Borstvoeding geven op latere leeftijd en darmkrampen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Superwoman01, Jun 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superwoman01

Oct 31, 2013
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi,

Ik heb twee vragen.
    Ik ben ruim 2 maanden geleden bevallen en geef mijn baby borstvoeding. Mijn oudste van 2,5 jaar heb ik door medicijngebruik tot mijn grote spijt geen borstvoeding kunnen geven.
    MIjn tsr is nogal sterk en ik heb snel gestuwde borsten.
    Mijn baby heeft veel last van darmkrampen en daarom kolf ik voor een voeding eerst wat borstvoeding af.
    Ik geef dit aan mijn oudste (ze lust het tot mijn verbazing ook nog).
    Zij drinkt om de dag zo'n 50 cc borstvoeding.
    Mijn vraag is of borstvoeding geven op latere leeftijd nog zinvol is voor bijvoorbeeld de weerstand als het kindje in kwestie tot 1 jaar kunstvoeding heeft gehad?
    Mijn baby krijgt tijdens het drinken vaak al last van krampjes.
    Ze gaat dan heel onrustig drinken, huilen, overstrekken en laat steeds de borst steeds los.
    Ik laat haar wel verder drinken, maar leuk voeden is het zo niet.
    Weet ook niet goed wanneer ze klaar is met drinken, omdat ze steeds wil zuigen als troost.
    Wat is wijsheid?
    Ze groeit overigens wel goed en heeft voldoende plasluiers.
    Ze poept soms maar 1 keer per 2 weken..
    Ben een week geleden gestart met een probioticum speciaal voor baby's, maar veel effect lijkt het niet te hebben.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Klinkt alsof je nog ruim in je productie zit.
    Wat je kunt doen is kijken of je het drinken rustiger kunt laten verlopen door de eerste straaltjes melk af te laten lopen. Je legt dan pas weer aan na het eerste toeschietreflex.
    Mogelijk drinkt je kindje rustiger en heeft het minder last van kramp.

Ook kun je 1 keer in de ochtend kijken of je eerste je borsten zo leeg mogelijk kunt kolven en vervolgens aan leggen. Zo stel je je productie opnieuw in vanaf de ochtend. Dit hoef je niet iedere dag te doen, gewoon 1 keer om te zien wat het resultaat is.

Je afgekolfde melk is zeker waardevol voor je oudste kindje en eer zijn talloze moeders die dit doen. Jouw melk bevat waardevolle antistoffen dus lekker geven aan je kindjes! Moedermelk wordt ook wel gegeven aan zieke mensen, dus is gewoon een mooi product!

Succes verder!

Share This Page