Dan wordt de kleine man voor de derde keer geopereerd. Ik zie er zo tegenop en dan voornamelijk hoe stom tegen de narcose. gr ziezo
Hij is geboren met een open blaas,open bekken en een gespleten piemeltje.Nu zijn de bekken gesloten is de blaas terug geplaatst en is zijn piemeltje een echt piemeltje Alleen het piemeltje heeft nu geen plasbuis. Deze gaan de artsen volgende week vrijdag creeren. Hij heeft nu een gaatje waardoor ik hem catheter. Als het goed is plast hij na deze operatie door zijn piemeltje. Helaas is dit niet de laatste operatie hij heeft na deze nog 4 a 5 tegoed.Voordat hij continent is,maar dan moet wel alles goed gaan en daarna nog allemaal reconstructie operaties,maar denk ik nog maar niet aan
Sterkte! Hopelijk zal de operatie goed verlopen! Waaraan wordt hij geopereerd? Ons zoontje wordt de 19e geopereerd.
Heftig zeg! Al zoveel operaties op zo'n jonge leeftijd! Maakt hij het bewust mee? Alvast heel veel sterkte voor volgende week!
de vorige twee niet. Bij de eerst was hij 12 uur oud en bij de tweede 3 weken,dus ik ben heel benieuwd hoe dit nu zal lopen
zo wat heftig zeg! Daar heb ik nog nooit van gehoord joh! Nou heel veel sterkte ook met de operaties die hem nog te wachten staan.
Jeetje zeg! Wat heftig. Begrijp dat je er tegenop ziet. Hij zal het nu inderdaad bewuster meemaken. Succes!
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, vooral nu hij wat ouder is. Mijn dochtertje is geopereerd toen ze 6 mnd was, 1 jr en 1 jr en 8 mnd. Ik kan je wel een paar praktische tips geven: - Vraag de anestesist of hij het infuus in de hand kan prikken. Ze prikken bij dreumessen altijd liever in de voet, maar omdat ze onrustig zijn en dan later het infuus kapot schoppen moeten ze vast gelegd worden, of moeten er voetspalken om, of moet de morfine opgehoogd worden om ze rustig te houden. Dat is zo zielig, vraag uitdrukkelijk om een infuus in de hand, dan hoeft hij alleen maar armspalkjes om. - Waarschuw ze op de verkoever dat ze hem vasthouden als hij bijkomt. Ze zijn vaak (tenzij jij naar een kinderziekenhuis gaat) gewend aan volwassenen. Dreumessen worden vaak helemaal hysterisch wakker en trekken dan de infusen en sondes uit. En dan moet er alsnog geprikt worden in de voet - Als je er niet teveel nadruk op legt bij je zoontje vergeet hij het, ook op deze leeftijd. Mijn dochter heeft er geestelijk helemaal niets aan overgehouden, toen ze 3 maand geleden buisjes moest liep ze nog steeds lachend het ziekenhuis in. Probeer er iets leuks van te maken voor hem, leuk spelen en zo. - Kijk of je in zijn maat nog iets van overslagrompertjes of overslaghemdjes kunt vinden. Anders zit hij, zolang de infusen er nog in zitten, met een operatiehemd aan. Dat staat zo zielig en geeft hem het idee dat er iets 'raars' aan de hand is. - Mijn man en ik hebben nooit ons dochtertje vastgehouden als het kapje op ging. Wel mee de anestesie ruimte in, maar niet vasthouden. Anders gaan ze je nog associeren met pijn, operaties en bang zijn. Als ik nog meer kan bedenken schrijf ik het wl op. Veel succes in ieder geval!
Dat klinkt heftig zeg, en zo sneu al die operaties voor zo'n klein mannetje. De narcose is tegenwoordig zo geavanceerd dat de meest mensen hier niet al te veel last van hebben. Zo'n kleintje zal vooral schrikken als hij bijkomt. Mogen jullie er snel bij als hij wakker wordt? En moet hij lang blijven of mag hij snel naar huis? Ik las laatst een artikel waarin een verpleegkundige aangaf dat het belangrijk is om zoveel mogelijk de normale routine aan te blijven houden, ook al wil je misschien zelf zoveel mogelijk je zoontje verwennen. Maar ja, dat is heel persoonlijk natuurlijk, ik weet niet of ik dat zou kunnen... Succes!
kan me voorstellen dat je er tegenaan ziet, ik vind het ook vreselijk. onze zoon is al 1x eerder geopereerd aan twee beklemde liesbreuken en moet eind deze maand weer een grote operatie ondergaan. ons werd in december (hij zou eerst 22 dec geopereerd worden) dat wanneer een kindje een soort kussentje op het handje heeft ze daar gaan proberen het infuus te prikken. maar goed het blijft erg om je kindje daar achter te moeten laten en moet gaan zitten wachten tot ze eindelijk bellen dat alles goed is gegaan. heel veel succes volgende week
hoi, Helaas kunnen de artsen mijn zoon niet in z'n hand prikken. Vanwege een 3 graads brandwond veroorzaakt door het ziekenhuis zij hadden een infuus aangelegd,maar niet goed. Wel een goedje doorlaten lopen en dat is een brandwond geworden. Hij duimt ,dus in die hand prikken ze ook niet. weet jij misschien waar je nog maat 86/92 overslagshirtjes kan kopen.ik heb al overal gekeken. ik zal ook nog even google
Hij moet minimaal 5 dagen blijven en daarna komt hij thuis met vaste catheters en verder weet ik het nog niet
Heel veel sterkte. Zorg dat je al bij mag zijn zodra hij wakker wordt. Hebben we met de oudste ook alle drie de operaties geeist. De laatste keer was hij drie en werd echt wakker toen ze mij haalden. Kon 'm aan het begin van de gang tekeer horen gaan (de rest van de patienten waren gelijk uit hun narcose ). Lekker met alle snoertjes en slangetjes met 'm op een stoel gaan zitten en op de terugweg naar zijn kamertje met hem op schoot op het bedje gezeten. Werd hij in ieder geval een stuk rustiger van. Mijn man is ook elke keer bij het onder narcose brengen geweest. Hebben dat wel ervaren als prettig, Ruben zat heel geinteresseerd rond te kijken en liet het kapje ook zonder problemen toe. Hebben dit van te voren wel met hem geoefend omdat hij zo'n inhalator heeft, dus zo'n ding al een beetje kende.
Och jeetje, wat sneu zeg! Misschien kun je overleggen dat ze in zijn onderarm prikken? Ik vind dat zelf ook altijd het lekkerst, geeft de meeste bewegingsvrijheid, maar ik denk niet dat ze dat kunnen bij zo'n kleintje. Maar vragen staat vrij! Hmm, dat zijn wel grote shirtjes voor overslag.....ik weet niet of je die nog kunt krijgen. Wel weet ik dat de H&M nog overslagrompers heeft in wat grotere maten, daar misschien?
hoi ik lees dat je een zoontje hebt met een blaasexthrophie en epispadie.onze oudste zoon is hier ook mee geboren,hij is nu bijna 2 1/2 jr.begrijp dat hij net een operatie gehad heeft,is alles goed gegaan? groetjes