Ons zoontje van bijna 4 maanden zit nog steeds op 6 flessen (130-180 cc per fles) per dag! Hij komt vaak om de 2,5 uur weer voor een voeding. Geen idee wat ik hier aan moet doen, terug naar 5 flessen gaat onmogelijk lukken momenteel! Zijn er meer mensen die zo weinig tijd tussen de voedingen hebben?
hahahah jij hebt gewoon een hongerlap! slaapt hij 's nachts wel goed? wat ik wel deed was drinken dan vijf a tien minuutjes omhoog om te boeren en dan opwarmen en nog een keertje aanbieden?
Bij mij ging die 6e fles er ook van zelf af toen hij 'snachts ineens ging doorslapen maar heb nooit gedwongen of geprobeerd om 'm er af te krijgen. Als hij 'snachts wakker werd kreeg hij van mij gewoon de fles en dan sliep hij weer lekker verder! Soms kwam ik dan uit op 6 flesjes en soms op 5 afhankelijk van hoe vroeg hij kwam. Ik heb geleerd overdag altijd om de 4 uur aan te houden en als het soms een keer iets eerder of later is is dat natuurlijk ook niet zo erg. S'avonds de laatste fles geven en dan kijken hoe laat hij komt. Misschien kun je 'm de laatste fles iets meer aanbieden op den duur maar voor een kindje van 3 weken is een nachtvoeding echt wel normaal ook al drinken ze dan niet meer zoveel. Ik zou het lekker zo laten als hij tevreden is overdag met de hoeveelheid toch?! Er komt een ochtend dat je wakker wordt en denkt; heb ik 'm niet gehoord of ben ik er nou wel uit geweest vannacht? En dan ben je blij dat ie heeft doorgeslapen en de volgende nacht moet je er wel weer uit... Het komt allemaal van zelf! En als hij 'snachts nog 30 cc drinkt heeft ie dat toch nog nodig!