Hallo, Ik heb een vraag over het terug gaan van 6 naar 5 flessen. Onze dochter is komende donderdag 4 weken oud en krijgt nu 6 flessen Friso, 120cc per fles. Ze drinkt dit bijna altijd op. Volgens het CB mag je flessen maar 10cc per keer ophogen en niet bv opeens met 30cc. Hoe ga je dan terug van 6 naar 5 flessen? Als ik opeens een fles schrap en de rest met 10cc ophoog dan krijgt ze opeens een stuk minder. Als ik de 6 flessen echter langzaam ophoog met 10cc naar bv 150 cc en dan terug ga naar 5 flessen dan krijgt ze eerst veel te veel voeding binnen, om vervolgens weer gekort te worden in voeding. We hebben er in ons oktober 2011 topic over zitten praten, maar we begrijpen er niets meer van. Hopelijk kunnen jullie ons adviseren. Gr.
Hoi! Je dochtertje krijgt nu 810 ml voeding per dag. Hoe zwaar is ze nu? Als je naar 5 flessen wilt, wat al erg op tijd is, dan kan je kijken of ze 5 voedingen van 150 ml / 5 schepjes kan drinken. Dan krijgt ze 825 ml voeding per dag, wat redelijk overeen komt. Dit betekent wel dat ze die grotere hoeveelheid per flesje wel moet kunnen drinken. Het is geen probleem om nog even op 6 voedingen te blijven als dat goed gaat. Groetjes Linda
Hoi Linda, Ik denk dat ze nu ruim 4 kilo zal zijn, gaan maandag wegen op het CB. Tot die tijd ga ik zeker niet terug naar 5 flessen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze de 150cc al op krijgt namelijk. Bedankt voor het advies!