Op vakantie in NL

Discussion in 'Flesvoeding' started by mammie1982, Jul 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even checken hoe jullie dit doen.
    Ik gebruik thuis koud kraanwater en dat verwarm ik in de magnetron.
    Nu ga ik woensdag een paar dagen naar Zuid-Limburg (1 km van de belgische grens) en vraag me af of ik daar ook het kraanwater zal gebruiken. Ik weet niet of het water daar van een NL waterleidingbedrijf komt. Bovendien komt het uit een andere bron dan het water thuis en misschien krijgt ze daar last van? Of is dat onzin?

Ik denk erover om over te stappen op spa blauw voor die paar dagen.
    Krijgen kindjes daar last van als je ineens bronwater gebruikt ipv kraanwater? En als ik de spa fles open heb, hoe lang mag ik hem dan gebruiken zonder het te hoeven koken?

Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik woon in zuid limburg en gebruik ook gewoon kraanwater hoor :) Mocht je op vakantie geen magnetron hebben, kun je het ook doen zoals mij: gedeelte uit de kraan en gedeelte gekookt uit de waterkoker. Samen op drinktemperatuur. Je kunt gerust spa blauw nemen. Kan geen kwaad, als je daar een beter gevoel bij hebt. Hoe lang die open mag zijn, weet ik niet precies. Je kunt anders ook halve liter flesjes gebruiken. Ik gebruik hier altijd halve liters als ik ergens naar toe ga. Zet ik dan in de koelkast en gebruik ik nog 2 dagen ongeveer.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Je kunt hier gewoon kraanwater gebruiken hoor hihi :)!
    Ik denk niet dat je kindje last krijgt als het water misschien een fractie anders van samenstelling is, dat kan per regio wel ietsje verschillen. Ik woon in zuid-limburg, maar ik tap eigenlijk door het hele land water gewoon uit de kraan voor flesjes (ben vaak in brabant voor familiebezoek), en ik heb nooit gemerkt dat de kindjes er last van hebben.

Fijne vakantie!

Share This Page