van 7 naar 6 flesje

Discussie in 'Voeding' gestart door mandy1, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi volgens de schema's mogen kindjes vanaf 2 maanden nog maar 5 tot 6 flesjes per dag. noa is bijna 2 mannden maar zij krijgt nog steeds 7 flesje en dat heeft ze ook echt nodig. ze komt ook nog wel eens om de 2,5 uur ipv om de 3 uur. ze krijgt 120 cc maar drinkt het niet altijd op. hoe moet ik het afbouwen naar 6 flesjes?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zou proberen de hoeveelheid van het zevende flesje over de andere zes flesjes te verdelen en dan proberen om de vier uur te geven. Zo heb ik het gedaan in ieder geval.

Als ze genoeg heeft aan gewoon 120 per flesje bij zes flesjes merk je het gauw genoeg!

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja dat is het probleem ze drinkt het gewoon niet op en daardoor moet ze dat zevende flesje nog steeds.

4. Niet meer actief

dan lijkt mij dat ze er gewoon nog niet aan toe is.. Of ze het nou over 6 of 7 flesjes krijgt maakt toch niet uit als de hoeveelheid hetzelfde is? neem ik aan..

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Klinkt misschien hard, maar ik ben gewoon gaan rekken. Dus eerst een kwartier later dan die drie uur de fles, dan een half uur etc. Leverde af en toe wel huilpartijen op maar ik heb doorgebeten en na een paar dagen had hij het door. Misschien gewoon proberen?

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat dacht ik ook. ze komt s'nachts gewoon nog steeds 1 x. ze slaapt wel 8 uur achter elkaar door maar meestal krijgt ze rond 8 of 9 uur de laatste fles dus dan is het rond 4 uur weer de eerste.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey setteke ik zal dat eens proberen s'nachts doe ik het wel dan laat ik haar eerst even huilen en dan ga ik er pas uit.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja en lukt het echt niet dan is ze er inderdaad gewoon nog niet aan toe en kun je het over een poosje weer proberen. Succes ermee!

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar kindjes houden zich niet altijd aan die mooie schema's ;)... Je zegt dat ze het nodig heeft.... waarom zou je het zo niet lekker laten dan? Of je dezelfde hoeveelheid of 5 of 6 of voor mijn part 10 flesjes verdeeld, wat maakt het uit? Als je kindje het nodig heeft is het toch prima?

Zo hebben wij het ook gedaan. Jarik heeft zelf aangegeven wanneer hij meer wilde in zijn fles en dat gaven we dan. En zo heeft hij de afgelopen maanden zelf het aantal flessen van 8 naar 6 teruggebracht. Voeden op verzoek dus. Lijkt me veel relaxter dan lopen rekken enzo.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind 6 weken nog geen 2 maanden hoor. Maar Justin kwam rond de 8 a 9 weken voor n voeding minder (s nachts).

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dank jullie ik laat het gewoon lekker zo.
    @patroeschka ik wou het vast een beetje proberen af te bouwen zodat ze met 8 weken de 6 flesje heeft, maar het is gewoon nog te vroeg.

12. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Elk kindje is anders, ze geven het idd zelf wel aan joh! Fayley zat met 4 weken al op 5 flessen en nu (ja al vroeg ik weet het) op 4 flessen. Ze slaapt namelijk van 9-7 ongeveer door. Wakker maken later op de avond lukt moeilijk en dan drinkt ze ook niet echt veel/goed.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    geven wat jr dochter wil! niet meer niet minder!
    zo deed ik dat met kyana ook... ofjah nog steeds! en opeens zit mevrouw al voor de 2e dag op 5 flessen! en ik doe er geen eens moeite vopor! wel trouwens nog 1 nacht hoo~! suc6!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Komt vanzelf goed! Let niet op de schemas maar op je kindje!

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    toevallig kwam ze vanmorgen pas om half 6 voor de flesje dus ik heb uitgerekend dat ze vandaag dan maar 6 flesjes heeft of ze komt heel laat nog voor een zevende.

16. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Idd...tot voor kort, vorige week nog, kreeg mijn dochter die al 4,5 maand is nog 9 flesjes per dag omdat ze niet meer dronk da 100ml per keer en ze toch haar hoeveelheid moest hebben.
    Sinds vorige week heeft ze nog 8 flesjes maar dan van 120ml soms laat ze nog wat staan.
    Pas als ze eraan toe is die allemaal leeg te drinken ga ik 1 afbouwen en dan naar de 150 ml toe...

Deel Deze Pagina