mijn meisje heeft nog honger na een fles van 180/6 en kan er ook geen 4 uur meer tussen houden, als ik haar meer geef dan kom ik over de liter dus dat kan niet. ze krijgt 5 keer 180/6 en ik moet haar altijd wakker maken voor de laatste fles, zou het een optie zijn om eens 4 keer 210/7 te proberen? ze krijgt ook fruithapje maar dat mag nog geen naam hebben, hooguit 2 hapjes en dan drukt ze het er weer uit met haar tong . ze weegt nu ongeveer 6.5 kilo en is 4 maand, haar huidige schema is: 06.30 (als ik moet werken) 10.30 14.30 18.30 22.30 als ik niet hoef te werken kijk ik wanneer ze wakker wordt (meestal om 7.30 uur) en dan begint het schema als ik moet werken krijgt ze voeding voordat ze naar het KDV gaat om 06.30 uur.
Mijn dochter krijgt sinds vandaag 5 x 210/7. ik kom dan over de liter, maar dat kon volgens cb. Ze drinkt de flessen tot aan de laatste druppel leeg, en jammert dan soms nog als de fles leeg is. Voeding voor hongerige kindjes kan niet, omdat ze hypo allergeen drinkt. Volgens mij kan je gewoon wat meer in de flessen doen, en is die liter een richtlijn. Als je kindje meer nodig heeft, dan is dat zo!
Je kan proberen om haar voor laatste fles niet meer wakker te maken en dan 4 x 210/7 aanbieden. Dit hadden we met 4,5 maand gedaan. 5x210/7 vind ik persoonlijk iets te veel van het goede, als zegt een cb blijkbaar dat het kan.
ok bedankt ik ga proberen haar vanavond eens door te laten slapen, ik ben morgen vrij dus als ze het toch niet trekt dan kan mama nog uitslapen
Ik denk dat je het zeker kan proberen! Ik heb het ook gedaan bij 4 maanden. Wel 4x200cc gegeven en dan de laatste met rijstebloem. Ook een tijdje 240 met rijstebloem als laatste fles, maar dat was eigenlijk niet nodig, ging ook prima met 200. Maar als je al zegt dat ze er geen 4 uur tussen meer houdt dan zou ik de flessen ophogen en dan 4x doen! Succes!