rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door carlo1987, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoe snel kan je resultaat zien met rijstebloem bij het avondflesje??

ons zoontje van 4mndn slaapt sinds dat hij 1,5maand was al de hele nacht door. maar sinds een tijde komt hij 's ochtends steeds vroeger voor een fles. op aanraden van het cb zijn wij dinsdag begonnen met rijstebloem in zijn laatste fles. maar de afgelopen 3 nachten nog geen resultaat gemerkt. heeft dit ook weer tijd nodig of moet je gelijk resultaat zien??

groetjes

2. adi

adi Niet meer actief

Je moet helemaal geen resultaat zien, het is echt een fabeltje dat rijstebloem langer (lees de hele nacht) laat doorslapen.
    De meeste babys reageren daar helemaal niet op, of raken juist verstopt van die klodder rijst in de maag.

Je zoontje heeft nu gewoon andere voedingsbehoefte 's ochtends, ik zou hem gewoon een fles geven. Hij is net 4mnd.

3. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @adi: die fles geven we ook inderdaad gewoon hoor. hij hoeft van mij geen honger te lijden;)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier abdoluut geen effect met rijstebloem of pap. Met rijstebloem ging hij zelfs veel onrustiger slapen (buikpijn, harde ontlasting enz) en van pap krijgt hij meer energie en slaapt dus helemaal niet meer hahaha

xxx

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij mij (zoon) werkte rijstebloem wel maar goed, ieder kind is anders en dat was gelijk. Met 4 maanden is het heel gebruikelijk om meer trek te krijgen. Hoe is je schema nu?

7. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    zijn schema was:
    7u wakker: flesje, daarna gelijk na bed
    11u wakker: flesje, knuffelen, spelen
    12u na bed
    14u wakker: 14.30 flesje, knuffelen, spelen
    17u na bed
    dan slaapt die de hele avond door,
    22.30 wakker maken voor flesje

nu is zijn schema:
    tussen 5u en 6u wakker, fles en dan gelijk na bed
    slaapt dan heel onrustig tot ong. 9u
    9.30u flesje, knuffelen, spelen
    11.00u na bed
    13.00u wakker
    14.00u flesje, knuffelen, spelen
    15.00u na bed
    rond 17u wakker, zit dan meestel een uurtje op en gaat dan weer naar bed, vraagt dan niet om de fles. word dan 22.30u wakker gemaakt voor flesje.

we hebben veel regelmaat erin moeten brengen omdat bjorn een slechte slaap/waak-ritme heeft.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

He je geen fles tussen 14:00 en 22:30? Dat vind ik vreemd. Ik zou gewoon om een uur of 19:00 of 20:00 een fles geven. Zoals ik het nu lees heb je een verschoven ritme

9. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    nee tussen 14.00 en 22.30 vraagt ie er niet om. mocht ie er om vragen dan geven we hem wel gewoon hoor. maar denk je dat dit verschoven ritme nog zal veranderen?? ik ben een beetje bang dat als we de fles rond 19.00-20.00u geven dat hij dan om 3u 's nachts al komt voor een fles. en aangezien we allebei om 6u op moeten zien we het niet zo zitten om dat nu ineens te proberen, dat doen we liever op dagen dat we vrij zijn. we zijn ook zo bang dat we zijn ritme in de war gaan gooien, en het heeft heel veel moeite gekost om een ritme te krijgen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je geeft nu 4 flessen van 200c? Probeer dan toch eens rond 17-18 uur nog een fles te geven, en dan om 22.30 weer. Dan heeft hij misschien iets meer om de nacht door te komen. Nu heeft hij de voedingen vooral in de ochtend/voormiddag, en misschien honger, omdat hij in de namiddag nauwelijks wat heeft gehad.

Misschien heeft hij gewoon even een periode met iets meer honger.

Rijstebloem helpt inderdaad net bij elk kind.

11. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    bedankt voor je meedenken. we geven ook weleens een fles rond die tijd 17-18 maar maakt ook niks uit verder. ik denk inderdaad dat het even een periode is. we hebben zelfs gisteravond 210, en vanmorgen 210 aangeboden maar dat haalt allemaal niks uit. het zal denk ik wel zijn nieuwe ritme zijn.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat een kind niet zelf zijn ritme verandert in het tempo dat jij dat wilt. Persoonlijk zou ik gewoon naar een dagritme gaan en afstappen van 'op verzoek'... zodat je ook van die akelig vroege ochtend afkomt. Belangrijkste is om elke dag op het zelfde tijdstip te beginnen:
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00
    Dan heb je ook geen gedoe straks met bijvoeding geven.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter werd hyperactief van de rijstebloem leek wel en das niet prettig 's nachts.. ;)

wij zijn rond de vier/vijf maanden weer terug gegaan naar vijf flessen een weekje, daarna sliep ze ineens weer gewoon tot zeven uur ongeveer..

14. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    je bedoelt zeker met terug gegaan naar 5 flessen, omdat je met rijstebloem maar 4 gaf??
    en hoeveel gaf je? 180cc?

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee ze kreeg vier flessen al een tijdje maar werd steeds vroeger, toen hebben we rijsteboem geprobeerd en dat was dus geen succes..

Toen zijn we vijf voedingen gaan geven omdat ik het idee dat ze in een sprongetje zat en meer honger had.. Na anderhalve week weer mee gestopt en toen sliep ze gewoon weer door op vier flessen zonder rijstebloem dus..

ze kreeg inderdaad 180 cc

Deel Deze Pagina