Lieve heeft een antibiotica kuur gekregen voor dr zoveelste ooronsteking(ondanks dat ze buisjes heeft!) Ze heeft er nu een die ze dan 2 weken lang moet innemen in drankvorm. Dat gaat gelukkig allemaal goed,ze drinkt het gelukkig zo op. Alleen nu had ze na de eerste dag ab al diaree. Verder niet bij nagedacht en dacht het gaat wel over. Maar nu heeft ze alleen maa diaree poep en ze zit echt helemaal onder. Geen enkele luier kan het houden. Gisteren was ze ook huilend wakker geworden en was slapjes en suffig. Ze drinkt wel erg goed gelukkig. Ze huilde ook vreselijk gisteren. Ik heb uiteindelijk toch mar weer de huisartsenpost gebeld en we konden weer langs komen. Ze was helemaal onderzocht en gelukkig was ze niet meer slapjes daar. Goed teken dus. Nu moeten we toch doorgaan met deze kuur ondanks de bijwerking die ze er van heeft. Ze is er echt niet lekker van. Huilerig,drinkt dr papfles niet leeg,had dr al thee met een beetje melk gegeven maar daar heeft ze weinig van gedronken. Ook is ze erg jammerig. Heb dr uiteindelijk om 11.15 uur een boterhammetje gegeven en om 12.00uur is ze naar bed gegaan want ze huilde en was zo moe. Nu is het 13.45uur en slaapt ze nog steeds diep. Maak me toch eigenlijk wel zorgen. Lieve gaat normaal pas rond 13.30uur haar middagdutje doen. Spelen doet ze ook niet echt en zit er maar bij als ze in de box zit van tja,het zal allemaal wel.... Zit echt geen puf in mn meisje. Nu moest ik net denken over dr flesje melk die ze voor het slapen gaan krijgt. Is dat wel goed als ze diaree heeft? Of kan ik beter wat anders warms geven ipv melk? Heeft iemand wat tips en wat kan ik het beste doen nu Lieve zo anders is dan normaal. Huisarts bellen(die denk ik toch niks kan doen) of het gewoon afwachten? Liefs een bezorgde Denise
eijah is momenteel ook aan de antibiotica ivm een dubbele oorontsteking, welke heb je? ik heb amoxicilline sandoz 125mg/5ml, hij laat er ook hele vieze windjes van en heeft ook diarree. ik heb als advies gekregen om het tijdens (tussen) de maaltijd te geven, in elk geval niet op een lege maag. hoop dat je kindje gauw opknapt, oorontsteking is echt heel zielig, je voelt je zo machteloos...
Lieve heeft al zoooovaak oorosteking gehad. Tis echt zielig als die kleintjes dat hebben. Ze heeft ook al buisjes zelfs hierdoor gekregen maar die werken niet bij dr blijkbaar amoxicilline heeft ze al vaak gehad en nooit last van gehad verder. Nu heeft ze een andere,weet zo gauw de naam ff niet. Die heeft ze van de KNO arts gekregen
misschien zou je daar even heen kunnen bellen en vragen, te lang diarree is natuurlijk nooit goed, omdat ze meer vocht verliezen op die manier. wat zielig dat ze zo vaak oorontsteking heeft... heel veel sterkte
Wat zielig zeg...antibiotica is ook zo vervelend altijd maar niets aan te doen natuurlijk als er een ontsteking is. Heb zelf ook altijd veel last van antiobiotica in die zin, buikpijn enzo. Ik heb altijd standaard acidophilus in de koelkast staan. De antibiotica verstoort de darmflora altijd zo en acidophilus zijn natuurlijk allemaal positieve bacterie die de boel dan ok houden daarbinnen. Misschien heb je er nu niets aan maar voor de volgende keer heeft je kleine misschien wat aan ABC Dophilus als tegenhanger (speciaal voor babies). Krijgt je kindje misschien minder last. Sterkte, marijn
Idd je zou mischien eens een probiotica (yakult is er ook 1) kunnen proberen. Antibiotica roeien niet alleen de ziekmakeden bacteries uit maar ook de gezonde/goede bacterien in je darmen.
Antibiotica m.n. amoxicilline of amoxicilline/clavulaanzuur ( Augmentin) kunnen als bijwerking diarree hebben. Dit staat als het goed is ook in de bijsluiter. Zoals Nemo al zegt worden ook goede bacterien gedood. Je moet dit meteen melden aan je huisarts en eventueel ORS in huis halen. Ook moet je bedacht zijn op een schimmeltje bij dit soort antibioticakuren.
bij een kuurtje is het idd een bijwerking dat ze er diaree van kunnen krijgen hier ook een kuurtje gestart vandaag du sben er al op voor bereid dat ie het kan krijgen de apotheek vertelde dit trouwens ook aan ons.
die probiotica (yakult etc) heb ik zelf gedronken toen ik bv gaf (hij had toen veel last van spruw) en dat werkt inderdaad dus tegen schimmels, ik was er ook een stuk sneller af. maar mag een baby dan al dat drinken?
Mijn dochtertje heeft al vanaf dat ze 2 maanden oud is iedere dag anti biotica omdat haar urine lijders niet goed sluiten en zij anders iedere keer een blaas ontsteking krijgt. In het begin had ze veel diarree maar gaat nu steeds beter! Ik zou bij twijfel altijd de huisarts bellen! Jij kent je kindje het beste!
Ik las op het bijvoedingsforum een soortgelijke vraag en daar kwam een antwoord dat er ook kinder pro-biotica is. Misschien dat je daar eens naar kunt informeren.
Vandaag zat ze weer helemaal onder de diaree Heb al verschillende keren de huisarts gebeld en langs geweest maar we mogen dr niks ander geven omdat het echt een bijwerking is van de ab. Tis uitzingen helaas hiero Nog 1,5 week!