Hallo, Onze dochter is nu 4,5 maand oud. Zij heeft tot 6 weken volledige borstvoeding gehad,daarna overgegaan op hypo-allergene flesvoeding. Zij was/is heel erg hongerig, soms na 1,5 a 2 uur na een fles alweer honger. Zij drinkt met de kleinste speen erg snel, om het langer te laten duren pauzeren we een paar keer tussendoor voor een boertje. Nu zit ze sinds een maandje ongeveer aan het max van 5 flessen van 200 ml en nog bleef ze zo hongerig. Het CB had al een aantal keer voorgesteld om over te stappen naar Forte, maar omdat ik belangrijk vond dat ze hypo-allergene kreeg dit tot nu toe niet gedaan. Afgelopen weekend toch overgestapt, omdat ze maar om de 1,5 uur bleef komen en wij de hele dag maar liepen te rekken tussen de voedingen. Sinds afgelopen zondag, dus nu 6 dagen krijgt ze Forte. Ze drinkt dit net zo goed, lijkt geen krampen te hebben. Haar ontlasting is wel veranderd, maar dit is volgens mij normaal. Maar sinds donderdag spuugt ze ineens flink. Ze spuugde altijd wel een mondje terug na de voeding en dit bleef na de overstap afgelopen zondag hetzelfde. Maar sinds donderdag dus een flinke toename en na het spugen moet ze ook meer huilen dan normaal. Zou dit aan de voeding kunnen liggen? Is het beter om weer terug te gaan naar HA voeding? Kan ze een reflux hebben en dat dit nu pas zichtbaar is? Alvast bedankt!
Hoi! Misschien kan je eens kijken of het spugen overgaat als je teruggaat naar de HA voeding. Komen er allergieen voor in je gezin? Je kan het beste even in de gaten houden of het spugen erger wordt en of ze nog meer klachten krijgt. Als dit zo is, kan je het beste even contact opnemen met de huisarts. Dat haar ontlasting verandert zou ik ook verwachten, waarschijnlijk wordt het nu geel en iets vaster. Dit is dus geen probleem. Groetjes Linda
Hoi Linda, Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf hooikoorts en ben allergisch voor een aantal dieren, verder geen voedelsallergieën bekend. Nu kreeg ik gister de tip om de Forte voeding goed door te roeren en aan te maken met heet water, omdat het anders niet goed oplost en dus meer kans op spugen. Ook kreeg ik de tip om Forte te mengen met standaard. Deze 2 dingen wil ik nu gaan proberen, anders probeer ik het weer met de HA voeding, want het werkt namelijk wel, ze is langer verzadigd. Het spugen is trouwens pas een hele tijd na de fles, na 1,5 tot 2 uur en niet bij alles flessen.
Hoi, Wanneer je zelf hooikoorts hebt en allergisch bent voor dieren, heeft je kindje wel een verhoogd risico op het ontwikkelen van een koemelkallergie. Wanneer de klachten aanhouden kun je dat nog meenemen. Groetjes Eveline