van 6 naar 5 x voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anne1985, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Sinds een paar weken zit Julia in een ritme waarbij ze om de 3 uur drinkt en 's nachts lekker doorslaapt. Omdat het ritme zo lekker ging heb ik me er op ingesteld en haalde haar dus automatisch uit bed als het weer 'tijd' was. Ik merk alleen dat ze de laatste dagen steeds minder drinkt en minder enthousiast is als ze mijn borst ziet, dus ze heeft niet meer echt honger.
    Zal ik voortaan proberen om de 4 uur te voeden of is ze daar nog te jong voor, wat denken jullie?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Waarom meteen van 3 naar 4 uur? Probeer anders eerst 3,5 uur, ze is nog zo jong....

Of nog liever op verzoek, dat is helemaal ideaal (zal zou ik dan een max van 4 uur aanhouden, zeker als je niet weer terug naar nachtvoedingen wilt)

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    @appeltje, laat ik daar nou helemaal niet aan gedacht hebben, haha, 3,5 uur is natuurlijk ook een optie.

Voeden op verzoek vind ik zelf erg lastig, ik word er onzeker van en Julia raakt uit haar ritme, terwijl ze dat echt nodig heeft. Maar ik zit wel te denken.. misschien laat ik haar idd een dag of twee zelf aangeven waneer ze wil, dan kan ik gelijk zien of ze genoeg heeft aan 5 keer per dag.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat doe ik ook! Van echt voeden op verzoek werden we allemaal (mijn zoontje, ik en mijn vriend) erg onrustig. Maar als ik het gevoel heb dat het schema wat we hanteren niet meer bij zijn behoefte aansluit dan laat ik hem een paar dagen aangeven wat hij wil en op basis daarvan maken we een nieuw schema. Werkt prima!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Goede tip Lotte.... ik doe dat meestal ook zo. Ik voed dan eigenlijk op mijn verzoek, tenzij ik merk dat meneer eerder hongerig is.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb begrepen dat kindjes die nog erg klein zijn eigenlijk toch wel 6 voedingen (6 tot 8 geven ze aan vanuit het CB) per dag nodig hebben. Jouw kindje is nog maar ruim een maand. Ik zou ook even een paar dagen kijken wanneer ze precies komt, om de hoeveel uur en daar dan de voeding op afstemmen. Succes!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou eerst even op verzoek voeden om te kijken hoeveel ze wil. Maar je loopt het risico dat als ze er overdag meer tijd tussen laat zitten, ze het 's nachts gaat inhalen. Ik vind 5 voedingen wel weinig voor haar leeftijd, ik zit eigenlijk nog niet zo lang op 5 voedingen. Soms ook nog wel 6 (en toevallig gister voor de eerste keer op 4, maar dat vind ik eigenlijk te weinig).

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier soms 5 maar meestal 6 voedingen en heeel soms ook nog wel eens 7... gewoon op verzoek, meestal om de 3 uur. Ik vind 5 voedingen ook best heel erg weinig voor die leeftijd hoor.

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Julia heeft idd vandaag en gisteren duidelijk aangegeven dat ze er nog niet aan toe is. Als ik op verzoek voed komt ze ook om de 3 uur, dus 6 voedingen per dag. Dat laten we dus lekker nog even zo.

tx meiden

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mij vertelden ze dat je in het begin 8 tot 12 keer moet voeden per 24 uur, maar dat is eigenlijk wel erg veel, dat is elke 2-3 uur. Als ik het bij elkaar tel dan zit ik aan 7 à 8 keer. Plus komt daarbij dat een voeding gemiddeld 20 minuten, een half uur in beslag neemt. Dus als ik ze om 10 uur voedt tot 10u30 dan betekent het dat ik pas rond 13u30 haar volgende voeding geef. Op verzoek vind ik niet echt haalbaar aangezien ze vaak doorslaapt.
    Het hangt er ook een beetje van af hoeveel ze drinkt per voeding, hier drinkt onze kleine meid erg veel per voeding en dat merk ik dan ook aan al haar vuile luiers :confused: en het gewicht dat ze al is bijgekomen.

Deel Deze Pagina