Hallo, Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft het volgende schema: 7-8u: fles opvolgmelk 210/7 Half 12-12u: patatjes: 200-250 gr + soms petit gervais Rond 16u: fruitpap: 150 gr 19u30-20u: fles opvolgmelk 210/7 23u30-24u: fles opvolgmelk 210/7 De fles van 's morgens laat hij dikwijls de helft staan, ik denk omdat zijn laatste fles nogal laat is en helemaal op drinkt. Nu had ik al gedacht om die fles van 19u30 af te schaffen en dessertje op basis van opvolgmelk te geven en dan rond 22u of zo een laatste fles geven van 240/8, zodat hij 's morgens mss toch meer zou drinken, wat denk je, zou dit goed zijn? Of nog andere tips om hem meer melk te doen drinken? Hij eet graag patatjes en fruit, misschien daarom dat hij nu minder graag melk drinkt? Ze raden me aan dat hij minimum 500 ml melk moet hebben/dag, maar ik ben bang dat hij hier niet aan toekomt/dag, kan dit kwaad? Mag ik hem al een boterhammetje geven met smeerkaas of zo, gedrenkt in volle melk?
Hoi, Je kindje heeft in ieder geval nog 500 ml opvolgmelk per dag nodig, je kunt kijken of een dessert op basis van opvolgmelk helpt. Je kindje mag ook brood eten, gedrenkt in opvolgmelk, heb je dat al weer meegenomen. De bijvoeding speelt nu nog voornamelijk een rol bij het leren kennen van verschillende smaken en hoeft nog geen flessen te vervangen. Groetjes eveline