hallo hoe bouw ik van 6 flessen naar 5 af onze zoon 3 weken kreeg s,morgens om 9 en dan 12 en dan 16 en dan 20 en dan 00 en dan 4 hij krijgt gemiddeld 110 a 120 cc wie kan mij hier bij helpen
waarom wil je naar 5 flessen? en hoe oud is je kleintje? meestal gaat het vanzelf namelijk doordat er een paar keer wat meer tijd tussen de voedingen gaat zitten. hij geeft da zelf aan dat hij er aan toe is. Gr jenny
Daar hoef je inderdaad niets voor te doen. De nachtfles verdwijnt vanzelf als hij er klaar voor is. Is hij pas 3 weken? Geduld is een schone zaak
hallo hij is inderdaad 3 weken oud hij komt om de 4en half 5 uur dus ik dacht over stappen naar 5 flessen en hij weegt 3700 gram
je kindje is daar nog te klein en te licht voor. het heeft echt nog 6 voedingen nodig. de meeste kleintje geef het zelf aan. en zijn dan toch ook al ander halve maand tot 2 maanden
Ik zou het echt nog niet proberen hoor. Op de pakken poeder staat misschien wel aangegeven dat je nu op 5 voedingen over kan, maar daar zijn de meeste babies van dit gewicht nog echt niet klaar voor hoor. Ik zou zeggen niets forceren, hij is pas 3 weken en heeft die nachtvoeding nog echt wel nodig. Binnenkort wordt je wakker en realiseert je dat je die nacht er niet uit hoefde om te voeden. Het kan volgende week zijn maar het kan ook nog weken en weken duren. Mijn zoontje sliep met 6 weken door en dat is al redelijk vroeg, dit ter indicatie. groetjes
hey lkkr voeden hoor in de nacht als ze het niet meer nodig hebben merk je het vanzelf wel mijn dochter is nu 5 maanden en 1 week en slaapt nu sinds 4 nachten door krijgt de laatste fles om 10 uur en slaapt dan tot 6 uur half zeven ik heb mijn dochter ook nooit laten huilen deed liever voeden dan schone billen en weer op bedje sliep ze ook weer lkkr en kon ik mij oo kweer ff neerleggen doorslapen komt vanzelf en zit je op 5 voedingen
nu al vijf voedingen ? ik gaf met drie weken nog 8 voedingen. waarom wil je je kindje zo dwingen? ze geven het vanzelf wel aa hoor dat die kleine minder wilt!
Ik snap ook niet waarom je nu al zou gaan afbouwen naar 5 flessen. Je zoon is nog maar 3 weken..afbouwen is nu nog niet aan de orde naar mijn mening.
Mijn dochtertje had nog 7 voedingen bij 3 weken leeftijd hoor! Schijnt het heel normaal te zijn hoor! Je kindje geeft pas aan als hij wil en rijp voor is
nog maar 3 weken en dan al om de 4,5 uur komen? Nou sorry maar ik zie niet in waarom je dan nog een fles eraf wilt hebben! Hij is nog maar net geboren..Meestal duurt het wel langer hoor en komen ze als ze 3 weken zijn nog om de 3 uur.
Ik snap wel waar de vraag vandaan komt, denk ik. Warschijnlijk komt het omdat het op de pakken van de poeder staat dat ze vanaf 3,5 kg op 5 flessen zitten. Ik snap echt niet hoe ze daarbij komen hoor. Maar zoals ik al boven schreef: niets forceren het komt vanzelf wel.
@ ts, Ik krijg de indruk dat je we erg graag van de (nacht) voeding af wil. Gezien je topic over de etos comfort voeding. Je kindje is nog zo klein, het is logisch dat er nog een nachtvoeding is. Het komt vanzelf wel wanneer de tijd er rijp voor is. Maar er zo hardnekkig mee bezig zijn, lijkt me niet echt bevoordelijk.....
hoi het is hoe je het bekijkt als je kind hongerig is overdag geef je ook toch anderew voeding of laat jij hem om de 1 komen wij niet dus en als meneer niet wil drinken s,nachts waarom dan voeden
dan begrijp ik helemaal je vraag niet, want je vraagt hoe je één fles afbouwd? als hij/ zij toch niet wakker word voor die fles hoef je hem ook niet af te bouwen, overdag bied je dan wat meer aan. knuffel voor je kleintje
hij komt wel s,nachts maar drinkt maar 30 cc en dan slaapt hij verder tijdens het drinken vandaar mijn vraag
ach joh geef die 30 cc anders zit je de hele tijd met hem op. hij zal vanzelf dan wel helemaal gaan doorslapen. en als hij op de 30cc lekker verder slaapt is het toch goed? anders zit je weer met een speen te klooien!
Nee ik laat hem net om het uur komen, maar volgens mij is dat bij jou toch ook niet aan de orde? Je zegt zelf dat je overdag standaard geeft en dan om de 3 uur. Blijkbaar werkt die standaar voldoende om er 3 uur tussen te laten zitten, dus lijkt me niet echt een kindje dat hongerig is toch? Je schrijft duidelijk dat je er een fles af wil hebben en vervolgens gaat het om 30 cc voor de nacht? Als je kindje daarna verder slaapt zie ik het probleem van die 30 cc niet zo. Verder is het je eigen keuze hoe je het doet, ik vond alleen deze vraag een beetje vreemd overkomen ,aangezien ik je andere topic ook had gelezen ,vandaar mijn antwoord