van 6 naar 5 flessen

Discussion in 'Flesvoeding' started by bibi123, May 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bibi123

bibi123 Actief lid

Oct 2, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 8 weken. Hij krijgt nu net 2 weken 6x 150+5 (7-11-15-19-23-4/5) maar nu sliep hij gisternacht van 23 tot 6 uur. Ik ben maar uit gegaan dat dat doorslapen was en gister 5 flessen gegeven. Het leek mij logisch dat hij dan in die 5 flessen wat meer moest krijgen. Ik heb hem toen wat meer gegeven (ipv 6x 165 ml 1x 165, 2x 180 en 2x 190) dat is wel wat minder dan normaal in totaal. Toen kwam hij prompt om 4 uur 's nachts.
    Mijn vraag is dat als hij nou doorslaapt betekent dat hij genoeg heeft aan 5 flessen 165 ml of dat ik hem dan overdag in totaal hetzelfde moet geven maar dan verdeeld over 5 flessen? Ik vind het erg lastig!

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hier is het zo dat ze beter doorslaapt op minder voeding. Ze stopt trouwens bij de 130 cc dus flessen ophogen heeft hier geen zin. Ze drinkt tussen de 600-700 cc en daar heeft ze genoeg aan. Zou de flessen niet ophogen maar goed kijken of je kindje er tevreden mee is en goed slaapt. Rond de 8 weken had mijn dochter trouwens ook opeens een nacht dat ze doorsliep maar die waren altijd eenmalig. Dus met 10 weken slaapt ze klokje rond terwijl de vorige week nog om de 4 uur kwam.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vuistregel, zeker op deze leeftijd, is dat vaker een kleine fles beter is dan minder vaak een grote.
    Voeden doe je bij voorkeur op verzoek: je kind geeft aan wanneer het wil drinken en je kind geeft aan hoeveel het drinken wil.
    Kwestie van uitproberen dus, maar ik zou niet meteen die flessen groter dan 15/5 gaan maken voor een kind dat nog zo jong is.

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien handig om gewicht erbij te vermelden.. Het gaat erom wat ze overdag opbouwen om de nacht op door te komen.. As ze 1 x hebben doorgeslapen betekend dat niet dat ze dat altijd doen.. Dus gewoon de hoeveelheid aan blijven houden die je altijd gaf en evt een xtra fles geven.. As je meekt dat alle flessen nou kats leeg gedronken worden zou je eens om te beginnen 1 fles op te hogen.. Hier heb ik dat ook fles voor fles gedaan en niet meteen alle flessen opgehoogd en gestoeid met hoeveelheden!

5. bibi123

bibi123 Actief lid

Oct 2, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    T woog 4 weken geleden 5140 gram, verwacht dat hij nu wel boven de 5,5 kilo zit.
    Ik denk dat 150-5 voorlopig wel genoeg is, soms is hij er niet tevreden mee maar lijkt me meer de zuigbehoefte die nog niet is voldaan want als ik hem dan een speentje geeft is hij daar wel tevreden mee. Vannacht kwam hij gewoon weer rond 4 uur terwijl hij gister 6 flessen van 150-5 heeft gehad, waarschijnlijk is het 1 nacht toevallig geweest :)
    Is het dan het beste dat als hij wel tot 6 uur slaapt die dag wel 6 flessen van 150-5 te geven maar dan met wat minder tijd ertussen? Of 5 flessen van 150-5? En dan dus niet ophogen.
    Ik zal het donderdag ook even op het CB overleggen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het CB zal waarschijnlijk 5 flessen aanraden, maar ik vind hem erg jong hiervoor. Zolang hij het prima doet op die 6 flessen zou ik het lekker zo houden. Voed hem wanneer hij erom vraagt en laat hem drinken zoveel hij wil. De zuigbehoefte kan nog niet voldaan zijn na een fles, dan zou je een speentje kunnen geven.

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ik zou me niet zo druk maken om de fles te verhogen. Als je kindje hier aan toe is merk je het vanzelf wel.
    Je kunt het altijd verhogen en kijken wat er op wordt gemaakt...

Onze zoon is 11 weken en krijgt op de dag ook 6 flessen. (Bied 150 aan, laat altijd een speentje staan.)
    Ik maak me hier niet zo veel zorgen over ....

8. Mamajens

Mamajens Actief lid

Apr 5, 2012
    409
    0
    0
    Onze mannetje is morgen 7 weken en drinkt nu op verzoek 5x 150/5. Wakker maken heeft hier geen zin voor voedingen, drinkt dan slecht en spuugt dan veeeel meer. Wij hebben noodgedwongen naar 5 flessen gegaan. Rond 22/23 uur krijgt hij de laatste en slaapt dan tot 5. Daar ben ik al super trots op en hij doet het allemaal zelf! En dat voor een ukkie die bij zijn geboorte maar 2800 Gram was en met 4 weken al 3610 gram. 28e weer naar het cb. Ben benieuwd! (Ik ga namelijk niet naar weeguurtjes)

Share This Page