wat zal ik doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door elsie22, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje is nu 9 maanden over 2 weken 10 maanden. nu heb ik nog een pak nutrilon nummer 2 staan die nog een paar dagen mee kan, maar nu vraag ik mij af zal ik nog 1x een nummer 2 kopen of gelijk maar nummer 3?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij gaat een pak voeding 6 a 7 dagen mee, maar bij de nr 2 voeding drinken ze minder melk, toch? Je zou ook het volgende pak kunnen mengen met "3" om de overgang geleidelijk te maken? Persoonlijk vind ik "vanaf zoveel maanden" ook vanaf, en niet al 2 weken ervoor.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee daarom twijfel ik ook, ze drinken idd minder melk. dus het pak gaat langer mee, maar geen 2 weken meer dat zoiezo al niet. dus denk dat ik gewoon nog maar een keertje nummer 2 koop en dan daarna nummer 3.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB vond het prima om tot 12 maand nr2 te gebruiken. En dan met 11 maand langzaam met gewone melk te beginnen.
    Dus nr 3 hebben we nooit gebruikt.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat kan ook idd. misschien kan ik dat ook wel doen en dan met 11 maanden eerst de helft kv geven en de helft gewone melk.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het fles voor fles verwisselt. Eerst bij de boterham een bekertje (tuit) melk ipv de fles. 2 weken daarna bij het ontbijt de papgranen in gewone melk. Toen het pak op was heb ik de avondfles (19.00) vervangen voor thee met een schuit melk.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oke ja dat kan ook idd. denk dat dat ook handiger is dan helft om helft. maargoed hij is nog geen 11 maanden dus hoeft nu nog allemaal niet. vroeg het me alleen af.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon dat pak gebruiken natuurlijk! Het wordt niet 'slecht' als je kind ouder is dan een bepaalde leeftijd hoor.
    Nummer 3 melk is iets van de laatste 2 a 3 jaar. Voor die tijd gingen kinderen ergens tussen de 9 en 12 maanden over op gewone melk, naar gelang wat zij lustten en hun ouders het beste vonden werken. Je mag nummer 3 gaan geven als je dat leuk vindt, maar het moet echt niet hoor!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik dacht je gaat gewoon over naar nummer 3, maar als ik het zo begrijp mag ik nummer 2 gewoon gebruiken tot ie een maand of 11 is en dan overgaan op gewone melk. maar moet je dan weer extra vitamine d gaan geven?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het advies is om 10 mg vitamine D per dag te geven zodra je kind minder dan 500cc kunstvoeding op een dag drinkt tot ze 4 jaar zijn. Maakt niet uit of dat 1, 2 of 3 is. Dus als je kind nu al onder de 500cc komt, dan kun je nu al met vitamine D beginnen.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tot afgelopen jaar stond er op de pakken nummer 2 tot 12 maanden, en ineens was het 10 maanden. Dus je kunt gewoon nummer 2 blijven gebruiken. En het komt ook niet op een week of 2 aan hoor. Wij hebben nooit nummer 3 gebruikt, omdat ze na een jaar overging op gewone melk.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat ik ook gewoon nummer 2 blijf gebruiken hoor en dan met 11 maanden ofzo langzaam overgaan op gewone melk en dan vitamine d bij ga geven. nu krijgt ie nog zo'n 595 cc binnen.

Deel Deze Pagina