Hoi, Ik zit een beetje met een dilemma. Ik ben op dit moment 29 weken zwanger en loop vanaf week 18 met bekkenklachten, ik ben eerst 6 uur gaan werken en nu sinds 2 weken werk ik 4 uur op een dag 5 dagen in de week. Eigenlijk is dit me ook gewoon te veel en zou ik moeten stoppen omdat ik steeds meer moeite krijg met zitten en lopen (heb een kantoor functie), eigenlijk heb ik gewoon 24 uur per dag pijn en slaap daar ook heel slecht door. Verloskundige raadde me ook aan om te stoppen. Ik heb op mijn werk nooit vervanging gehad en ben aan het begin van mijn zwangerschap iemand wezen opleiden, maar die persoon werkt maar 2,5 dag per week en kan dus nooit al mijn werk in dr eentje overnemen, nu zit er sinds 2 weken nog iemand die ik moet opleiden om mij te vervangen, maar die snapt er gewoon helemaal niets van, doet alles wat ze denkt dat goed is zonder de formulieren te volgen, heb al een aantal keren aangegeven dat ze zo niet werken moet en dan is ze gepikeerd. Ik heb bij mijn leidinggevende ook aangegeven dat ik het niet zie zitten dat zij mij vervangen moet omdat ze het gewoon niet goed oppakt, nu wil mijn leidinggevende dat ik gewoon door ga met haar opleiden, wat me gewoon heel veel tijd kost, Ik ben namelijk ook al me werk wat ik normaal in 40 uur doe, nu in 20 uur aan het proppen en kom elke dag volledig overspannen thuis. Een aantal taken moet ik zelfs nog mee beginnen om iemand op te leiden. Wat moet ik nu doen, het liefst zou ik gewoon zeggen ik meld me ziek want het gaat gewoon niet meer, maar aan de andere kant wil ik het op mijn werk ook zo niet achterlaten, wetende dat als ik terug kom het een gigantische bende is, en ben bang dat ze mij in me verlof gaan lastig vallen. wat raden jullie mij aan?
1) Het probleem op werk is eigenlijk niet jou probleem, maar dat van je leidinggevende. 2) Het is niet mogelijk om 40 uur werk in 20 uur te doen... Als je dat wel probeert dan raak je daardoor alleen maar verder van huis! 3) Op dit moment moet je niet alleen aan jezelf denken, maar ook aan je baby. Zoals je nu bezig bent is gewoon niet goed voor jou of voor de baby! 4) Volg het advies van je verloskundige op en meld je ziek! Ze zegt dit niet voor niets! 5) Qua werk is het nu even niet anders. Je leidinggevende zal deze zooi op moeten ruimen in jouw afwezigheid. Het is NIET jouw verantwoordelijkheid. En over het algemeen valt het allemaal best mee Mochten ze bellen in je verlof, dan kun je gewoon zeggen: ik ben nu met verlof, ik zou het niet weten.
bedankt voor jullie reacties, ik heb vandaag besloten dat ik maandag een gesprek met me leidinggevende aanga en ga aangeven dat ik eind volgende week wil stoppen, zodat ik me werk nog enigzins kan afronden en overdragen.
heb vanochtend gesprek met me leidinggevende gehad en die pakte het echt heel goed op, ze had het al wel verwacht omdat ze aan me zag de afgelopen week dat ik veel pijn had, ik ga nu elke dag met haar samen zitten om alles over te dragen en vrijdag is me laatste dag, kan niet zeggen hoe opgelucht ik nu ben.