Verdenking koemelkallergie, is friso pep voldoende?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Minimuisje, Jan 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hallo dames,

Ik zit even met het volgende;

Ivm verdenking van koemelkallergie zijn we in overleg met de kinderarts een maand geleden gestart met friso pep. Na 4 dagen hadden we een heel ander kind.

Alleen nu... sinds een kleine week gaat het minder met Ruben. Hij slaapt weer heel onrustig overdag, krampjes, de nacht krijgen we hem helemaal niet meer in bed, veel huilen, overstrekken/in elkaar duiken tijdens en na de fles, uitslag in zijn gezichtje, slechter drinken, als hij heeft geslapen en ik hem uit bed haal knort hij alsof zijn neus dicht zit (terwijl hij niet verkouden is of zieke indruk geeft) en de diarree is weer volledig terug.

Iemand die mijn verhaal een beetje herkent? Ik vind het vreemd dat het zo ontzettend goed ging en na 3 weken ineens weer terugvallen in het oude patroon. Ik vind het vooral zo zielig voor Ruben!

Komende maandag moeten we weer terug naar de kinderarts, maar twijfel om eerder te bellen ivm de diarree en het slechtere drinken.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja ik zou zeker bellen, het lijkt er in mijn idee op dat zijn lichaam reageerde; yes, geen koemelk meer, en in relax stand ging. Maar dat de pep toch niet voldoende is, en hij weer reageert. Misschien heeft hij een sterkere voeding nodig.

3. hdvrehtse

hdvrehtse Lid

Jan 2, 2013
    26
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik zou zeker bellen! onze kinderarts wilde dit eigenlijk ook eerst proberen, maar op aandringen van mezelf (door dit soort verhalen) kregen we in 1 x nutramigen. we zijn met ons dochtertje nu nutramigen aan het testen. We zijn nu 2 weken bezig, en we hebben een heeel ander dochtertje! Ze drinkt beter, ze heeft geen krampjes meer volgens mij, heeft makkelijker gewone ontlasting, en de allermooiste bijkomstigheid voor ons allemaal, ze slaapt door van +/-23.30u tot 7.00 uur!

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Probeer zijn voeding eens te verdikken. Kma gaat vaak samen met reflux en geeft ook die klachten.

5. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Ons dochtertje heeft koemelkallergie en reflux. Voor haar allergie krijgt ze Pepti van Nutrilon maar ik ben ook niet helemaal tevreden met hoe het nu gaat. Ze gebruikt het nu zo'n maand maar ze heeft nog steeds veel krampjes, moeilijke ontlasting en ze heeft sinds een week ook weer uitslag in haar gezicht. Volgende week heb ik een afspraak bij de KA en ik denk dat ik toch maar eens ga vragen naar de Nutramigen... Voor de reflux krijgt ze Zantac en dat lijkt wel wat beter te gaan nu.

Indikken van het voedsel hielp bij ons ook wel wat maar daar kreeg ze juist weer moeilijke ontlasting van. Op lactulose reageert haar buik nogal heftig en als ik haar dat geef, krijgt ze helemaal buikkramp en gasvorming. Maar geen lactulose en ze poept weer dagen niet, waardoor ze ook buikpijn krijgt... Moeilijk hoor, de juiste weg vinden met zo'n kleintje.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Indikken deden we al vanaf dat hij 2 weken is, dit ivm verborgen reflux wat toen al vastgesteld was. Dit was wel stukken minder na het starten van de friso pep, maar helaas nog wel aanwezig. Geprobeerd zonder, maar dat was geen succes. En daarbij gebruikt hij gaviscon wat gelukkig ook werkt!

Verder vandaag gebeld, morgenvroeg om 9 komt de arts naar het CB, dat ligt hier in het ziekenhuis en hij komt dus als we daar de afspraak hebben naar Ruben kijken. Was vandaag ook nog bij de huisarts (voor mezelf) en zij gaf ook al gelijk aan dat als zij het voor het kiezen had, ze me nutramigen zou voorschrijven. Dus hopelijk morgen meer duidelijkheid!

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Je hoort vaak dat eerst de klachten beter gaan, maar dan toch weer terug komen wanneer blijkt dat het niet voldoende is.

Reflux gaat inderdaad vaak samen met koemelkallergie, maar ik vind een hoop klachten meer bij koemelkallergie horen als bij reflux. Ik zou dus gewoon even met de arts overleggen!!

Zou zowieso niet zomaar gaan indikken, want ook dit kan reacties geven en dan weet je strax helemaal niet meer waar de klachten van komen. Zou dus neit teveel tegelijk proberen.
    Mijn kindje kreeg bijv. heel erge krampen van het indikken.
    Overigens is friso pep erg lichte melk, en dat komt ook weer makkeljiker omhoog.

Zou er niet telang mee blijven rondlopen en zsm contact met de arts opnemen. Hoe eerder het opgelost is, hoe fijner :)

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Thanks dames voor het reageren!

De huisarts bevestigde dus ook al dat het waarschijnlijk niet voldoende is die friso pep. Morgen dus de kinderarts afwachten hoe en wat.

@ Marianne78 -> het is ook echt zoeken met zo'n kleintje! Hopelijk voor jullie ook meer succes als je de andere voeding zou mogen uit proberen! Hopelijk nu met meer succes dan met de pepti.

Het is ook gewoon zo sneu. En vooral nu, begin van de friso pep was hij zo ontzettend tevreden. Ene lach naar de andere lach kregen we van hem. Hij sliep, was vrolijk, huilde alleen voor de fles (en tijdens zijn huiluurtje in de avond, maar die namen we natuurlijk voor lief!). Zelfs met in bed leggen nooit huilen, maar lag even wakker en viel in slaap. En nu dat hij weer zoveel huilt, in elkaar duikt, stuk minder lacht, vind het zo sneu. Wil mijn vrolijke en vooral tevreden mannetje terug!

Share This Page