Opeens veel spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by fairy2011, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hallo,

Ik ben over gegaan van Friso HA naar Friso standaard. Opeens spuugt mijn dochter heel veel. Is de samenstelling van HA anders? Ik merk dat de standaard ook schuimt in tegenstelling tot de HA.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Het klopt dat Friso Standaard meer schuimt dan Friso HA. Dat is normaal en kan verder geen kwaad. Samenstelling is inderdaad anders. Wanneer je het schuim niet prettig vindt kan het helpen om de voeding in plaats van te zwenken/schudden goed door te roeren met een schoon mes.
    Wanneer er wat in de voeding verandert moeten de darmen hier vaak even aan wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Je kindje kan dan wat krampjes/andere ontlasting hebben. Spugen kan een allergische reactie zijn. Zeker als je kindje ook andere klachten heeft. Het is goed om dit in de gaten te houden. Belangrijk is dat het drinken niet te snel gaat. 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Bij twijfel is het goed om ook even met je huisarts/cb te overleggen.
    Groetjes Angelique

Share This Page