Mijn dochter (7 weken) slaapt 8 uur door en meld zich nog niet.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rozeroos, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn dochter slaapt 8 a 9 uur door en meld zichzelf niet. Mag ik haar laten doorslapen? Kan ze suikerdipjes krijgen als ze te lang doorslaapt? En moet ik haar na zoveel uur wakker maken.
    En ja, heerlijk dat ze nu al doorslaapt. :D

Eerst wilde mijn dochtertje haar flessen niet goed leegdrinken en spuugte ze en had last van haar darmpjes. Wel is ze erg goed gegroeid.
    Nu zijn we sinds 2 dagen op advies van consultatiebureau overgestapt op nutrilon omneo. Deze voeding is ook hypoallergeen. Nu spuugt ze al iets minder, maar nog steeds een boel. Wel lijkt ze de voeding lekkerder te vinden en drinkt ineens haar flesjes leeg.
    Nu is haar voedingschema ongeveer zo (we voeden op verzoek)
    Ook komt ze soms om de 4 uur en soms na 2,5 uur weer. Die van 2.5 uur proberen we dan wat te rekken omdat ze anders minder goed drinkt. Mijn meisje weeg nu 5100 gram en is bijna 7 weken.

7.00 120/4
    10.00 120/4
    13.00 120/4
    16.00 120/4
    20.00 120/4
    1x nachtvoeding en moeten wij haar wakker maken.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ken de regel uit het ziekenhuis zo: het aantal ponden dat de baby zwaar is, is het aantal uur dat ze max door mogen slapen( niet moeten, minder is ook prima). In jullie geval dus 10 uur, en daar zit ze met 8-9 uur mooi binnen.

Zo te zien regelt ze het zelf goed met de voeding. Overdag af en toe extra drinken om de lange nacht op te vangen.

3. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Omneo is trouwens minder hypo allergeen dan gewone hypo allergene voeding.
    Dit is mij door een voedingsdeskundige van Nutricia verteld.
    Het CB had dit ook tegen mij gezegd, maar het klopt dus van geen kant.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeggen: lekker laten slapen! En zeker snachts niet wakker maken. Dan eerder later op de avond ofzo.

Chantal: hoezo klopt dat niet van omneo?

5. Rozeroos

We probeerde haar later op de avond wakker te maken, maar dan drinkt ze zo ontzettend weinig. Dus dat werkt niet. Maar ga haar lekker laten slapen ben nu gerust gesteld.

Maar Chantal, Hebben ze toch gewoon koemelk in de Omneo ofzo? Mijn dochter krijgt hypoallergeen omdat mijn partner heel erg allergisch is en eczeem heeft. Het CB zei dat omneo netzo als hypoallergeen is. pppffff dan baal ik dat het niet zo is!!!!!
    Echt stom dat CB dat zo zegt.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zeg: lekker laten slapen enzelf ok slapen :)

Off topic: gebruiken jullie al jhbpm? Dit helpt goed tegen het spugen...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze er nu nog niet op gereageerd heeft, maakt dat niets uit, dat je vriend eczeem heeft en allergisch is. Dan is zij er blijkbaar niet erg vatbaar voor ;) Van wat ik ervan weet, is de omneo gewoon standaardvoeding, geen hypo-allergeen. Als je kind hypo-allergeen nodig heeft, adviseert nutrilon om HA te nemen en zelf JBPM toe te voegen namelijk....
    Hypo-allergeen is trouwens ook gewoon koemelk hoor :) In hypo-allergeen zijn de eiwitketens in grote stukken geknipt, wat bij de standaard niet gebeurt. Dat is om bij een eventuele gevoeligheid een allergische reactie voor te zijn, maar echt allergische kids reageren dus ook op de hypo-allergeen... die hebben de dieetvoeding nodig waarin de eiwitketens in kleinere stukken zijn 'geknipt'. Pas de laatste stap dieetvoeding bevat helemaal geen koemelkbestanddelen meer en is dus voor kids die echt een heftige koemelkallergie hebben.

Je kunt 'r lekker laten slapen, qua gewicht mag ze 10 uur achter elkaar slapen, en als ze zichzelf wel meldt de hele dag en goed alert is over de dag, hoef je d'r echt niet wakker te maken :)

8. Rozeroos

Gelukkig reageerd ze niet op de koemelk. Ze doet het er nu zelfs beter op. Ook drinkt ze nu rustiger aan de fles. We voegen nog geen extra jhbp toe, omdat we eerst haar willen laten wennen aan de nieuwe voeding en kijken wat er verbeterd of verslechterd. Ik heb nu het idee dat ze ook minder spuugt. Neerleggen na de voeding dat kan niet, maar dat kan natuurlijk bij geen enkele baby. Verder geeft ze nu een paar mondjes terug en spuugt ze niet meer met in boogjes. Ook lijkt de voeding die na langere tijd terug komt nu meer op kwijl.

Ben echt ontzettend blij dat het nu goed gaat. Bedankt voor jullie tips en geruststelling.

Andere flesjes hadden we ook geprobeerd maar nu voeding iets dikker is drinkt ze het makkelijkste met de aventflesjes.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zeg ook lekker laten slapen, ze komen echt wel als ze honger hebben. Als je kindje lekker alert is als het wakker is, is er niks aan de hand.

Mijn zoontje krijgt nog maar 4 flessen op een dag, omdat hij zolang doorslaapt. Heb in overleg met een voedingsdeskundige van Friso besloten de flessen op te hogen naar 180/6, zodat hij wel zijn voeding binnen krijgt. Hij krijgt om 21:00/22:00 zijn laatste fles, en slaapt dan echt door tot 07:00/08:00. Tussendoor krijg ik hem niet wakker voor een fles of hij drinkt echt heel weinig.

Deel Deze Pagina