Van 6 flessen om de 4 uur naar 6 flessen overdag (om de 3 uur), ervaringen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lupita, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ben wel even nieuwsgierig naar hoe je nachtje is gegaan aangezien ie zn eerste prikjes heeft gehad :)

2. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is goed gegaan, hij had gisterenavond iets verhoging (37.9) maar dit was vannacht alweer helemaal goed (37.3). Hij heeft met gemak tot 04.00 uur geslapen en vanochtend weer met gemak tot 07.30 uur, wat zijn normale routine weer is. Hij was dus lekker moe door de vaccinaties maar heeft er niet al teveel last van gehad. Wellicht had hij vannacht nog langer kunnen slapen met een speentje maar hij had zijn voeding en nodig ivm de hoeveelheid in totaal dus heb hem meteen gegeven toen hij begon te huilen ipv aan te kijken hoe lang hij het vol ging houden met een speentje. Vooral na een vaccinatie vind ik het wel belangrijk dat hij voldoende voeding krijgt.

3. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft overigens in een slaapzak geslagen vannacht, misschien ook wel een reden dat hij zo lekker heeft geslapen. Hij lag nog steeds op dezelfde plek vannacht en vanochtend ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi om te horen! :)
    En wat goed dat ie zo lekker in zn slaapzak heeft geslapen!:)

En hod ga je t nu vandaag doen?
    Die flessen overdag proberen te geven of niet?

5. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het inderdaad wel proberen, het kan in ieder geval niet slechter worden alleen het kan dat hij niet voldoende drinkt en dan vannacht alsnog voeding nodig heeft. Ik ga hem in ieder geval niet forceren om meer te drinken overdag. Als hij niet genoeg drinkt dan is het pech en als hij wel genoeg drinkt moeten we zien of hij het uberhaupt wel vol kan houden 's nachts. We zullen zien! Kwaad kan het hem in ieder geval niet doen :)

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    mijn kereltje slaapt heerlijk in een puckababy...zit tussen inbakeren en een slaapzak in. misschien een optie?
    ik vind het wel interessant om jullie verhaal te lezen,want ik ga dat ook nog allemaal mee maken :)

7. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marike, puckababy is inderdaad een optie als een gewone slaapzak niet voldoende is. Ze zijn wel erg duur dus eerst maar eens zo proberen :) hij heeft vannacht en vanochtend er goed in geslapen en hij slaapt nu ook nog lekker dus tot nu toe bevalt het goed!

8. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie babies trouwens vaak wakker? Hugo heeft de afgelopen dagen wat jengel dagen gehad waarin hij veel wakker was en chagerijnig was waarschijnlijk omdat hij te weinig slaap kreeg. Nu dus consequent fles geven, even bij mij laten en spelen totdat hij slaperig is en dan terug in bed. Ik heb hem af en toe in de box gelaten en ik denk dat dat hem een beetje heeft opgebroken. Hopelijk gaat het dan wat beter. Hij is na zijn voeding wel even wakker soms, zo'n half uur tot uur soms. Zolang dat overdag is vind ik het prima ;) 's avonds is hij meestal het meest jengelig net voor zijn laatste voeding. Ben benieuwd hoe dat vanavond dan gaat, gisteren ging het goed maar toen had hij natuurlijk ook zijn vaccinaties gehad.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad hoor vooral savonds wakker en beetje jengelen...

Hij heeft geen honger dan?

Misschien kan je anders na de fles de tijd met jou knuffelen wat korter maken zodat ie nog even 10 minuutjes in de box kan?

Als je dat zelf 'nodig' vind natuurlijk he :)

Vanaf vandaag ben ik trouwens aan t proberen of hij t ook kan op 4x180...
    Zodat ik m om 22.30 niet wakker hoef te maken...
    Eens kijken of t lukt :)

10. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben erachter waarom hij zo'n moeite heeft met zijn flessen! Jeuj! Haha. Hij zat steeds echt net op het minimum van wat hij moet hebben en inderdaad wat huilerig de afgelopen dagen. Nu doet hij ongeveer 20 / 25 min. over zijn fles, een grotere speen gaat niet (3 standen speen heb ik ook geprobeerd) omdat dit weer veel te hard gaat (10 min. leeg). Nu zuigt hij op het eind wel aan zijn fles maar kijkt hij vies en spuugt de fles uit. Nu heb ik net het laatste beetje opgewarmd en hop, hij dronk alles op! Dus hij houdt gewoon niet van koud geworden melk! Nu is opwarmen niet helemaal super maar cb gaf aan dat als ik de fles 'vers' heb aangemaakt ik hem in principe nog wel 1x mag opwarmen maar ze adviseerde mij de helft te maken en de ander helft bv. in een flessenverwarmer warm te houden.

Dus vandaag zijn 6 flessen afmaken met dus tussendoor opwarmen of de ander helft warm geven en dan eens kijken hoe het gaat :) zo kan hij zelfs misschien ook wel weer snel over op 5 flessen aangezien hij waarschijnlijk gewoon meer op kan alleen dus de laatste dagen net gewoon voor hem te weinig had.

