Ik merk dat ons mannetje de laatste 2 dagen overgegaan is naar 5 flessen per dag.... Aflgelopen week zat hij op de ene dag 6 en andere dag 5. Nu kreeg hij eerst 6flessen van: 130 cc + 4 en 1/3 schep Als ik nu 5 flessen van: 150 cc + 5 scheppen ga geven, komt dit toch goed overeen??
hoi 5x165 is vrij veel voor zijn gewicht nu. Je mag ongeveer 150 (tot max 180) cc per kilo lichaamsgewicht geven. Als je kindje rond de 4 kilo weegt is dat rond de 600 cc. 5x 165 is 825, dus best een stuk meer. drinkt je kindje de flessen altijd leeg? En hoe lang doet hij er over? 15-20 minuten is noodzakelijk om een verzadigingsgevoel te krijgen. Als hij niet meer honger aangeeft als je een fles weglaat zou ik gewoon 5 flessen aanbieden van 120+4
Ik zou het wel doen, je ziet vanzelf hoeveel hij ervan drinkt. Hier zitten we sinds vorige week op 5/6 keer 150 + 6. Tja, ze heeft het blijkbaar nodig. (is wel ietsje zwaarder)
Hoi, Mijn dochter woog vorige week 4260 en geef nu 6x 120/4 Gister 5x150/5 gehad, ze maakt er weer een potje van Hebben nog geen schema. cb zei zelfs dat ik 7x120/4 moest gaan geven!! de ka zei de volgende dag dat dit echt veeeeeel te veel was maar ja weet ik veel....
Tja... is misschien wat veel máár je kunt je kindje ook geen honger laten lijden. Hier hadden we het zelfde probleem. Hij kreeg ook véél meer in verhouding tot zijn gewicht. Tja... so be it! Als we maar onder 1 liter (30 schepjes bleven/blijven) En onze ervaring is, is dat het vanzelf bijtrekt. Het is wel een poosje rekken/rekenen en mengen geweest... is niet altijd even gemakkelijk/leuk. Wel zijn we op een gegeven moment overgestapt op Extra verzadigende voeding (eerst mengen met standaard voeding enz) Nu helemaal Friso Extra en alleen de papfles is met Friso Standaard. Hier kwam het duidelijk door een groeispurt (bijna 1 kilo en 5 cm in 1 maand)
Zo dan, dat is hard gegroeid in een maand!!! Ik kreeg vorige week te horen dat ze te weinig was gegroeid in een week 115gram dus moet zo weer om te kijken hoe het nu is... Terwijl ze gewoon in de curve zit van alles hoor maar goed..
Gewoon 150+5 aan gaan bieden, kleine regelt het vanzelf wel! Hij zal vast niet alles helemaal leegdrinken meteen, tenzij hij net als het kindje van Cyntje een extreem hongerlapje is
Hier dronk ons zoontje altijd alles leeg wat we voorschotelden... Dus dat gaat echt niet altijd op! Ik zou alleen geen halve schepjes e.d. gaan doen. Dan kun je beter te veel maken en niet alles op laten drinken. (hebben we hier ook gedaan).
Vandaar ook mijn laatste opmerking over hongerlapjes... Al zijn die in de minderheid, de meeste kindjes regelen wel degelijk zelf dat ze niet te veel krijgen... Dat laatste ben ik ook zeker met je eens, halve schepjes is zo'n geklooi en de verhoudingen zijn dan helemaal zoek! Als je kindje alle flessen helemaal leegdrinkt, kun je beter dat wat teveel is even afgieten... (wat dus bijvoorbeeld bij mijn kindjes nooit aan de orde is geweest, die laten gewoon staan als ze vol zitten)
Afgieten hebben wij ook een hele tijd gedaan. Anders zaten we met 3 maanden aan 2 liter bij wijze van Op het moment is het qua drinken weer rustig hier. Was ook maar weinig gegroeid in 2,5 week tijd.
Bedankt voor alle reactie's!! Het gaat nu heel goed, en hij zit nu standaard op 5 flessen per dag! Hij krijgt 150 + 5, en we gieten niks af.... Hij drinkt zn fles paar keer wel helemaal leeg, en soms laat hij ook een beetje over 10/20 cc ongv. Gelukkig laat hij goed merken wanneer hij vol zit en niet meer hoeft!