar..
23.00 de laatste fles en 7.30/8.00 de eerste, zo gaat het hier al anderhalve week...mij hoor je dus niet 'klagen'
Ik heb nog lang een nachtvoeding gegeven en hij slaapt nu (sinds zijn 11e maand) van half 8 tot half 6 / 6 uur door. Ik hoop dat dit binnenkort veranderd naar in iedfer geval 7 u. Maar dit heeft in de afgelopen maanden ups en downs gehad. Alles te maken met groeispurt, dromen, ziek zijn etc etc.
Hier vanaf 3 maanden doorgeslapen, maar nu ineens met 7 maanden weer tig keer per nacht wakker. Denk niet dat er een "normaal" is et wel of niet doorslapen. Zeker bij die kleintjes is dat van zoveel dingen afhankelijk, zoals tandjes, dromen, sprongetjes etc. Geniet er lekker van hoor, super!
Hier was ze 7 weken toen ze doorsliep, sindsdien geen nacht meer wakker geweest.(nu 3 maanden) Nou ja vannacht eventjes maar ze is ook ziek.. na 2 minuten weer neergelegd en toen sliep ze weer Geen klagen hier!
Bij een week of 14 slipe hij door van 22.00-7.00. tegenwoordig wordt hij regelmatig midden in de nacht wakker en heeft honger....
Met 17 maanden begon ze met doorslapen geloof ik....maar dat was dan zeg maar 3 nachten van de 7 in een week ofzo. Nu nog steeds, er zijn nachten dat ik haar niet hoor maar de nacht daarna moet ik er misschien weer 2 keer uit. Gelukkig gaat ze de laatste maanden eigenlijk altijd meteen weer slapen als ik haar troost dus het kost me niet erg veel moeite.
vanaf de eerste week eigenlijk al...werd pas om 6/7 uur wakker...na een maand ongeveer sliep hij steeds langer, nu slaapt hij ongeveer van 8 tot 8...
Toen mannetje 10 weken was toen sliep hij door.. Daarna eigenlijk nooit meer wakker geweest 's nachts.
Hier sliep ze met 6 weken door, daarvoor 1 nachtvoeding die ook steeds opschoof. Met 4 maanden praktisch klokje rond. Met 6 maanden was het uit met de pret. Ze slaapt nu sinds 3 week denk ik door, tussendoor is ze 1x s avonds een keer wakker geworden en 1x s nachts. Soms 1 kikje en dan weer stil.
Erg wisselend dus zo te lezen.. Nou ja ik geniet maar extra van alle hele nachten die ik krijg en mocht t straks toch anders worden is t maar zo hoor.. Weet je als je aan kinderen begint