Ons zoontje Thijs is vandaag precies zes weken. Hij drinkt flesvoeding en is van een moeilijke drinker veranderd in een veelvraatje. Hij drinkt nu 6x 150 cc. Op de verpakking van friso las ik dat hij met zijn gewicht eingenlijk 5 x 150 cc. zou mogen drinken. Hoe kunnen we het beste een voeding laten vervallen. Hij drinkt nu precies om de 4 uur een, maar zeurt al wel een half uur voor tijd en gaat als het tijd is erg hard huilen. Een man van de klok dus! Verder zijn we aan het proberen om zijn voedingstijden te veranderen. Hij drinkt nu om 9.00, 13.00, 17.00, 21.00, 1.00 en 5.00. hij heeft zo dus 2 x een nachtvoeding terwijl als we de tijden iets opschuiven we er op 1 uitkomen. Ik dacht tot gisteren dat de exacte tijden niet uitmaakten, maar dat het erom ging dat het om de 4 uur was. Gisteren dus gewoon maar gaan proberen op de nieuwe, handigere tijden, maar toen was ons mannetje echt helemaal in de war. Hij heeft nog nooit zo veel gehuild als gisteren... Is het misschien beter om de tijden steeds met een klein stukje te verschuiven. Maar na hoeveel tijd neem je dan een nieuw sprongetje? Of is dat helemaal niet de manier. ik ben benieuwd. Lies
Hoi, Het zal de eerste paar dagen bij veranderen van tijden nog niet vlekkeloos gaan. Je moet het zien als regeldagen. Probeer om smorgens al te beginnen. Je hebt bijvoorbeeld nu nog om 05.00 de laatste fles gegeven, maar dan geen 150cc, maar voor één keer ongeveer 100cc. Dit omdat je dan de eerste fles daarop eerder aanbiedt. Je kunt nu voor jezelf kijken rond welke tijd je graag de eerste fles wilt geven. Daarbij wil je van 6 naar 5 voedingen. Vaak gaat dit gepaard met ophogen van de voeding. Ik weet niet het gewicht van Thijs, maar je zou eens kunnen proberen hoe hij reageert op meer voeding. Bijvb. 180cc. Gewoon het één en ander uitproberen. Heb vertrouwen. Ilja
Thijs weegt nu 4,5 kilo. Het is inderdaad een idee om naar 180 te gaan en een fles te minderen. Je komt dan op precies hetzelfde aantal ml per 24 uur. Of is hij daar nog te licht voor? En hoe pak je het aan met 5 voedingen. Om de 4,5 uur een fles of om de 4 uur en een nachtvoeding minder (als dat lukt natuurlijk) Lies
Wat op de verpakkingen staat zijn richtlijnen. het ene kindje is er eerder aan toe dan de ander. Bij 4.5 kg zou ik het gewoon proberen. Rest hij veel van elke fles dan is het nog teveel. Het mooiste zou zijn de 5 voedingen verdeeld over de dag. Dus de nacht lekker slapen. Dit zal niet direct zo zijn, want hij kwam nu zelfs nog twee keer. Probeer om 's-avonds zo laat mogelijk de laatste fles te geven en kijk dan wat hij snachts doet. Misschien wel handig om in ieder geval de laatste fles 180cc te geven. Ilja
we gaan het vannacht proberen met 180 cc, eerst maar even een keer volgens het oude schema om 1.00 om te kijken of hij er de ochtend mee haalt.