Nu ben ik helemaal benieuwd of hij vannacht al door kan slapen ;) ben helemaal blij dat ik dit heb ontdekt!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha hoe ben je daar ineens op gekomen?:p

Ik heb t okk wel es gedaan idd met een verse fles..
    Alleen maakt het volgens mij helemaal niet uit of de melk warm of lauw is haha

12. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schoot eigenlijk opeens in mijn hoofd, hij zoog wel aan zijn fles dus had nog wel trek maar dan spuugde hij de fles uit en keek vies (kan ie overigens heel goed ;) ). Dus toen dacht ik dat er dus iets met de melk moest zijn want ik nam aan dat hij niet zich opeens bedacht dat hij toch geen honger had (hij zoog immers nog wel een keer aan de fles). En dus heb ik zijn fles een beetje opgewarmd nog om te kijken of dat scheelde (had er eigenlijk geen hoop in want dacht eigenlijk dat ie waarschijnlijk gewoon vol zat) en dat hielp! Nu is het afwachten of dit altijd helpt en of dit niet gewoon een lucky shot was maar we zullen zien ;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha nou hoop voor je dat t vaker werkt!:D

14. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het was echt een grote flop vannacht. Gisteren om 23 uur hem uit een diepe slaap wakker moeten maken (normaal slaapt hij natuurlijk ook langer na zijn 5e fles) en vannacht vanaf half 3 was het al feest... Uiteindelijk nog kunnen rekken tot bijna 4 uur (wat hij normaal ook volhoudt) maar toen toch weer een fles moeten geven. Hiervan heeft hij maar ongeveer 90 gedronken met als gevolg dat hij om half 7 alweer wakker was. Dus nog even bij ons gehouden tot half 8 en hem toen weer de fles gegeven (weer op zijn oude tijd).

Dus met 6 flessen verdeelt over 4 uur slaapt hij langer dan als ik ze verdeel over de dag en dan wil hij zelfs nog een extra fles... Met andere woorden, ik ga weer terug naar zijn oude routine! Dan duurt het maar wat langer tot hij doorslaapt maar dit was geen doen!

15. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Nee helaas kunnen we ze niet dwingen. Ik ben begonnen met het kereltje 150/5 te geven. Dat is ook nog even aftasten...vannacht wilde hij de fles midden in de nacht maar tot 110 leeg drinken. Leek wel alsof hij verzadigd was. Kan het dat ze s'nachts minder verbruiken waardoor ze minder nodig hebben?

Mijn mannetje drinkt ook lekkerder als de fles iets warmer is dan normaal.

Over het wakker zijn. Soms denk ik wel eens lig je alweer te slapen...je moet s'nachts slapen, maar ze slapen natuurlijk gewoon heel veel.
    Het enige nadeel is dat hij na de fles van +/- 9 a 10 uur niet wil gaan slapen. En dan willen wij natuurlijk wel ongeveer naar bed. Dan zit ik vaak met hem op tot de volgende voeding +/- 1 uur. Dat is echt niet fijn...Heeft iemand tips? Dat ik kan zorgen dat hij dan wel al in zn diepere slaap komt?

16. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren weer normale routine gehad, ging veel beter! 's avonds heeft hij zelfs 150/5 gedronken, alleen dat was zijn een na laatste fles en niet de laatste. Kijken of ik dit vanavond kan omdraaien. Hij heeft goed geslapen en begon om half 4 te huilen. Speentje gegeven en toen zelf rustig zijn fles gaan maken en om 4 uur gegeven. Vanochtend was hij alleen weer vrij vroeg wakker (half 7) dus hij heeft nog even lekker bij mij geslapen tot half 8. Dit kwam waarschijnlijk omdat hij 's nachts maar 100 ml had gedronken. Ik probeer er naar toe te werken dat hij 's avonds dus 150/5 drinkt en dan 's ochtends ook weer 150/5 indien hij doorslaapt maar dat zal nog wel even duren ;) overdag houdt ik het op 120/4, hij is ook nog niet toe aan meer. Vannacht gaf mij dus ook weer veel meer rust! Ben dus nu wel uitgerust ook al haal ik mijn 8 uur slaap van voorheen niet meer ;)

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn kleintje is nog geen 2 weken, dus ik ben nog helemaal niet toe aan het doorslapen (al heeft ze dat al wel gedaan). Maar over het overdag slapen. Ik werk zelf in de kinderopvang en wat wij altijd leren is dat uitgeruste baby's ook beter 's nachts slapen. Ze zijn anders teveel geprikkeld om in slaap te vallen en evt door te slapen.

Ik geef zelf nu wel echt iedere 4 uur een voeding en de laatste om 23:00 uur. Nou is mijn uk natuurlijk nog zo klein, en vind ik het geen probleem dat ze ook 's nachts nog een keer wil drinken. Ze krijgt nu laatste fles om 23 en dan komt ze rond 3/4 uur weer. Daarna slaapt ze weer als een roosje tot 7/8 uur. Dit kan natuurlijk allemaal nog veranderen, maar ze lijkt al een eigen ritme gevonden te hebben.

Ik vroeg me wel af, hoe warmen jullie de fles op? Ik begreep dat ik vanaf 100cc in de magnetron op mag warmen, maar doe het nu nog zoals de kraamzorg leerde, in kopje kokend water. Dit kost alleen zoveel tijd en als mevrouw honger heeft, dan heeft ze ook echt honger! Iemand ervaring met opwarmen in magnetron? Ze krijgt nu namelijk 100/110 per voeding.

18. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    @ rijtjes,

Ik neem s'avonds een thermoskan warm gekookt water mee naar boven. De eerste voeding is dan vaak nog iets te warm die zet ik dan in koud water. Afkoelen gaat sneller dan opwarmen. De andere 2 kan ik gewoon uit de kan halen. Niets opwarmen dus...
    Ja dat duurt inderdaad uren...zelfde idee als een flessenwarmer is dat dan...
    Flessenwarmer duurt ook heel lang. Dit werkt veel beter. Van te voren doe ik ook al de schepjes in zo'n torentje wat je in je luiertas doet normaal. Dan kan ik ook gewoon de grote pot voeding beneden laten.

Deel Deze Pagina